URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 30 SEPTEMBRIE 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
O mare problemă pentru Oradea este că mai sunt sute de străzi înguste și neasfaltate, iar, în loc ca numărul acestora să scadă, crește odată cu noile cartiere ale orașului. Așa că, oricât ai face o planificare, nu știm în ce an scăpăm de străzi înguste acoperite cu pietriș.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
Încălcarea disciplinei de partid de către doi consilieri județeni ai PSD Bihor, Ioana Bara și Ciprian Anta, ambii votând joia trecută exproprierile fără de care inelul rutier metropolitan Oradea ar fi rămas încremenit în proiect, a prilejuit, cum era de așteptat, discuții pro și contra. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că ar fi oportună introducerea autobuzelor școlare pentru scăderea aglomerației din centrul Oradiei?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Săptămâna trecută, Înalta Curte de Casație și Justiție a dat publicității o decizie pronunțată în martie 2022, prin care s-a stabilit definitiv că autoritățile locale nu pot condiționa eliberarea unei autorizații de construcție de donarea unei suprafețe de teren. Soluţia este extrem de importantă, deoarece există o practică de mulţi ani la nivelul autorităţilor locale (inclusiv în Oradea) prin care cetăţenilor li se solicită donarea unei suprafeţe de teren către unitatea administrativ teritorială respectivă pentru a le fi eliberată autorizaţia de construcţie.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat este cea mai frecventă boală endocrină, frecvenţa reală fiind mai greu de apreciat din cauza standardelor diferite de diagnostic. Considerând hiperglicemia matinală ca un criteriu de diagnostic, circa 1-2% din populaţie este afectată. 
24 Aprilie 2020, 16:25

Breteaua de legătură între Calea Aradului și Calea Sântandreiului a fost finalizată!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea a anunţat vineri după amiază că a fost finalizată breteaua de legătură între Calea Aradului şi Calea Sântandreiului.

Noul drum va permite, astfel, în curând, evitarea sensului giratoriu aflat la ieşirea din oraş, în dreptul pasajului suprateran peste DN79.

"Contractul de lucrări între Municipiul Oradea şi asocierea formată din SC Drumuri Bihor SA (lider de asociere/executant) şi SC Aquacons SRL (asociat/ proiectant) a fost semnat în data de 2 iulie 2019, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 25.11.2019. Termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor este 30.04.2020", explică un comunicat transmis de Biroul de Presă al municipalității.

Lucrările presupun realizarea unui drum în lungime de 393,08 m, cu o lăţime a părţii carosabile de 3,50 m şi o structură rutieră semirigidă de 80 cm. De asemenea, şantierul mai implică şi realizarea unui podeţ transversal tip P2 cu lăţimea de  2,00 m şi lungimea 22,80 m, dar şi zone verzi pe o suprafaţa totală de 3795,78 mp pe toată lungimea proiectată. 

Cea mai mare parte a obiectivului a fost finalizată.

"Până în acest moment au fost realizate următoarele lucrări: săpătura; stratul din blocaj piatră spartă; podeţ PD 2, cu lungimea de 22 m; montarea stâlpilor de iluminat public; montarea parapetului fonoabsorbant; montare parapet metalic; montarea gurilor de scurgere; aşternerea stratului de balast; montare borduri; asfaltare şi marcaje. În continuare se vor executa ultimele finisaje, după care lucrarea va fi recepţionată", arată Primăria.

De asemenea, pentru ca locuitorii blocurilor din zonă să nu fie afectaţi drastic de zgomotul de trafic, a fost montat şi un parapet fonoabsorbant de 3 metri înălţime, pe o lungime de 245 metri.

Viteza maximă cu care se va putea circula pe această bretea este de 30 km/h.

Drumul are o singură bandă de circulaţie şi un singur sens, fiind alcătuit din trei tronsoane distincte:

- o bandă suplimentară adiacentă Căii Aradului cu lungimea de 70,00 m şi lăţimea de 3,50 m, care porneşte imediat după intersecţia cu str. Balogh Istvan;

- breteaua propriu-zisă cu lungimea de 180,00 m, lăţimea de 3,50 m, orientată la circa 45 grade faţă de Calea Aradului şi fată de Drumul de centură (Calea Sântandreiului);

- o bandă suplimentară adiacentă Drumului de centură (Calea Sântandreiului) cu lungimea de 143,00 m, lăţimea de 3,50 m, din două sectoare: banda de accelerare cu lungimea de 83,00 m şi sector de racordare cu lungimea de 60,00 m.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
14 Comentarii
Neutryno
Pentru produse electrice sau alte produse de mici dimensiuni, musai sa mergi cu masina 3-4 sute de metri pana la Arabesque ? Pentru ca apoi sa mai faci 7-8 kilometri ca sa te intorci cu masina inapoi in Calea Aradului ? Neuroni lipsa la "Neutryno" ...
Postat 26 Aprilie 2020, 11:53 de Anuta
Mare e gradina
Anuto, de ce sa mergi pe jos la Arabesque? iei cateva placi de rigips in spate si le aduci acasa? Daca vine o firma si deschide un depozit undeva in zona metropolitana trebuie sa faca primaria si trotuare, sa introduca linii de transport in comun? Sau vrei si un loc de joaca langa arabesque, poate nu ai cu cine lasa copii acasa si-i iei cu tine pe jos incolo. Pana faci cumparaturile ei sa aiba unde sta.
Postat 26 Aprilie 2020, 10:49 de Neutryno
Dar trotuar pentru pietoni ? ...
Dar dacă vrem să mergem la Arabesque, pe jos, ca pietoni, ce trebuie sa facem ??? O luăm pe arătură ? Solicităm să refaceţi lucrarea, astfel încât cetăţenii care locuiesc in Calea Aradului să poată folosi acest drum şi ca pietoni. Avem destulă poluare în zonă ...
Postat 26 Aprilie 2020, 08:35 de Anuta
Tepes
La alea ma refeream si eu! La cele care au autorizatie de trafic greu. Despre restul camioanelor care doar tranziteaza orasul si folosesc centura nu are rost sa vorbim ca nu ajung pe acolo. Nu-i asa? Despre km tai, sa fi sanatos, am si eu destui!
Postat 25 Aprilie 2020, 11:04 de Kid
kid
prietene,am permis,am si km condus cit altul poate nu o sa aiba nici in 3 vieti. la intrarile in oras e cite un indicator si un panou mare pt tiruri care arata traseul urmat. tirurile trebuie sa posedade autozatie speciala de a intra in oras
Postat 25 Aprilie 2020, 07:10 de tepes
Dupa 6 ani ...
Doar 6 ani au trecut de la data inceperii lucrarilor in zona Calea Aradului, cand a fost pusa in practica "marea viziune in domeniul circulatiei", a luminatului si inegalabilului conducator birtinez ! Dupa 6 ani de calvar si blocaje, ni se prezinta o bretea de legatura de 3.5 metri latime, mai ingusta si decat ultima ulita de la periferia Birtinului. Desigur, prietenii constructori cu carnet galben de partid si seriosi contributori la campaniile electorale sunt pe deplin multumiti, insa oradenii, ca de obicei, sunt prostiti in fata. RUSINE !!!
Postat 25 Aprilie 2020, 05:53 de Silver_Cat
E greșit proiectul
Nu sa făcut o bandă pt vaci, și una pt proști. E discriminare totală.
Postat 25 Aprilie 2020, 01:14 de Sandu2100
"Vrem o tara ca afara"
Atata timp cat spatiul permitea era foarte bine sa se faca o banda pt circulat si una de siguranta cum se face in mod normal o bretea, ca sa nu blochezi drumul pentru mentenanta la iluminat, ingrijire spatii verzi. Plus va fi distractie cand se vor pupa doi sau se va avaria o masina. E foarte bine ca se face, dar trebuiesc stoarse bine mintile ca sa facem cat mai bine ceea ce se face.
Postat 24 Aprilie 2020, 22:44 de Seba
Tepes
M-ai indus intr-o eroare gresita, vorba unui amic. Am trecut de 5 min prin zona si nu este niciun indicator care sa interzica accesul camioanelor acolo. Ai permis de conducere?
Postat 24 Aprilie 2020, 21:45 de Kid
Tepes
Nu m-am uitat la indicatoare. Mea culpa! Merci oricum!
Postat 24 Aprilie 2020, 21:09 de Kid
kid
pe portiunea respectiva tir-ul are interzis ca fapt divers
Postat 24 Aprilie 2020, 20:45 de tepes
E vreun sofer de TIR printre cititori?
Sa ne spuna daca se poate incadra un camion cu remorca pe acolo avand in vedere ca e practic o curba aproape tot drumul. Oricum trebuie sa fie un sofer bun! Initial am crezut ca fac pista pt biciclete.
Postat 24 Aprilie 2020, 20:15 de Kid
curiozitate
Sunt curios daca la receptie vor mai fi gropi si denivelari pe terenul de langa breteaua asta si daca pe fasia de pamant adiacenta breteli va fi tot plina cu bucati de beton uitate de constructor si care vor disparea doar cand vor fi inghitite de buruieni. Ca la noi asa se fac mai nou lucrarile. Ar fi bine sa fie atent si la finisaje dl ghitea si compania, daca reprezinta serviciu tehnic. Ca nu e treaba primarului sau vice-primarului sa ia in primire lucrari si directorii sa semneze, ci invers.
Postat 24 Aprilie 2020, 18:39 de oradea_mea_si_a_ta
numa 1 banda?
daca breteaua are o singura banda eu cum pot sa mi parchez bemveu doar 5 minute fara sa ma clacsoneze boiii din spate??
Postat 24 Aprilie 2020, 18:24 de TanarSiNelinistit
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 5.1027 RON
  • 1 EUR = 4.9486 RON
  • 1 HUF = 0.0118 RON