URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 24 SEPTEMBRIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Mi-ar fi plăcut să asist la o dezbatere publică a candidaţilor la Primăria Oradea. Dacă mulţi ar fi fost curioşi să vadă cum îl încolţesc chalengerii pe favoritul Florin Birta, eu aş fi vrut să aflu şi alte lucruri care pot determina viitorul urbei. Am constatat, din programele prezentate, că niciun candidat n-a spus clar ce va face cu proiectele în derulare, cu cele ce urmează să înceapă şi cu cele aflate doar în faza de început. Să fie acesta un semn că distinşii contracandidaţi ai liberalilor nici nu-şi imaginează să ajungă la butoanele Primăriei?
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu cred că există zi în care diverşi politicieni şi colegi de-ai lor din administraţie să nu cadă acest examen. Iar liberalii - zic de ei fiindcă ei sunt acum la butoane - nu fac, din păcate, excepţie. Prima zi a anului şcolar a fost cea în care şi-a luat un 4 chiar şeful Inspectoratului Şcolar Bihor, Virgil Blage, prin interdicţia stupidă de a permite accesul jurnaliştilor în unităţile de învăţământ...
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât de greu ar pica unora, pronostichez că în bătălia pentru Primăria Oradea şi pentru preşedinţia Consiliului Judeţean Bihor zarurile au fost aruncate. Cred, deci, cu variate argumente - politice, administrative, psiho-sociale, electorale - că viitorul primar se numeşte Florin Birta, iar viitorul preşedinte de judeţ Ilie Bolojan.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
În curând, numărul oamenilor care vorbesc va bate numărul celor care ascultă, iar într-un final târziu al umanității, numărul celor care nu vor avea nimic de spus va fi tot mai aproape de zero. Trăim vremuri în care aproape nimeni nu mai ascultă ce are de spus altcineva, cel mult tace până când celălalt se oprește din vorbit, pentru ca apoi să-și dea drumul la gură.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Pe cine veţi vota în funcţia de primar al Oradiei pentru mandatul 2020-2024?










De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit acestui cod, autonomia locală se exercită de către autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor. În condiţiile legii, se pot constitui autorităţi ale administraţiei publice locale şi la nivelul subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor, cum este situația Municipiului București, împărțit în sectoare.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Leptospiroza este una dintre cele mai răspândite zoonoze (boli infecţioase ale animalelor care se pot transmite la om), existând cazuri în toate continentele, dar mai ales la tropice. Există cazuri de boală şi la noi. Boala este produsă de leptospire, care aparţin grupului de spirochete (bacterii spiralate), responsabile şi de alte boli, cum ar fi sifilisul, febra recurentă şi altele.
30 Iulie 2014, 16:54

Conducerea Aeroportului a semnat contractul pentru construcţia noii piste (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aeroportul orădean va avea pistă nouă. Gheorghe Pasc, directorul Aeroportului Oradea, a semnat miercuri cu reprezentanţii asocierii de firme reprezentate de austriecii de la Porr Construct contractul de lucrări privind construcţia noii piste extinse la 2,1 kilometri.

Asocierea formată din subsidiarele româneşti ale firmelor Porr Construct - Teerag - Asdag cu compania Col-Air Trading din Bucureşti a câştigat licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de pe locul trei, ofertând un preţ de 79,9 milioane lei, cu 21,3 milioane lei mai puţin decât valoarea estimată.

"Din aceşti bani nu doar că se va prelungi pista, dar se va demola pista actuală şi se va construi în totalitate alta nouă, mai lungă cu 300 metri, astfel încât să ajungă la 2.100 metri, cu o lăţime de 45 metri faţă de 30 metri cât are în prezent", a declarat Pasc.

De asemenea, vor mai construite două căi de rulare-degajare, o platformă de îmbarcare-debarcare pe care să poată staţiona şase aeronave, inclusiv de tip C (mari), sisteme de balizaj luminos de categoria II de operare, cu lumini inclusiv pe axul longitudinal, nu doar pe marginea pistei, sisteme de alimentare cu energie electrică de bază şi de rezervă, sisteme de telecomandă pentru sistemele de balizaj, sisteme de iluminat pentru platforma de îmbarcare-debarcare şi chiar şi o uzină electrică nouă, care să asigure consumul de bază şi de rezervă pentru sistemele de balizaj.

Constructorii şi-au asumat lucrări cu aeroportul sub trafic, acesta urmând să fie închis doar 59 de zile în primăvara anului viitor. Conform contractului, termenul de finalizare a lucrărilor este 31 octombrie 2015, după care executantul va suporta penalităţi de întârziere de 50.000 euro pe zi.

În ciuda penalităţilor usturătoare, reprezentanţii asocierii câştigătoare sunt convinşi că vor termina lucrarea fără probleme. "Mulţumim conducerii aeroportului pentru procedura legală şi transparentă prin care a atribuit această lucrare. Vă asigurăm că va fi o lucrare foarte bună, care va fi făcută repede", a declarat administratorul Porr Construct, Klaus Bleckenwegner.

Odată semnat contractul, reprezentanţii asocierii câştigătoare vor face demersuri pentru obţinerea tututor avizelor necesare deschiderii şantierului în condiţii de siguranţă, săpăturile efective urmând să înceapă după ce beneficiarul va da ordinul de începere a lucrărilor.

Pentru că asocierile formate din firmele Max Boegl - Astaldi - UTI Grup şi Azvi - Trameco - Iamsat Muntenia au contestat la CNSC rezultatul licitaţiei, după care au atacat în instanţă deciziile consiliului, ordinul de începere a lucrărilor se va da doar după ce Curtea de Apel Oradea se va pronunţa printr-o sentinţă.

"Curtea de Apel a stabilit data procesului pentru 22 octombrie 2014. Am solicitat instanţei să stabilească un termen de judecată mai scurt şi să judece în regim de urgenţă, indiferent ce va hotărî, ca să nu pierdem banii europeni", a spus directorul Pasc.

Contractul de finanţare pentru extinderea şi modernizarea Aeroportului Oradea a fost semnat pe 7 februarie 2014 de ministrul Transporturilor de atunci, Ramona Mănescu. Valoarea totală a proiectului este de 129,7 milioane lei, din care 85% (adică 96,001 milioane) sunt nerambursabili, de la UE, iar 13% (12,840 milioane) vor fi asiguraţi de la bugetul de stat, restul de 2% fiind în sarcina Consiliului Judeţean şi a Aeroportului.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
fapte nu laude !!!!!!!
sunt in totalitate de acord cu bla bla..... vrem fapte ,suntem satui de povestile pe care le auzim de ani de zile.
Postat 31 Iulie 2014, 16:14 de oana
oioi
sa vedem pista odata....tot vorbim si promitem....nu va iesi nimic
Postat 31 Iulie 2014, 13:17 de bla bla
E MERITUL LUI TIRLE
Cu ce sa se laude? TIrle a salvat aeroportul si a facut proiectul, nu Cornel Popa.
Postat 31 Iulie 2014, 09:49 de EU
.
sa fie intr-un ceas bun
Postat 30 Iulie 2014, 23:48 de David
poza
Unde-i marele laudaros de la CJ cu realizarile personale ? Poate la vreo 'cruce' prin judet !(A se citi BEIUS, DOMOCOS!)
Postat 30 Iulie 2014, 20:18 de cetatean
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1529 RON
  • 1 EUR = 4.8641 RON
  • 1 HUF = 0.0134 RON