URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 27 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Mă bucur că Prefectura s-a sesizat asupra situației mai mult decât scandaloase a flotanților, care, brusc, în an electoral, se mută la țară, unde, datorită numărului mic de votanți, pot influența decisiv rezultatul alegerilor.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Tarom are un vechi monopol pe cursele București - Oradea, ba surse din industrie spun chiar că ruta este cea mai profitabilă a companiei. O informație intuită și din prețurile biletelor, exorbitante, și din faptul că se găsesc greu cu o zi - două înainte de zbor, iar adesea chiar deloc. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 10 mai 2024, Președintele României a promulgat un proiect de lege inițiat în 2023 de doi celebri parlamentari (Ion-Marcel Ciolacu și Nicolae-Ionel Ciucă), prin care se schimbă radical regimul infracțiunii de evaziune fiscală, în sensul în care infractorul va plăti ca să nu mai meargă la închisoare - cu cât va plăti mai târziu, cu atât va plăti mai mult!
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Epuizarea profesională, denumită și burnout, este definită de Organizația Mondială a Sănătății ca un sentiment de oboseală intensă și constantă, de pierderea controlului și de incapacitatea de a obține rezultate concrete la locul de muncă.
22 Aprilie 2024, 16:45

Consiliul Județean Bihor a obținut aproape 11 milioane de euro nerambursabili pentru pasajul din Oșorhei pe DN 1 Oradea – Cluj

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Consiliul Județean Bihor și Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest au semnat contractul de finanțare cu fonduri europene și din bugetul de stat pentru construirea pasajului rutier suprateran pe DN 1 Oradea – Cluj la ieșirea din Oșorhei spre Săcădat.

„Noul pasaj va fi construit peste girația existentă, la intersecția cu drumul spre localitatea Fughiu, Centura Oșorhei și DN1. Acesta va avea o lungime totală de 402 metri (pasajul propriu-zis + rampe) și o lățime de 10 metri, cu două benzi de circulație”, a informat, luni, administrația județeană.

Potrivit CJ Bihor, valoarea totală estimată a obiectivului de investiții este de 62,204 milioane lei (echivalentul a 12,531 milioane euro), cu tot cu TVA.

Valoarea contractului de finanțare este de 54,346 milioane lei (echivalentul a 10,982 milioane euro), din care 47,153 milioane lei (echivalentul a 9,525 milioane euro) din fonduri UE, iar diferența de 7,193 milioane lei (echivalentul a 1,453 milioane euro) de la bugetul de stat. Astfel, administrația județeană ar urma să asigure restul sumei, de circa 7,8 milioane lei. 

Sunt prevăzute trei luni pentru proiectare și 10 luni pentru execuția lucrărilor.

Licitația pentru proiectare și execuție este în desfășurare, fiind lansată în luna ianuarie a acestui an.

În zona unde va fi construit pasajul este în lucru și centura Oșorhei, care a ajuns la un stadiu de execuție de peste 65% și, de asemenea, se lucrează la Inelul Rutier Metropolitan, un nou drum de 17 kilometri, care va asigura legătura între șoselele naționale DN1, DN 76 și DN 79, înspre Cluj-Napoca, Deva și Arad, și se va intersecta cu centurile din Zona Metropolitană Oradea, respectiv centurile Oșorhei, Nojorid și Sânmartin. La Inelul Rutier Metropolitan, lucrările au ajuns la un stadiu de realizare de peste 25%.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Da, nu era tocmai necesar cu noua centură.
Dar nu pot să nu mă întreb dacă ar fi ajuns în urmă cu 8 ani la cj Bolojan, cum ar fi arătat Bihorul? Am pierdut anii cu Pasztor, Mang și Popa...
Postat 23 Aprilie 2024, 13:19 de Vio_427
Suna bine, dar e chiar necesar?
De vreme ce traficul greu de pe centura va fi preluat de centura Oșorhei care vad ca iese după sensul girator, pentru ce sa mai faci pasaj suprateran? Eventual doar sa aibă prioritate mașinile mici ce trec prin Oșorhei. În loc de ambuteiajul mare de la sensul girator de la ieșirea din Oradea vor fi două ambuteiaje mai mici la ieșirea din Oradea și la ieșirea din Oșorhei.
Postat 23 Aprilie 2024, 09:00 de CivisUlpianum
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.594 RON
  • 1 EUR = 4.9744 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON