URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 20 IUNIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
S-au făcut multe investiții în Oradea, dar cred că de departe cea mai importantă este centura care ne va lega de mult dorita Autostradă Transilvania - A3. Guvernul a dat o hotărâre în acest sens, CNAIR are acum toate actele, așa că se poate ocupa de lansarea licitației, iar banii de la UE sunt asigurați. Oare ce ar trebui să mai intervină ca această centură să nu se facă?
Zic şi eu
Adrian Cris
Veste bună: Pásztor Sándor, Mang Ioan şi Traian Bodea, triada care conduce Consiliul Judeţean fără să se ţină de puţinele promisiuni făcute în 2016 şi fără să lase nimic în urma ei, cu excepţia căpuşării instituţiilor din subordine cu clientelă pe cât de incompetentă pe tot atât de lacomă, vor deveni din vara anului viitor o amintire urâtă.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
La grădiniţă, visăm la bulinele colorate - alea negre sunt rele, cele colorate viu sunt bune, semn de apreciere. După ce mai creştem, apar diplomele. Şi primim câte nu putem duce - pentru că am participat la un curs de 3 ore, pentru că am ieşit penultimii la un concurs de atletism, pentru că la o seară de dans n-am călcat pe nimeni pe picioare sau pentru că am terminat facultatea, chiar dacă n-am susţinut licenţa. E o aşa inflaţie de diplome, încât, la 14 ani, dacă nu ai cel puţin 50 de bucăţi pe etajeră te poţi considera pierdut definitiv pe calea ratării.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre condamnarea la închisoare a preşedintelui PSD, LIviu Dragnea?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul de procedură civilă prevede reguli cu privire la persoana care suportă cheltuielile ocazionate de derularea unui proces, stabilind ca regulă de principiu că acestea vor fi suportate de către partea care pierde procesul. În ce condiţii, însă?
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat este cea mai frecventă boală endocrină, frecvenţa reală fiind mai greu de apreciat din cauza standardelor diferite de diagnostic. Considerând hiperglicemia matinală ca un criteriu de diagnostic, circa 1-2% din populaţie este afectată. Boala se caracterizează prin anomalii metabolice şi prin complicaţii tardive ce afectează ochii, rinichii, nervii şi vasele de sânge.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
12 Iunie 2019, 20:16

Au fost selectaţi constructorii Autostrăzii Transilvania, între Suplacu de Barcău şi Biharia. Unul dintre contracte îi revine firmei lui Beniamin Rus

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Instituţia Prefectului a anunţat, miercuri seara, că CNAIR a desemnat, în urma unor licitaţii, asocierile de firme care vor construi aproape 55 kilometri de autostrada între Suplacu de Barcău şi Biharia.

Români şi croaţi

"CNAIR SA a finalizat procesul de evaluare a ofertelor depuse in cadrul procedurii de proiectare şi executie pentru finalizarea Autostrazii Transilvania, secţiunea Suplacu de Barcău – Borş, mai exact a Loturilor 1 si 2, in lungime totală de 54.9 km”, a transmis Instituţia Prefectului Bihor.

Potrivit informării, subsecţiunea Suplacu de Barcău – Chiribiş a Autostrăzii Transilvania va fi realizată de asocierea Construcţii SA din România, allături de Hidroelektra Mehanizacija D.D. din Croaţia. Valoarea contractului este de 361.901.913,71 lei fără TVA, echivalentul a 75,7 milioane euro fără TVA.

Tronsonul menţionat mai sus are o lungime de 26,35 kilometri. “De-a lungul traseului va fi amenajat un nod rutier la km. 24+525 şi vor fi construite sau finalizate 19 poduri, pasaje si viaducte”, se precizează în informarea Prefecturii. 

Durata de realizare a lucrărilor este de 24 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare si 18 luni pentru executia lucrarilor. “Menţionăm că ofertantul declarat câştigător a ofertat o perioadă de garanţie a lucrărilor de 10 ani”, au mai precizat reprezentanţii Guvernului în teritoriu. 

Câştigat de Rus

Lotul al doilea, adică subsecţiunea Chiribiş – Biharia a Autostrăzii Transilvania, va fi construit de asocierea formată din Trameco SA, Vahostav (Slovacia), Drumuri Bihor, Drum Asflat şi East Water Drillings SRL. 

Valoarea contractului este de 326.515.056,68 lei fără TVA, echivalentul a 68,3 milioane euro fără TVA. Tronsonul va avea o lungime de 28,55 km şi 18 poduri, pasaje şi viaducte. 

Durata de realizare a acestei autostrăzi este de 24 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare şi 18 luni pentru execuţia lucrărilor. Şi în acest caz, câştigătorii licitaţiei oferă o garanţie de 10 ani pentru lucrări.

Potrivit CNAIR, procedura de semnare a contractelor va putea fi declanșată după 10 zile, "dacă în acest termen legal nu vor fi depuse contestații".  

"Însă în situația în care vor fi înregistrate contestaţii împotriva rezultatului procedurilor, CNAIR SA va trebui să aștepte soluţionarea acestora și doar după aceea va putea iniția procedurile de semnare a contractelor", arată într-o informare a Companiei de Drumuri.

Merită precizat că şi secţiunea Biharia – Borş a Autostrăzii Transilvania este executată de aceeaşi asociere, condusă de Trameco SA, firmă patronată de omul de afaceri orădean Beniamin Rus.

Pe tronsonul din urmă lucrările au început, acestea fiind vizitate în teren de ministrul Răzvan Cuc la finalul lunii mai.


PE UNDE TRECE AUTOSTRADA...

Traseul Subsecțiunii 3C1 (Suplacu de Barcău - Chiribiş) începe în zona localității Marca (intersecția cu DC95) la km 4+200. La km 6+700 traseul autostrăzii traversează lacul de acumulare Suplacu de Barcău, după care intră în zona campului petrolier unde intersectează, la km 9+000, DJ191B (Suplacu de Barcău-Foglas).

În continuare, traseul autostrăzii se îndreapta spre vest, în lungul DN 19B (Suplacu de Barcău- Marghita), la sud de localitatile Dolea și Margine.

La km 22+500, la sud de Abrum, traseul traversează calea ferată Tauteu-Marghita, iar la km 24+300, la sud de Chiribiș, intersectează DJ 191A (Chiribis-Tauteu), unde a fost prevazut un nod rutier pentru legatura cu municipiul Marghita.

În continuare, traseul se desfasoară într-o zona de câmpie, în zona Chiraleu și Sînlazăr, intersectând DN 19E la km 30+480.

Traseul Subsecțiunii 3C2 (Chiribiş - Biharia) începe în zona localității Sînlazăr (intersecția cu DN19E), respectiv km 30+550 pe traseul acestei Șubsecțiuni. În continuare traseul se desfasoara într-o zonă de câmpie, între localitățile Mișca și Chislaz, unde DN19E (Chiribiș - Sălard - Biharia) a fost deviat în lungul autostrăzii, pe o lungime de 4,2 km.

Traseul trece apoi la sud de localitatea Poclusa de Barcău, se inscrie  în lungul DN 19 E, între localitățile Sarsig și Hăucești și intersectează DJ 767 (Tiglead - DN19E) la km 39+950.

La km 40+980 traseul trece printr-o zonă de aria protejată Fegernic, pe o lungime de circa l00 m, intersectandu-se apoi, la km 41+319, cu drumul comunal DC42.

De aici traseul autostrăzii trece la nord de localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersectează cu un drum local (la sud de Sălard) și continuă spre granița Romano-Ungară, intersectând DN 19 E, la km 55+100, drum național va fi deviat de la traseul existent pe o lungime de 1,8 km

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2193 RON
  • 1 EUR = 4.726 RON
  • 1 HUF = 0.0146 RON