URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 17 IANUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Recent, PSD-iştii bihoreni au repus pe tapet, şi bine au făcut, situaţia corecţiilor financiare aplicate de autoritatea de management din Ministerul Dezvoltării pentru două proiecte ale Oradiei pe fonduri europene. Numai pentru noua linie de tramvai riscăm să dăm din buzunarul nostru 58,7 milioane lei. Lecţia e cam scumpă, chit că aşa avem ocazia să simţim pe propria piele ce ar fi însemnat ca toate investiţiile să le fi plătit din bugetul local.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Pentru cei care sperau asta, o veste tristă: PSD-ul nu este un partid pe cale de dispariţie. Dimpotrivă, e asemenea lui Iliescu, un bătrân care se încăpăţânează să rămână verde (a se citi roşu). Are electoratul său solid, format din nostalgicii, socialiştii, comuniştii şi stângiştii de stil nou, din pomanagiii şi dependenţii de ajutoarele sociale, din sudiştii şi tuciuriii patriei, uşor de cumpărat cu mărunţiş, din bugetari şi lefegii plantaţi şi lăsaţi să sporească şi să rodească prin pleiada de instituţii publice susţinute din greu de pălmaşii şi "liberalii" naţiei...
Zic şi eu
Adrian Cris
Avem în faţă 4 ani pe care analiştii îi numesc „de pace”, prezumând că noii aleşi vor lucra decent, nu cu gândul la următoarea campanie. Din păcate pentru visata pace, realitatea nu prea justifică, totuşi, optimismul. Ca dovadă, negocierile, formarea şi primii paşi ai noii şi heteroclitei coaliţii PNL, USR-PLUS, UDMR, partide care până mai ieri se detestau plenar: liberalii erau Ciuma Galbenă pentru pluserişti, aceştia sexo-marxişti pentru penelişti, singurul lucru ce-i unea şi pe unii, şi pe ceilalţi fiind certitudinea că udemeriştii sunt magyar PeSzeDe.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Avem un nume nou de stradă în Oradea - strada Sucevei a devenit Strada Evreilor Deportați. Nu e o denumire prea fericită, însă nici una care să poată fi combătută cu prea multă tărie, fiindcă, la aproape 80 de ani de la acele evenimente oribile, sentimentul generalizat de vină încă există... Dar, rememorând la nesfârșit oribilitățile trecutului, ne facem oare un viitor mai frumos? Putem spera că viața copiilor noștri va fi mai liniștită și lipsită de pericole dacă le picurăm întruna în creiere amintiri despre felurile îngrozitoare în care au murit părinții și bunicii lor?
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre noul vaccin anti-Covid și despre campania de vaccinare gratuită declanșată de autorități?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit Codului administrativ, ministerele se aprobă de către Parlament, prin acordarea votului de încredere asupra Programului de guvernare şi a întregii liste a Guvernului, în procedura de învestitură. Ministerele se organizează şi funcţionează numai în subordinea Guvernului, potrivit prevederilor Constituţiei și codului administrativ.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Sub denumirea de hepatită cronică sunt cuprinse o serie de afecţiuni ale ficatului cu cauze şi grade de severitate diferite, care au ca punct comun faptul că procesul inflamator şi necrotic durează cel puţin 6 luni. Formele uşoare nu progresează sau pot progresa lent, iar formele severe sunt asociate cu cicatrizări ale ţesutului hepatic, cu formarea altui tip de structură a acestuia care pot evolua spre ciroză hepatică.
04 Noiembrie 2020, 08:50

Bolojan, Birta şi omologii arădeni au semnat asocierea pentru Drumul Expres Oradea-Arad

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primarii Oradiei şi Aradului, Florin Birta şi Călin Bibarţ, şi preşedinţii Consiliilor Judeţene Bihor şi Arad, Ilie Bolojan şi Iustin Cionca, au semnat, marţi, la Arad, acordul de asociere pentru realizarea Drumului Expres de 134 km între cele două municipii. Pentru acest proiect ,estimat la peste 1 miliarde euro din fonduri UE, autoritatea contractantă este CJ Bihor.

Potrivit informaţiilor furnizate de preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, în prima sa conferinţă de presă şi ulterior în prima şedinţă a noului „parlament” judeţean, prin această asociere între patru administraţii publice locale vor putea achiziţiona în comun serviciile de actualizare a vechiului studiu de fezabilitate, întocmit de fosta CNADNR în 2007.

Preluarea proiectului de la actuala CNAIR a fost posibilă în baza OUG 101/2020, care permite autorităţilor locale să gestioneze proiecte de infrastructură rutieră care, altfel, ar fi derulate mult mai lent de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România.

Aşa cum BIHOREANUL a relatat, fiecare administraţie ar urma să contribuie la plata actualizării SF-ului cu cel mult câte un milion de euro, bani care vor fi recuperaţi din fondurile europene din care va fi finanţată şi proiectarea şi execuţia Drumului Expres Oradea - Arad, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.

Conform proiectului, DE Oradea-Arad va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri, asigurându-se astfel conectivitatea cu infrastructura TEN-T existentă, respectiv sectorul Oradea-Borș și Nădlac-Arad-Timișoara.

Proiectul include și realizarea a 5 drumuri de legătură cu profiluri diferite, realizarea a 66 de poduri, pasaje sau viaducte și a 12 noduri rutiere.

După actualizarea SF-ului, cele patru administraţii locale implicate au ca următor obiectiv scoaterea la licitaţie a lucrărilor de proiectare şi execuţie, aşa încât noua şosea să poată fi construită în aproximativ trei ani.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
S-a asociat Tanda cu Manda ... ca să cheltuie banii pe obligațiile altora !?!
Dacă ar fi tari în "labă", ăștia 4 care au speriat Vestul, de a trebuit să-i calmeze până și Comisia Europeană când a văzut ce aberații scot din capul lor ... s-ar duce la "premierul lor" Orban și ar obține ce este normal. Adică, având în vedere că proiectul acestui drum este inițiat de guvernul "de tristă amintire" a PSD, aprobat de CE și e "pe țeavă" cum ar veni ... să facă bine CNAIR să dea drumul la actualizarea SF și la lucrare, pe bani din buget propriu al Ministerului Transporturilor. Nu din ai județelor pe care va călca drumul.
Postat 04 Noiembrie 2020, 12:25 de CrisDumi
Autoritatea contractantă este CJ Bihor
CJ Bihor va lua in arenda intreaga romanie,pentru dezvoltare durabila.Asta in cazul in care nu o expropriaza ,cu totul...
Postat 04 Noiembrie 2020, 09:39 de excalibur
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0058 RON
  • 1 EUR = 4.8728 RON
  • 1 HUF = 0.0135 RON