URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
27 Iunie 2019, 17:39

Construirea autostrăzii între Biharia şi Chiribiş se amână: licitaţia câştigată de Selina, contestată de Strabag

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania austriacă Strabag a contestat, pentru a doua oară, rezultatul licitației pentru realizarea proiectării şi execuţiei subsecţiunii 3C2 a Autostrăzii Transilvania, dintre Chiribiș și Biharia.

Informaţia a fost confirmată joi, pentru BIHOREANUL, de Crina Lăpuşan, şefa Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj-Napoca, din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

„Nu cunosc, la această oră, detalii privind motivul contestării, dat fiind faptul că licitaţia a fost organizată la nivel central de CNAIR, dar vă pot confirma că rezultatul a fost contestat pentru subsecţiunea dintre Chiribiş şi Biharia”, a declarat şefa DRDP Cluj.

De două ori

Prefectura Bihor a anunţat pe 12 iunie că cea mai recentă licitaţie organizată de CNAIR pentru atribuirea lucrărilor de proiectare şi execuţie a subsecţiunii 3C2 a Autostrăzii Transilvania a fost câştigată de asocierea dintre firma Trameco, parte a grupului Selina, în asociere cu compania slovacă Vahostav şi cu Water Drillings din Bucureşti.

Subsecţiunea 3C2 ar urma să aibă o lungime de 28,55 kilometri, iar asocierea câştigătoare să primească 326,515 milioane lei (plus TVA), adică echivalentul a 68,3 milioane euro (fără TVA), pentru a realiza lucrările de proiectare şi execuţie în 24 de luni.

Rezultatul a fost contestat de austriecii de la Strabag, cei care, de altfel, au atacat şi rezultatul primei licitaţii, anul trecut. Atunci, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a respins reclamaţia Strabag, care s-a adresat justiţiei, având câştig de cauză la Curtea de Apel Bucureşti, care a obligat CNAIR să refacă procedura.

Pentru tronsonul 3C1 Suplacu de Barcău - Chiribiş, câştigat la licitaţie de o asociere între firma autohtonă Construcţii SA şi croaţii de la Hidroelektra Mehanizacija DD, pentru echivalentul a 75,7 milioane euro (fără TVA), nu a fost depusă nicio contestaţie.

Una-i în campanie, alta-i după

Pe 12 iunie, Prefectura Bihor preciza, citând CNAIR, că procedura de semnare a contractelor pentru cele două subsecţiuni va putea fi declanșată după 10 zile, „dacă în acest termen legal nu vor fi depuse contestații”.

În campania pentru alegerile europarlamentare, ministrul Răzvan Cuc, care vizitase şantierul subsecţiunii 3C1 dintre Borş şi Biharia, de 5,35 kilometri, la care deja asocierea Trameco - Vahostav începuse lucrul, promitea că semnarea contractelor cu câştigătorii licitaţiilor va fi posibilă chiar dacă se depun contestaţii. Ceea ce, iată, cel puţin până acum, nu se întâmplă...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Ca o piaza rea
austriecii si ungurii asupra Transilvaniei
Postat 27 Iunie 2019, 18:19 de 232
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON