URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 29 IULIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când cu Pasajul Magheru, s-a constatat că cei care vin de pe Ady Endre, trec prin centru pe Iosif Vulcan, ajung în Piaţa Libertăţii şi nu mai pot intra în pasaj, ci trebuie să facă obligatoriu dreapta, pe podul Dacia. Acesta este şi motivul pentru care strada Andrei Şaguna, de lângă Parchet, a devenit cu două sensuri. Acum, primarul Florin Birta propune ca aici să se dea mai multă atenţie pietonilor şi bicicliştilor, ceea ce înseamnă, practic, că traficul ar avea loc în principal prin Piaţa Libertăţii.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu-i prima oară când Bolojan vrea să rezolve probleme gingașe cu metode... inginerești. Ideea trecerii actorilor și instrumentiștilor pe contracte de muncă pe durată determinată, pentru „eficientizarea” actului cultural, reflectă un reflex al stilului managerial cu iz dictatorial care l-a făcut celebru - dar, fără îndoială, și eficient - pe fostul edil al Oradiei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Veste proastă pentru orădeni: Termoficare, care abia a înlocuit producția de energie termică pe bază de cărbuni cu cea pe gaz, mult mai puțin poluantă și mai eficientă, va trebui să plătească o sumă enormă pentru a-și cumpăra așa numitele certificate verzi, care îi dau dreptul să polueze. În cazul în care cele 60 de milioane lei necesare nu vor fi date de Guvern (din banii tuturor românilor), nota de plată o vor achita orădenii fie direct, prin inevitabila scumpire a gigacaloriei, fie indirect, prin subvenționarea de către Primărie (ceea ce înseamnă că o suportă toți locuitorii orașului, indiferent că sunt sau nu clienți ai Termoficare).
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Creatorii de filme şi cărţi de anticipaţie care au lansat scenarii cu epidemii globale ce loveau omenirea (un exemplu recent este "Contagion", din 2011, pe care multă lume l-a descoperit după izbucnirea crizei Covid) nu şi-au putut imagina că, într-o situaţie reală, oamenii vor refuza în număr mare leacul descoperit de cercetători. Dar viaţa bate filmul!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Zborurile externe au fost reluate pe Aeroportul din Oradea. Ce părere aveţi despre destinaţiile operate de Ryanair (Milano, Bologna, Londra, Dusseldorf)?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
După 2 ani în care nu s-au organizat concursuri de admitere în magistratură, recent situaţia a fost deblocată şi se aşteaptă anunţurile oficiale pentru reluarea acestora. În concret, în urmă cu aproximativ 2 ani, Curtea Constituţională a declarat neconstituţionale prevederile legale care reglementau concursurile de intrare în magistratură, pe motiv că toate condiţiile de accedere erau prevăzute în regulamentele Consiliului Superior al Magistraturii, şi nu în lege.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În regiunea ţării noastre, înţepăturile de insecte dau rareori fenomene grave de intoxicaţie; ar fi nevoie de 500-1000 de înţepături de albine pentru a produce moartea. În regiunile tropicale, în America de Nord şi de Sud, în Africa şi Asia Centrală se întâlnesc păianjeni veninoşi ("văduva neagră") şi scorpioni, care sunt foarte periculoşi atât pentru oameni, cât şi pentru animalele domestice.
13 Iulie 2017, 10:44

Concurs internaţional de atelaje, în weekend, la Oşorhei

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Iubitorii sporturilor hipice sunt aşteptaţi în acest weekend la Oşorhei, unde în perioada 14-16 iulie se va desfăşura un concurs internaţional de atelaje. Spectacolul ecvestru va avea loc pe păşunea de la Berkes şi este inclus în cadrul celei de-a IX-a ediţii a Zilelor Comunei Oşorhei.

Concursul Internaţional de Atelaje de la Oşorhei se va desfăşura în acest an pe păşunea de la Berkes, în perioada 14-16 iulie, în cadrul celei de-a IX-a ediţii a Zilelor Comunei Oşorhei. Astfel, în mijloc de iulie, timp de trei zile, de vineri până duminică, doritorii se vor bucura din plin de frumosul spectacol ecvestru de la Oşorhei, având ocazia să admire cai extrem de valoroşi, exemplare cabaline deosebit de frumoase şi spectaculoase, antrenate pentru a participa cu succes la competiţii de mare anvergură. Atelajele participante în competiţie, prezentarea şi sportivitatea conducătorilor de echipaje vor aduce un plus de atractivitate şi spectaculozitate pe parcursul celor trei zile de concurs. Întregul concurs, care presupune trei probe: dresaj, maraton şi obstacole, se va desfăşura în Zona Berkes din cadrul comunei Oşorhei.

Iată programul şi modul de desfăşurare a competiţiei:

Concursul de dresaj - Vineri, 14 iulie, ora 11:

Pe un teren de 40x100 m atelajele trebuie sa evolueze dupã un program obligatoriu dinainte stabilt. În dreptul literelor aşezate în puncte fixe lângã careul de dresaj caii trebuie sã execute întoarceri, schimbãri de aluri de mers, cercuri mai mici, mai mari conduşi, cu o mânã sau douã mâini, semicercuri, diagonale, opriri în care câteva secunde atelajul trebuie sã stea nemişcat sau dat înapoi 3 m obligatoriu în linie dreaptã. Caii trebuie sã meargã în aceeaşi cadenţã, cu aceaşi ţinutã, deci cu o armonie perfectã în patru aluri de mers, şi anume pas – obligatoriu bine sprijinit pe zãbalã, cu ritmicitate şi cu aceaşi forţã de tracţiune din partea cailor, trap mãrunt, trap de lucru şi trap alungit. Aceastã ultimã alură de mers este poate cel mai greu de realizat. Cere atât o conformaţie anatomicã aproape perfectã din partea cailor cât şi multã, multã muncã şi antrenamente.Se puncteazã atât driverul cât şi prezentarea atelajului. Punctajul obţinut fiind scãzut din punctajul maxim şi devine punct de penalizare cu care concurentul continuã concursul în urmãtoarele probe. Eroarea de parcurs dupã trei reluãri înseamnã descalificare.

Concursul de maraton -  Sâmbătă, 15 iulie, ora 11:

Proba de maraton pune la încercare rezistenţa fizică şi pregătirea tehnică a cailor şi a driverilor. Traseul de maraton, cu o lungime de peste 15 kilometri are mai multe etape şi presupune pacurgerea traseului în cel mai scurt timp. Pe traseu sunt instalate şapte obstacole naturale şi artificiale construite din lemn şi alte materiale, aplicându-se câte puncte de penalizare la fiecare 5 secunde petrecute într-un obstacol, cu riscul eliminării din probă pentru concurenţii care depăşesc limita de 5 minute. Trãsurile folosite la proba de maraton sunt vehicule cu construcţie specialã, realizate cu soluţii tehnice sofisticate. Ele trebuie sã aibã greutãţi si ecartamente obligatorii stabilite în regulament iar ţinuta şi costumaţia concurenţilor este la libera alegere, doar casca de protecţie sau toca fiind obligatorii. Secundul (secunzii) au o sarcinã foarte precisã şi deosebit de dificilã, ei ţin echilibrul atelajului, de multe ori executând exerciţii fizice aproape acrobatice. Condiţia fizicã şi cea psihicã sunt extrem de importante atât la driveri cât şi la cai.

Concursul de obstacole -  Duminică, 16 iulie; ora 11:

Concurenţii se prezintã la start în funcţie de rezultatele obţinute în primele zile, astfel cã primii la start sunt cei cu cele mai multe puncte de penalizare iar ultimii sunt echipajele cu cele mai bune rezultate. Din nou se cere trăsura de stil şi costumaţia elegantã. Obstacolele constau din jaloane portocalii de formã conicã aşezate la 10 cm de ecartamentul roţilor, fiecare jalon având câte o minge deasupra. Mingea doborâtã de concurent se penalizeazã. Porţile sunt marcate, pe o parte si alta cu culori, culoarea roşie obligatoriu la mâna dreaptã şi culoarea albã la mâna stângã. Parcul de obstacole este decorat cu plante şi flori ornamentale, ridicând astfel nivelul estetic al probei. Pe lângã doborârea mingilor sau depãşirea timpului de bazã, atelajele sunt penalizate cu puncte pentru derobãri sau nesupuneri din partea cailor, lipsa elementelor obligatorii din ţinuta concurenţilor sau dotarea incompletã a trãsurilor, iar ajutorul din exterior sau din partea secundului, eroarea de parcurs sau a treia împotrivire a cailor, depãşirea unui minut de la semnalul sonor şi pânã la trecerea liniei de start şi ocolirea porţii de sosire sau rãsturnarea trãsurii se pedepsesc cu descalificare.

Punctajul final

Punctajul final al concursului de atelaje se realizeazã prin adunarea punctelor de penalizare din toate cele trei zile de concurs. Dupã terminarea celor trei probe, va avea loc premierea si parada  atelajelor în ritmurile muzicii şi aplauzele spectatorilor.

Participanţii

Vor lua startul un număr de aproximativ 15-17 atelaje, din mai multe ţări, printre participanţi numărându-se componenţii echipei naţionale de atelaje a României precum şi driveri din TOP 10 mondial, inclusiv vicecampionul mondial en-titre.

Locaţia

La circa 700 de metri de ieşirea din Oşorhei înspre Cluj, pe partea dreaptă, imediat după Moara Albastră se găseşte drmul care duce spectatorii exact la pista de concurs, denumită de localnici Păşunea Berkeş.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
POATE AȘA RĂMÂNE
Reformulez: Dintre cânăreți participăa cineva la....călărie ?
Postat 13 Iulie 2017, 12:13 de TDS
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1624 RON
  • 1 EUR = 4.9197 RON
  • 1 HUF = 0.0137 RON