Zece preşcolari şi elevi de clasa I de la CSEI Cristal, cu deficienţe senzoriale multiple şi deficienţe neuromotorii, au descoperit vara, la piscină.
După un stagiu de pregătire în Anglia, profesorii lor i-au dus la o sesiune de înot senzorial, unde i-au ajutat să descopere mediul apropiat cu alte simţuri decât cele care le lipsesc micuţilor.
Mai precis, profesoarele Anca Dura, Stela Todea şi Ramona Vesa au folosit în piscină echipamente specifice pentru apă, precum baloane, pene, uleiuri volatile, surse de lumină, baloane, stropitori sau voal. "În timp ce copiii sunt în bazin, din exterior se vine cu stimulare suplimentară: sunt stropiţi cu apă, se aduc mirosuri pentru stimulare olfactivă, ei simt vântul. Sunt stimuli care se adresează simţurilor pe care ei le au intacte", a explicat profesoara Ramona Vesa, totodată director al CSEI Cristal Oradea. Activitatea cu pricina s-a derulat precum o poveste, a cărei temă a fost vara.
Activitatea de înot senzorial s-a făcut după ce cele trei profesoare au participat la un stagiu de pregătire la şcoala Lakeside din Welwyn Garden, Marea Britanie, în cadrul proiectului Erasmus+, "Thinking Globaly, Learning Together". "Noi acolo am învăţat cum se face înotul senzorial şi am pus în practică noţiunile deprinse", a mai spus Vesa. Cele trei profesoare au fost ajutate de 15 voluntari, studenţi la Kinetoterapie, şi de alte cadre didactice din cadrul Centrului.
Dat fiind succesul acestei activităţi, măsurat prin feedback-ul primit din partea părinţilor, dar mai ales prin reacţiile copiilor în timpul activităţii, cadrele didactice şi-au propus ca anul viitor să continue aceste activităţi sub forma unui proiect ce se va desfăşura lunar.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.