URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 25 MAI 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Când văd cum mulţi dintre compatrioţii noştri pun botul la toate prostiile despre conspiraţii, am bănuiala că anumite televiziuni urmăresc cu orice preţ tâmpirea privitorilor. Nici nu trebuie să se străduiască prea tare pentru a-i băga pe bieţii oameni în ceaţă.
Zic şi eu
Adrian Cris
Protagonistul rândurilor ce urmează este, formal, purtător de cuvânt al Consiliului Judeţean Bihor, în fapt al preşedintelui Pásztor Sándor, şi se numeşte Simon Adrian. Înainte de 2016 a fost şef al clubului Pro Democraţia Oradea, calitate din care, ani în şir, n-a găsit nicio neregulă în campaniile electorale ale UDMR Bihor, dar şi "ideolog" al aşa-zisei Coaliţii pentru Rogerius.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Pentru o perioadă, cel puțin, vom avea câte două fețe - una originală, unică, prin care ne-am construit identitatea vizuală de până acum, și una neutră, fadă, impersonală, care ne va transforma pe toți în clone. Dar, printre atâtea neajunsuri, masca de protecție ne-a lăsat totuși ochii liberi...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce anume v-a marcat cel mai mult în ultimele două luni ale stării de urgență?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În data de 13 mai a.c. a fost publicată în Monitorul Oficial Decizia nr. 152/2020 a Curţii Constituţionale prin care s-a stabilit că textul legal în baza căruia s-au aplicat toate amenzile pe perioada stării de urgenţă este neconstituţional. Textul declarat neconstituţional prevedea că nerespectarea prevederilor art.9 constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă [...], iar potrivit art.9 alin.(1) "conducătorii autorităţilor publice, ai celorlalte persoane juridice, precum şi persoanele fizice au obligaţia să respecte şi să aplice toate măsurile stabilite în prezenta ordonanţă de urgenţă, în actele normative conexe, precum şi în ordonanţele militare sau în ordine, specifice stării instituite".
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Majoritatea calculilor renali (aşa-zisele "pietre" ale rinichilor) sunt formate din săruri de calciu, magneziu, acid uric şi cistină. Calculii cu oxalat de calciu şi fosfat de calciu reprezintă împreună 75-85% din total. Litiaza calcică este mai frecventă la bărbaţi, în jurul vârstei de 30 de ani; de obicei, la cei cu un singur calcul vor exista în timp şi alţii, rata medie a apariţiei unei noi formaţiuni fiind de 2-3 ani; litiaza calcică este frecvent familială.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Poate v-aţi întrebat zilele acestea ce e cu isteria hârtiei de toaletă şi unii v-aţi mirat privind online clipuri cu oameni cărând baxuri întregi în braţe ori luptându-se pentru o rolă de hârtie de WC. Am fost curios să văd care e explicaţia psihologică a acestui comportament bizar şi de ce fix hârtia de toaletă e cea care preocupă mai mult masele. La urma urmei există lucruri mult mai importante decât ea în situaţii de criză...
30 Iulie 2014, 16:54

Conducerea Aeroportului a semnat contractul pentru construcţia noii piste (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aeroportul orădean va avea pistă nouă. Gheorghe Pasc, directorul Aeroportului Oradea, a semnat miercuri cu reprezentanţii asocierii de firme reprezentate de austriecii de la Porr Construct contractul de lucrări privind construcţia noii piste extinse la 2,1 kilometri.

Asocierea formată din subsidiarele româneşti ale firmelor Porr Construct - Teerag - Asdag cu compania Col-Air Trading din Bucureşti a câştigat licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de pe locul trei, ofertând un preţ de 79,9 milioane lei, cu 21,3 milioane lei mai puţin decât valoarea estimată.

"Din aceşti bani nu doar că se va prelungi pista, dar se va demola pista actuală şi se va construi în totalitate alta nouă, mai lungă cu 300 metri, astfel încât să ajungă la 2.100 metri, cu o lăţime de 45 metri faţă de 30 metri cât are în prezent", a declarat Pasc.

De asemenea, vor mai construite două căi de rulare-degajare, o platformă de îmbarcare-debarcare pe care să poată staţiona şase aeronave, inclusiv de tip C (mari), sisteme de balizaj luminos de categoria II de operare, cu lumini inclusiv pe axul longitudinal, nu doar pe marginea pistei, sisteme de alimentare cu energie electrică de bază şi de rezervă, sisteme de telecomandă pentru sistemele de balizaj, sisteme de iluminat pentru platforma de îmbarcare-debarcare şi chiar şi o uzină electrică nouă, care să asigure consumul de bază şi de rezervă pentru sistemele de balizaj.

Constructorii şi-au asumat lucrări cu aeroportul sub trafic, acesta urmând să fie închis doar 59 de zile în primăvara anului viitor. Conform contractului, termenul de finalizare a lucrărilor este 31 octombrie 2015, după care executantul va suporta penalităţi de întârziere de 50.000 euro pe zi.

În ciuda penalităţilor usturătoare, reprezentanţii asocierii câştigătoare sunt convinşi că vor termina lucrarea fără probleme. "Mulţumim conducerii aeroportului pentru procedura legală şi transparentă prin care a atribuit această lucrare. Vă asigurăm că va fi o lucrare foarte bună, care va fi făcută repede", a declarat administratorul Porr Construct, Klaus Bleckenwegner.

Odată semnat contractul, reprezentanţii asocierii câştigătoare vor face demersuri pentru obţinerea tututor avizelor necesare deschiderii şantierului în condiţii de siguranţă, săpăturile efective urmând să înceapă după ce beneficiarul va da ordinul de începere a lucrărilor.

Pentru că asocierile formate din firmele Max Boegl - Astaldi - UTI Grup şi Azvi - Trameco - Iamsat Muntenia au contestat la CNSC rezultatul licitaţiei, după care au atacat în instanţă deciziile consiliului, ordinul de începere a lucrărilor se va da doar după ce Curtea de Apel Oradea se va pronunţa printr-o sentinţă.

"Curtea de Apel a stabilit data procesului pentru 22 octombrie 2014. Am solicitat instanţei să stabilească un termen de judecată mai scurt şi să judece în regim de urgenţă, indiferent ce va hotărî, ca să nu pierdem banii europeni", a spus directorul Pasc.

Contractul de finanţare pentru extinderea şi modernizarea Aeroportului Oradea a fost semnat pe 7 februarie 2014 de ministrul Transporturilor de atunci, Ramona Mănescu. Valoarea totală a proiectului este de 129,7 milioane lei, din care 85% (adică 96,001 milioane) sunt nerambursabili, de la UE, iar 13% (12,840 milioane) vor fi asiguraţi de la bugetul de stat, restul de 2% fiind în sarcina Consiliului Judeţean şi a Aeroportului.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
fapte nu laude !!!!!!!
sunt in totalitate de acord cu bla bla..... vrem fapte ,suntem satui de povestile pe care le auzim de ani de zile.
Postat 31 Iulie 2014, 16:14 de oana
oioi
sa vedem pista odata....tot vorbim si promitem....nu va iesi nimic
Postat 31 Iulie 2014, 13:17 de bla bla
E MERITUL LUI TIRLE
Cu ce sa se laude? TIrle a salvat aeroportul si a facut proiectul, nu Cornel Popa.
Postat 31 Iulie 2014, 09:49 de EU
.
sa fie intr-un ceas bun
Postat 30 Iulie 2014, 23:48 de David
poza
Unde-i marele laudaros de la CJ cu realizarile personale ? Poate la vreo 'cruce' prin judet !(A se citi BEIUS, DOMOCOS!)
Postat 30 Iulie 2014, 20:18 de cetatean
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4424 RON
  • 1 EUR = 4.8422 RON
  • 1 HUF = 0.0139 RON