URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 13 OCTOMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Minerii au protestat la Oradea, pe motiv că pensiile lor au fost reduse drastic odată cu noua lege, care pune pe prim plan criteriul contributivității. Ei au mai puțini ani lucrați, pentru că aveau grupa de muncă zero și ieșeau mult mai devreme la pensie. Așa se face că, după noul algoritm, ortacii pierd bani mulți la pensie...
Zic şi eu
Adrian Cris
Cam așa se jură un personaj dintre cele care, la ordinul încă președintelui Iohannis, au făcut posibilă coaliția PSD-PNL. Nu se numește Gâgă, ci Rareș Bogdan. „Guvernăm împreună, dar nu participăm la treburile coaliției, nu mai există colaborare între noi și PSD”, zicea acesta joia trecută.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine vă gândiți să votați pentru funcția de președinte al României dintre numeroșii candidați?











De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În sistemul de drept românesc, așa cum arătam săptămâna trecută, accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, în prealabil trebuie să bagi, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
28 Iunie 2024, 17:03

Bolojan: Rețeaua celor 4 pasaje rutiere la ieșirile din Oradea pe DN 1, DN 79 și DN 19 a obținut „ultimul aviz” din partea CNAIR (FOTO)

Bolojan: Rețeaua celor 4 pasaje rutiere la ieșirile din Oradea pe DN 1, DN 79 și DN 19 a obținut „ultimul aviz” din partea CNAIR (FOTO) foto Facebook / Ilie Bolojan - randări ale viitorului pasaj subteran pe sub centura Oradea la ieșirea spre DN 79
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a anunțat că în ședința Consiliului Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au fost avizate toate cele patru proiecte tehnice ale pasajelor rutiere ce vor fi realizate la ieșirile din Oradea, din care trei peste și pe sub centura orașului, iar unul peste DN 1 în Oșorhei.

Săptămâna viitoare CJ Bihor va demara procedurile de licitație pentru desemnarea constructorilor, iar lucrările ar putea începe în toamnă pentru a fi gata anul viitor, a adăugat Bolojan.

„Ultima procedură”

Șeful administrației județene a făcut anunțul privind avizarea celor patru proiecte tehnice într-o postare pe Facebook, precizând că „această avizare este ultima procedură, după finalizarea proiectelor tehnice, obținerea tuturor avizelor și realizea auditului de siguranță rutieră”.

Tot acolo, Bolojan a arătat că „săptămâna viitoare vom demara procedura de licitație în vederea selectării constructorilor ce vor realiza aceste pasaje”, arătând că „la sfârșitul lunii septembrie am putea avea desemnați câștigătorii” și că, în cazul în care „nu vor fi contestații care să lungească semnarea contractelor de execuție, în toamna acestui an vor începe efectiv lucrările”, astfel încât „până la sfârșitul anului viitor pasajele rutiere vor fi gata”.

Propunerea de realizare a celor patru noi pasaje rutiere la ieșirile din Oradea, pentru decongestionarea traficului în cele mai aglomerate direcții, a fost făcută de Ilie Bolojan în luna iulie a anului trecut, când a fost aprobată cu unanimitatea de voturi a consilierilor județeni.

În acest scop, CJ Bihor a încheiat un acord de parteneriat cu Primăria Oradea și cu CNAIR, construirea celor patru pasaje urmând să fie finanțată din fonduri europene prin PNRR.

Fiecare dintre cele patru pasaje ar urma să aibă un preț estimat la echivalentul a 10 milioane euro.

Patru pasaje pe trei direcții

Un prim pasaj rutier prevăzut în acordul de parteneriat va fi subteran, la ieșirea din Oradea spre DN 79, urmând să taie pe dedesubt centura orașului, dotată cu câțiva ani în urmă și cu un pasaj suprateran pe direcția dinspre zona Auchan spre Sântandrei. În prezent, ieșirea din oraș către Nojorid se face printr-o intersecție giratorie, care va fi subtraversată de viitorul pasaj, astfel că în acest loc va exista un mic nod rutier pe trei niveluri.

Șoferii care merg spre Nojorid vor intra în subteran, pasajul urmând să fie amenajat pe actuala bandă a doua. Prima bandă va rămâne la locul ei, de asemenea și breteaua care „taie” la dreapta spre Calea Sântandreiului prin dreptul blocurilor ANL.

Tot către Nojorid ar urma să mai fie realizat încă un pasaj, dar suprateran, peste DN 79 Oradea - Arad, în dreptul zonei comerciale ERA Park și fostul Oradea Shopping City, așa încât circulația pe șoseaua națională să nu fie încetinită nici aici, unde valorile de trafic sunt mari.

Un alt pasaj suprateran va fi construit peste DN 19 la ieșirea din oraș spre Biharia, în zona din dreptul Real II Episcopia, iar al patrulea pe DN 1 la ieșirea din Oșorhei, peste girația existentă, la intersecția cu drumul spre localitatea Fughiu, centura Oșorhei și șoseaua națională.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Vești de pe culoarele consiliului județean.
Până la 31 decembrie 2025 se vor finaliza toate pasajele din intravilanul și extravilanul metropolei Oradea. Promisiunea decidenților liberali este fermă atât în fața finanțatorilor europeni și guvernamentali entuziasmați, cât și în fața publicului extaziat. Așadar, nu uitați că, de la 1 ianuarie 2026, toate punctele programului strategic inițiat de predecesorii care au pus Oradea pe harta Europei, mult înainte de aderarea României la UE, vor fi finalizate și vor rămâne doar ici pe colo niște cosmetizări urbanistice. Cu alte cuvinte, după ce aceste lucrări vor fi gata, se va trece la normalitate și se vor reface covoarele asfaltice de pe toate bulevardele și străzile neconforme, se vor face de noi străzile nemodernizate, se vor face toate cele de trebuință pentru a face în oraș o salubrizare de excepție, iar toate infrastructurile vor beneficia de o digitalizare care să prefacă consumatorul și clientul local în bibelou de vitrină care primește totul și nu trebuie să miște un deget pentru asta. Practic după cum rezultă, la finalul mandatului liberal (la județ și reședința acestuia), urmașii care vor câștiga alegerile le vor face statui edililor de acum. Pentru că acesta e scopul acestor edili, de a beneficia de statui ... nu de bani, putere, influență și trai pe vătrai.
Postat 29 Iunie 2024, 08:11 de KP
si intrat in Oradea ce faci?
De exemplu intri de pe viitorul pasaj de viteza dinspre Arad in Oradea si te blochezi in absurditatea aia de intersectie de la Emanuel.. 6 linii de tramvai, 10 benzi de intrare si 7 de iesire. Eu zic sa facem secției de politie direct în giratoriu pe spatiu verde. Putem sa le facem dormitor in noua secției, deși poate le deranjează cursele de noapte de prin zona somnul de frumusețe.
Postat 29 Iunie 2024, 07:22 de ionelul
Christa
Doar da se termine A3, și apoi cu investițiile astea si următoarele, nu o sa mai vorbești de trafic. Nu se stie cand se va termina A3
Postat 28 Iunie 2024, 21:23 de Sandu2100
doar o observatie
Pasajele sunt investitii binevenite, dar ce faci dupa ce treci de ele? Spre SM nu e o problema, traficul e redus. Spre CJ treci cu greu de Osorhei si o tii cu 50 - 60 la ora pana in Cluj Napoca, nu cred ca e cazul sa vorbim de jonctiunea cu Floresti. Spre Arad mai merge traficul e acceptabil. Strategia de pasaje ar trebui sporita de strategia nationala de drumuri pt fluentizarea traficului prin drumuri expres, centuri ocolitoare altfel....se rup bilete la Sacuieni (30km/h) Chisineu Cris (50km/h) etc. Observatia este pentru soferi adevarati si strategi
Postat 28 Iunie 2024, 18:58 de Christa
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5521 RON
  • 1 EUR = 4.9759 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON