URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
05 Noiembrie 2020, 16:02

Bolojan anunţă realizarea, cu fonduri UE, a cinci şosele de centură pentru tot atâtea comune din vecinătatea Oradiei, cu cea mai intensă circulaţie rutieră (VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan, a anunţat o schimbare radicală a strategiei în ce priveşte reabilitarea drumurilor din judeţ, arătând că, spre deosebire de predecesori, actuala conducere nu va mai forţa modernizarea unor drumuri judeţene slab circulate şi în stare relativ bună, ci va orienta fonduri europene pentru rezolvarea problemelor de trafic pe drumurile din zonele cu circulaţie intensă.

Concret, în loc să bage bani în drumuri pe care circulă 600-900 de maşini într-o zi, CJ va face proiecte cu fonduri UE pentru zone cu drumuri circulate de peste 10.000 şi 20.000 maşini în 24 de ore, iar prioritare vor fi cinci comune din Zona Metropolitană Oradea.

„Pentru dezvoltarea judeţului”

Consiliul Judeţean Bihor, cu actuala conducere, renunţă la a băga bani în drumuri judeţene slab circulate şi în stare bună, în schimb îşi va concentra atenţia pe drumuri care contribuie la dezvoltarea judeţului, a anunţat joi, într-o conferinţă de presă, preşedintele Ilie Bolojan.

El a dat exemplul a două drumuri judeţene pe care fosta conducere le voia modernizate, inclusiv cu bani europeni, deşi sunt în stare bună, şi anume Belfir – Pocola (pe care circulă zilnic în medie 835 maşini) şi Săcueni – Sâniob (cu un trafic zilnic de 598 maşini), după care a precizat că, în baza unor studii de trafic pentru determinarea utilizării tuturor drumurilor din judeţ, noua conducere va orienta banii europeni în drumuri circulate intens şi care, odată realizate, „contribuie la dezvoltarea judeţului”.

Cu studii de trafic

Concret, a afirmat şeful CJ, care a şi prezentat o hartă rutieră a judeţului cu valorile de trafic, în Bihor există drumuri pe unde trec peste 20.000 de maşini în 24 de ore (marcate pe hartă cu culoarea mov), drumuri pe care trec între 10.000 şi 20.000 de maşini în acest interval de timp (cu culoarea roșie), între 5.000 şi 10.000 (culoarea portocalie), între 1.000 şi 5.000 (verde) şi peste 500 de maşini pe zi, dar nu mai mult de 1.000.

În urma analizei, a spus Bolojan, s-a constatat că „cele mai mari probleme de trafic sunt la ieşirea din Oradea pe DN1 (cu peste 20.000 de autovehicule/24 ore până la Tileagd), pe centura Oradiei şi apoi din Nufărul spre Sânmartin şi DN76, precum şi din Calea Aradului spre Nojorid şi DN79 (tot cu peste 20.000 maşini pe zi), precum şi la toate celelalte ieşiri din Oradea, inclusiv spre nord, către Biharia, pe DN19 spre Satu Mare.

„Să exportăm prosperitate”

Cu aceste constatări pe cifre, şeful CJ Bihor a anunţat că în următoarele două săptămâni va fi pregătit un proiect pe fonduri europene destinate creşterii accesibilităţii în Zona Metropolitană Oradea (unde se află 150.000 locuri de muncă), „astfel încât să rezolvăm problemele de trafic de acum şi să exportăm prosperitate”, adică locuri de muncă şi în afara ZMO, „pe 20-30 kilometri pe orice direcţie” a judeţului.

Concret, pe baza unor studii de fezabilitate pe care deja ZMO le-a pregătit, urmează să fie realizate, prin proiecte europene care pot fi în valoare de 10 până la 45 milioane euro, cinci centuri ocolitoare pentru tot atâtea comune din jurul oraşului.

Cele 5 centuri

Concret, de cele cinci drumuri de centură vor beneficia comunele Oşorhei (5,8 km lungime, valoare estimată a proiectului 59 milioane lei, aşa încât o parte dintre navetiştii care vin în Oradea din Copăcel prin Oşorhei să nu mai intre pe DN1), Nojoridul (8,4 km, valoare estimată 46 milioane lei), Sântandrei (5 km, valoare estimată 42 milioane lei, acesta urmând să facă joncţiunea pe viitor cu două şosele importante, şi anume Autostrada Transilvania şi respectiv Drumul Expres Oradea – Arad), Biharia (5,6 km, valoare estimată 43 milioane lei) şi Sânmartin (4 km, 70 milioane lei).

Bolojan a explicat că urmează ca atât CJ Bihor, cât şi Consiliile Locale Oşorhei, Nojorid şi Sântandrei (pentru care deja SF-urile au fost executate de ZMO) să adopte Hotârâri prin care proiectele acestor drumuri vor fi preluate de CJ, clasificate ca drumuri judeţene, pentru ca ulterior să fie întocmite documentaţiile tehnice pentru accesarea de fonduri europene pentru toate cele cinci drumuri.

Şeful CJ a precizat că intenţionează ca proiectul să fie depus la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord Vest până la sfârşitul acestei luni pentru a obţine finanţarea, aşa încât apoi să poată fi lansată documentaţia de achiziţie a proiectelor tehnice, iar anul viitor cea pentru executarea acestor drumuri.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
A furat dar a si facut!
Cu vorba asta ne ingropam singuri de 30 de ani!
Postat 08 Noiembrie 2020, 09:40 de ili3
Pe unii trebuie să-i stimez
La anumite articole::::::::)))))))))
Postat 06 Noiembrie 2020, 23:03 de Sandu2100
Harta are o mica problema...
...sunt 6 drumuri 1,2,3,4,4,6 sau 5 centuri? Astea le-a incropit el de la alegerile locale incoace? I-a grabit pe proiectanti si au inceput aia sa deseneze prostii.Noroc ca nu-s militari...
Postat 06 Noiembrie 2020, 23:00 de excalibur
CrisDumi
Cred ca tu ești fanul tau::::))))) le știi pe toate, ești cea mai deșteaptă si restul sunt prosti ::::)))) vai si amar de capul tău
Postat 06 Noiembrie 2020, 22:02 de Sandu2100
Sunt fan Bolojan !?!
Dacă Bolojan ar avut de la bun început "mintea românului de pe urmă" ... astăzi erau deja terminate toate "ocolitoarele" comunelor din zona metropolitană. Nu trebuia decât să respecte strategia prezentată în timpul administrației dinainte de a fi el primar la Oradea. Atât și nimic mai mult. Mai mult decât atât, astăzi am fi avut și o legătură directă de la Oșorhei la Biharia, via Paleu, care ar fi rezolvat conexiunile către A3 și către viitorul drum expres către Arad. El însă, în loc să vadă ce trebuie făcut pentru viitor, s-a apucat de la început să betoneze orașul, mai ales în centru unde, de bine de rău, se mai putea eșalona ca timp, de echilibru urban măcar dacă nu de bani !?! Bine că, după 12 ani în fruntea Oradei, zonei metropolitane și liberalismului local ... reușește și Bolojan să se dumirească cum se fac drumurile în funcție de frecvența de trafic și de variantele alternanțelor circulației rutiere !?! Așadar, după trei mandate de primar, Ilie se întoarce de unde trebuia plecat. Resetare ori restartare ... sunt fan Bolojan.
Postat 06 Noiembrie 2020, 20:28 de CrisDumi
CrisDumi, EXCALIBUR, ORADEANBIHOREAN, Scortosul, Platona, Pinonel
Voi nu aveți nimic de spus????
Postat 06 Noiembrie 2020, 17:21 de Sandu2100
perseverență
cred că pe viitor Oradea va deveni una din cele mai dezvoltate zone economice a României !!! Succes !!!
Postat 05 Noiembrie 2020, 19:48 de partium
Felicitări Bolojan
Oradea si Bihorul merg mai departe
Postat 05 Noiembrie 2020, 19:23 de Sandu2100
surprinzator omul asta
foarte bine ca a concediat jumatate din capusele din mlastina de bugetari si ii pune la treaba! Asa de ar face si altii prin tara..
Postat 05 Noiembrie 2020, 17:56 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON