URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
13 Iulie 2017, 10:44

Concurs internaţional de atelaje, în weekend, la Oşorhei

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Iubitorii sporturilor hipice sunt aşteptaţi în acest weekend la Oşorhei, unde în perioada 14-16 iulie se va desfăşura un concurs internaţional de atelaje. Spectacolul ecvestru va avea loc pe păşunea de la Berkes şi este inclus în cadrul celei de-a IX-a ediţii a Zilelor Comunei Oşorhei.

Concursul Internaţional de Atelaje de la Oşorhei se va desfăşura în acest an pe păşunea de la Berkes, în perioada 14-16 iulie, în cadrul celei de-a IX-a ediţii a Zilelor Comunei Oşorhei. Astfel, în mijloc de iulie, timp de trei zile, de vineri până duminică, doritorii se vor bucura din plin de frumosul spectacol ecvestru de la Oşorhei, având ocazia să admire cai extrem de valoroşi, exemplare cabaline deosebit de frumoase şi spectaculoase, antrenate pentru a participa cu succes la competiţii de mare anvergură. Atelajele participante în competiţie, prezentarea şi sportivitatea conducătorilor de echipaje vor aduce un plus de atractivitate şi spectaculozitate pe parcursul celor trei zile de concurs. Întregul concurs, care presupune trei probe: dresaj, maraton şi obstacole, se va desfăşura în Zona Berkes din cadrul comunei Oşorhei.

Iată programul şi modul de desfăşurare a competiţiei:

Concursul de dresaj - Vineri, 14 iulie, ora 11:

Pe un teren de 40x100 m atelajele trebuie sa evolueze dupã un program obligatoriu dinainte stabilt. În dreptul literelor aşezate în puncte fixe lângã careul de dresaj caii trebuie sã execute întoarceri, schimbãri de aluri de mers, cercuri mai mici, mai mari conduşi, cu o mânã sau douã mâini, semicercuri, diagonale, opriri în care câteva secunde atelajul trebuie sã stea nemişcat sau dat înapoi 3 m obligatoriu în linie dreaptã. Caii trebuie sã meargã în aceeaşi cadenţã, cu aceaşi ţinutã, deci cu o armonie perfectã în patru aluri de mers, şi anume pas – obligatoriu bine sprijinit pe zãbalã, cu ritmicitate şi cu aceaşi forţã de tracţiune din partea cailor, trap mãrunt, trap de lucru şi trap alungit. Aceastã ultimã alură de mers este poate cel mai greu de realizat. Cere atât o conformaţie anatomicã aproape perfectã din partea cailor cât şi multã, multã muncã şi antrenamente.Se puncteazã atât driverul cât şi prezentarea atelajului. Punctajul obţinut fiind scãzut din punctajul maxim şi devine punct de penalizare cu care concurentul continuã concursul în urmãtoarele probe. Eroarea de parcurs dupã trei reluãri înseamnã descalificare.

Concursul de maraton -  Sâmbătă, 15 iulie, ora 11:

Proba de maraton pune la încercare rezistenţa fizică şi pregătirea tehnică a cailor şi a driverilor. Traseul de maraton, cu o lungime de peste 15 kilometri are mai multe etape şi presupune pacurgerea traseului în cel mai scurt timp. Pe traseu sunt instalate şapte obstacole naturale şi artificiale construite din lemn şi alte materiale, aplicându-se câte puncte de penalizare la fiecare 5 secunde petrecute într-un obstacol, cu riscul eliminării din probă pentru concurenţii care depăşesc limita de 5 minute. Trãsurile folosite la proba de maraton sunt vehicule cu construcţie specialã, realizate cu soluţii tehnice sofisticate. Ele trebuie sã aibã greutãţi si ecartamente obligatorii stabilite în regulament iar ţinuta şi costumaţia concurenţilor este la libera alegere, doar casca de protecţie sau toca fiind obligatorii. Secundul (secunzii) au o sarcinã foarte precisã şi deosebit de dificilã, ei ţin echilibrul atelajului, de multe ori executând exerciţii fizice aproape acrobatice. Condiţia fizicã şi cea psihicã sunt extrem de importante atât la driveri cât şi la cai.

Concursul de obstacole -  Duminică, 16 iulie; ora 11:

Concurenţii se prezintã la start în funcţie de rezultatele obţinute în primele zile, astfel cã primii la start sunt cei cu cele mai multe puncte de penalizare iar ultimii sunt echipajele cu cele mai bune rezultate. Din nou se cere trăsura de stil şi costumaţia elegantã. Obstacolele constau din jaloane portocalii de formã conicã aşezate la 10 cm de ecartamentul roţilor, fiecare jalon având câte o minge deasupra. Mingea doborâtã de concurent se penalizeazã. Porţile sunt marcate, pe o parte si alta cu culori, culoarea roşie obligatoriu la mâna dreaptã şi culoarea albã la mâna stângã. Parcul de obstacole este decorat cu plante şi flori ornamentale, ridicând astfel nivelul estetic al probei. Pe lângã doborârea mingilor sau depãşirea timpului de bazã, atelajele sunt penalizate cu puncte pentru derobãri sau nesupuneri din partea cailor, lipsa elementelor obligatorii din ţinuta concurenţilor sau dotarea incompletã a trãsurilor, iar ajutorul din exterior sau din partea secundului, eroarea de parcurs sau a treia împotrivire a cailor, depãşirea unui minut de la semnalul sonor şi pânã la trecerea liniei de start şi ocolirea porţii de sosire sau rãsturnarea trãsurii se pedepsesc cu descalificare.

Punctajul final

Punctajul final al concursului de atelaje se realizeazã prin adunarea punctelor de penalizare din toate cele trei zile de concurs. Dupã terminarea celor trei probe, va avea loc premierea si parada  atelajelor în ritmurile muzicii şi aplauzele spectatorilor.

Participanţii

Vor lua startul un număr de aproximativ 15-17 atelaje, din mai multe ţări, printre participanţi numărându-se componenţii echipei naţionale de atelaje a României precum şi driveri din TOP 10 mondial, inclusiv vicecampionul mondial en-titre.

Locaţia

La circa 700 de metri de ieşirea din Oşorhei înspre Cluj, pe partea dreaptă, imediat după Moara Albastră se găseşte drmul care duce spectatorii exact la pista de concurs, denumită de localnici Păşunea Berkeş.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
POATE AȘA RĂMÂNE
Reformulez: Dintre cânăreți participăa cineva la....călărie ?
Postat 13 Iulie 2017, 12:13 de TDS
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON