URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 24 NOIEMBRIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Unii răuvoitori spun că și acum încă mai avem orădeni țărani, care odată cu abandonarea navetei n-au reușit să lase opincile la barieră și accentul pe imaș. Dar, să fim realiști, era imposibil ca într-o singură generație, care la scara istoriei e o clipă, să renunți la celebrul „inghi mei” sau la inegalabilul „f… mamă, o ba”.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Cum ar putea, oare, o clasă politică, clădită ea însăși pe impostură și mediocritate, să instituie norme și criterii de selecție pe care chiar ea le-ar pica, cu brio? Răspunsul este, totuși, la îndemână: prin simpla transparentizare, pe care o cerem cu toții, și noi, cei din mass-media, și generațiile mai tinere, și Uniunea Europeană, în care ne-am zorit să intrăm, atrași de avantaje, nu de rigori.
Zic şi eu
Adrian Cris
Ce-a făcut şeful CJ Bihor săptămâna trecută, când a prezentat cele 12 criterii pentru alocarea banilor către primăriile din judeţ, este începutul celei mai importante reforme administrative din ultimii 30 de ani. Poate singura pe bune, nu formală, pentru că ţinteşte la rădăcina relelor din administraţia noastră. Dacă va fi adoptat - şi va fi - setul de reguli va scoate Bihorul, pur şi simplu, din feudalismul politic în care băltesc, de fapt, toate judeţele, oraşele şi comunele României.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Sunt un fan mărturisit al instrumentelor digitale făcute să ne ușureze viața. Nu am mai plătit o factură la ghișeu de câțiva ani, evitând să pierd timp prețios și să văd fețe acre și plictisite dincolo de un geam de sticlă. Cumpăr de pe internet de câte ori am ocazia, comunic fervent prin mesaje și emailuri cu cei pe care nu îi pot întâlni, mă informez de pe diverse site-uri și platforme. Internetul îmi este util, chiar indispensabil, în toate activitățile profesionale, așa că îmi recunosc dependența de el.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre inițiativa lui Ilie Bolojan de a reduce organigrama Consiliului Județean Bihor la jumătate?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Având în vedere faptul că în curând chiar se vor desfăşura alegeri parlamentare în România, în ciuda crizei sanitare, cred că este important să se cunoască cele mai importante aspecte prevăzute în Constituţie în legătură cu rolul şi activitatea Parlamentului, precum şi cu statutul senatorilor şi deputaţilor. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Prevenirea gripei se efectuează prin utilizarea vaccinurilor cu virus inactivat. Aceste vaccinuri sunt preparate din virusuri gripale de tip A şi B ce au circulat în sezonul precedent. Dacă tipul de virus circulant în momentul vaccinării este strâns înrudit cu cel din compoziţia vaccinului, se realizează o protecţie de 50-80% faţă de infecţie.
30 Iulie 2014, 16:54

Conducerea Aeroportului a semnat contractul pentru construcţia noii piste (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aeroportul orădean va avea pistă nouă. Gheorghe Pasc, directorul Aeroportului Oradea, a semnat miercuri cu reprezentanţii asocierii de firme reprezentate de austriecii de la Porr Construct contractul de lucrări privind construcţia noii piste extinse la 2,1 kilometri.

Asocierea formată din subsidiarele româneşti ale firmelor Porr Construct - Teerag - Asdag cu compania Col-Air Trading din Bucureşti a câştigat licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de pe locul trei, ofertând un preţ de 79,9 milioane lei, cu 21,3 milioane lei mai puţin decât valoarea estimată.

"Din aceşti bani nu doar că se va prelungi pista, dar se va demola pista actuală şi se va construi în totalitate alta nouă, mai lungă cu 300 metri, astfel încât să ajungă la 2.100 metri, cu o lăţime de 45 metri faţă de 30 metri cât are în prezent", a declarat Pasc.

De asemenea, vor mai construite două căi de rulare-degajare, o platformă de îmbarcare-debarcare pe care să poată staţiona şase aeronave, inclusiv de tip C (mari), sisteme de balizaj luminos de categoria II de operare, cu lumini inclusiv pe axul longitudinal, nu doar pe marginea pistei, sisteme de alimentare cu energie electrică de bază şi de rezervă, sisteme de telecomandă pentru sistemele de balizaj, sisteme de iluminat pentru platforma de îmbarcare-debarcare şi chiar şi o uzină electrică nouă, care să asigure consumul de bază şi de rezervă pentru sistemele de balizaj.

Constructorii şi-au asumat lucrări cu aeroportul sub trafic, acesta urmând să fie închis doar 59 de zile în primăvara anului viitor. Conform contractului, termenul de finalizare a lucrărilor este 31 octombrie 2015, după care executantul va suporta penalităţi de întârziere de 50.000 euro pe zi.

În ciuda penalităţilor usturătoare, reprezentanţii asocierii câştigătoare sunt convinşi că vor termina lucrarea fără probleme. "Mulţumim conducerii aeroportului pentru procedura legală şi transparentă prin care a atribuit această lucrare. Vă asigurăm că va fi o lucrare foarte bună, care va fi făcută repede", a declarat administratorul Porr Construct, Klaus Bleckenwegner.

Odată semnat contractul, reprezentanţii asocierii câştigătoare vor face demersuri pentru obţinerea tututor avizelor necesare deschiderii şantierului în condiţii de siguranţă, săpăturile efective urmând să înceapă după ce beneficiarul va da ordinul de începere a lucrărilor.

Pentru că asocierile formate din firmele Max Boegl - Astaldi - UTI Grup şi Azvi - Trameco - Iamsat Muntenia au contestat la CNSC rezultatul licitaţiei, după care au atacat în instanţă deciziile consiliului, ordinul de începere a lucrărilor se va da doar după ce Curtea de Apel Oradea se va pronunţa printr-o sentinţă.

"Curtea de Apel a stabilit data procesului pentru 22 octombrie 2014. Am solicitat instanţei să stabilească un termen de judecată mai scurt şi să judece în regim de urgenţă, indiferent ce va hotărî, ca să nu pierdem banii europeni", a spus directorul Pasc.

Contractul de finanţare pentru extinderea şi modernizarea Aeroportului Oradea a fost semnat pe 7 februarie 2014 de ministrul Transporturilor de atunci, Ramona Mănescu. Valoarea totală a proiectului este de 129,7 milioane lei, din care 85% (adică 96,001 milioane) sunt nerambursabili, de la UE, iar 13% (12,840 milioane) vor fi asiguraţi de la bugetul de stat, restul de 2% fiind în sarcina Consiliului Judeţean şi a Aeroportului.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
fapte nu laude !!!!!!!
sunt in totalitate de acord cu bla bla..... vrem fapte ,suntem satui de povestile pe care le auzim de ani de zile.
Postat 31 Iulie 2014, 16:14 de oana
oioi
sa vedem pista odata....tot vorbim si promitem....nu va iesi nimic
Postat 31 Iulie 2014, 13:17 de bla bla
E MERITUL LUI TIRLE
Cu ce sa se laude? TIrle a salvat aeroportul si a facut proiectul, nu Cornel Popa.
Postat 31 Iulie 2014, 09:49 de EU
.
sa fie intr-un ceas bun
Postat 30 Iulie 2014, 23:48 de David
poza
Unde-i marele laudaros de la CJ cu realizarile personale ? Poate la vreo 'cruce' prin judet !(A se citi BEIUS, DOMOCOS!)
Postat 30 Iulie 2014, 20:18 de cetatean
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1013 RON
  • 1 EUR = 4.8732 RON
  • 1 HUF = 0.0135 RON