URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
24 Aprilie 2020, 16:25

Breteaua de legătură între Calea Aradului și Calea Sântandreiului a fost finalizată!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea a anunţat vineri după amiază că a fost finalizată breteaua de legătură între Calea Aradului şi Calea Sântandreiului.

Noul drum va permite, astfel, în curând, evitarea sensului giratoriu aflat la ieşirea din oraş, în dreptul pasajului suprateran peste DN79.

"Contractul de lucrări între Municipiul Oradea şi asocierea formată din SC Drumuri Bihor SA (lider de asociere/executant) şi SC Aquacons SRL (asociat/ proiectant) a fost semnat în data de 2 iulie 2019, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 25.11.2019. Termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor este 30.04.2020", explică un comunicat transmis de Biroul de Presă al municipalității.

Lucrările presupun realizarea unui drum în lungime de 393,08 m, cu o lăţime a părţii carosabile de 3,50 m şi o structură rutieră semirigidă de 80 cm. De asemenea, şantierul mai implică şi realizarea unui podeţ transversal tip P2 cu lăţimea de  2,00 m şi lungimea 22,80 m, dar şi zone verzi pe o suprafaţa totală de 3795,78 mp pe toată lungimea proiectată. 

Cea mai mare parte a obiectivului a fost finalizată.

"Până în acest moment au fost realizate următoarele lucrări: săpătura; stratul din blocaj piatră spartă; podeţ PD 2, cu lungimea de 22 m; montarea stâlpilor de iluminat public; montarea parapetului fonoabsorbant; montare parapet metalic; montarea gurilor de scurgere; aşternerea stratului de balast; montare borduri; asfaltare şi marcaje. În continuare se vor executa ultimele finisaje, după care lucrarea va fi recepţionată", arată Primăria.

De asemenea, pentru ca locuitorii blocurilor din zonă să nu fie afectaţi drastic de zgomotul de trafic, a fost montat şi un parapet fonoabsorbant de 3 metri înălţime, pe o lungime de 245 metri.

Viteza maximă cu care se va putea circula pe această bretea este de 30 km/h.

Drumul are o singură bandă de circulaţie şi un singur sens, fiind alcătuit din trei tronsoane distincte:

- o bandă suplimentară adiacentă Căii Aradului cu lungimea de 70,00 m şi lăţimea de 3,50 m, care porneşte imediat după intersecţia cu str. Balogh Istvan;

- breteaua propriu-zisă cu lungimea de 180,00 m, lăţimea de 3,50 m, orientată la circa 45 grade faţă de Calea Aradului şi fată de Drumul de centură (Calea Sântandreiului);

- o bandă suplimentară adiacentă Drumului de centură (Calea Sântandreiului) cu lungimea de 143,00 m, lăţimea de 3,50 m, din două sectoare: banda de accelerare cu lungimea de 83,00 m şi sector de racordare cu lungimea de 60,00 m.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
14 Comentarii
Neutryno
Pentru produse electrice sau alte produse de mici dimensiuni, musai sa mergi cu masina 3-4 sute de metri pana la Arabesque ? Pentru ca apoi sa mai faci 7-8 kilometri ca sa te intorci cu masina inapoi in Calea Aradului ? Neuroni lipsa la "Neutryno" ...
Postat 26 Aprilie 2020, 11:53 de Anuta
Mare e gradina
Anuto, de ce sa mergi pe jos la Arabesque? iei cateva placi de rigips in spate si le aduci acasa? Daca vine o firma si deschide un depozit undeva in zona metropolitana trebuie sa faca primaria si trotuare, sa introduca linii de transport in comun? Sau vrei si un loc de joaca langa arabesque, poate nu ai cu cine lasa copii acasa si-i iei cu tine pe jos incolo. Pana faci cumparaturile ei sa aiba unde sta.
Postat 26 Aprilie 2020, 10:49 de Neutryno
Dar trotuar pentru pietoni ? ...
Dar dacă vrem să mergem la Arabesque, pe jos, ca pietoni, ce trebuie sa facem ??? O luăm pe arătură ? Solicităm să refaceţi lucrarea, astfel încât cetăţenii care locuiesc in Calea Aradului să poată folosi acest drum şi ca pietoni. Avem destulă poluare în zonă ...
Postat 26 Aprilie 2020, 08:35 de Anuta
Tepes
La alea ma refeream si eu! La cele care au autorizatie de trafic greu. Despre restul camioanelor care doar tranziteaza orasul si folosesc centura nu are rost sa vorbim ca nu ajung pe acolo. Nu-i asa? Despre km tai, sa fi sanatos, am si eu destui!
Postat 25 Aprilie 2020, 11:04 de Kid
kid
prietene,am permis,am si km condus cit altul poate nu o sa aiba nici in 3 vieti. la intrarile in oras e cite un indicator si un panou mare pt tiruri care arata traseul urmat. tirurile trebuie sa posedade autozatie speciala de a intra in oras
Postat 25 Aprilie 2020, 07:10 de tepes
Dupa 6 ani ...
Doar 6 ani au trecut de la data inceperii lucrarilor in zona Calea Aradului, cand a fost pusa in practica "marea viziune in domeniul circulatiei", a luminatului si inegalabilului conducator birtinez ! Dupa 6 ani de calvar si blocaje, ni se prezinta o bretea de legatura de 3.5 metri latime, mai ingusta si decat ultima ulita de la periferia Birtinului. Desigur, prietenii constructori cu carnet galben de partid si seriosi contributori la campaniile electorale sunt pe deplin multumiti, insa oradenii, ca de obicei, sunt prostiti in fata. RUSINE !!!
Postat 25 Aprilie 2020, 05:53 de Silver_Cat
E greșit proiectul
Nu sa făcut o bandă pt vaci, și una pt proști. E discriminare totală.
Postat 25 Aprilie 2020, 01:14 de Sandu2100
"Vrem o tara ca afara"
Atata timp cat spatiul permitea era foarte bine sa se faca o banda pt circulat si una de siguranta cum se face in mod normal o bretea, ca sa nu blochezi drumul pentru mentenanta la iluminat, ingrijire spatii verzi. Plus va fi distractie cand se vor pupa doi sau se va avaria o masina. E foarte bine ca se face, dar trebuiesc stoarse bine mintile ca sa facem cat mai bine ceea ce se face.
Postat 24 Aprilie 2020, 22:44 de Seba
Tepes
M-ai indus intr-o eroare gresita, vorba unui amic. Am trecut de 5 min prin zona si nu este niciun indicator care sa interzica accesul camioanelor acolo. Ai permis de conducere?
Postat 24 Aprilie 2020, 21:45 de Kid
Tepes
Nu m-am uitat la indicatoare. Mea culpa! Merci oricum!
Postat 24 Aprilie 2020, 21:09 de Kid
kid
pe portiunea respectiva tir-ul are interzis ca fapt divers
Postat 24 Aprilie 2020, 20:45 de tepes
E vreun sofer de TIR printre cititori?
Sa ne spuna daca se poate incadra un camion cu remorca pe acolo avand in vedere ca e practic o curba aproape tot drumul. Oricum trebuie sa fie un sofer bun! Initial am crezut ca fac pista pt biciclete.
Postat 24 Aprilie 2020, 20:15 de Kid
curiozitate
Sunt curios daca la receptie vor mai fi gropi si denivelari pe terenul de langa breteaua asta si daca pe fasia de pamant adiacenta breteli va fi tot plina cu bucati de beton uitate de constructor si care vor disparea doar cand vor fi inghitite de buruieni. Ca la noi asa se fac mai nou lucrarile. Ar fi bine sa fie atent si la finisaje dl ghitea si compania, daca reprezinta serviciu tehnic. Ca nu e treaba primarului sau vice-primarului sa ia in primire lucrari si directorii sa semneze, ci invers.
Postat 24 Aprilie 2020, 18:39 de oradea_mea_si_a_ta
numa 1 banda?
daca breteaua are o singura banda eu cum pot sa mi parchez bemveu doar 5 minute fara sa ma clacsoneze boiii din spate??
Postat 24 Aprilie 2020, 18:24 de TanarSiNelinistit
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON