URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 26 SEPTEMBRIE 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Fraierii cred că, dacă îţi vine ideea să faci un inel metropolitan la Oradea, ai nevoie de o hartă, o carioca, trasezi drumul, ceri bani de la Guvern, faci licitaţia şi investiţia e ca şi făcută. Păi lupta mare nu se dă pe tema proiectului, a avizelor şi a cheltuielilor materiale, ci la armonizarea trocurilor politrucilor, pentru că de aia avem aleşi, să poată virusa dezvoltarea judeţului funcţie de interesele lor politice...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
Nu cred că vreun consumator de presă din România şi-a dat ochii peste cap după ce Recorder a prezentat relaţia viciată dintre partide şi presă (în special televiziuni), arătând cum formaţiunile politice plătesc, netransparent, nu spaţii publicitare (marcate ca atare), pentru a-şi transmite mesajele, ci de-a dreptul redacţii întregi, pentru a ascunde, farda sau plăsmui fapte, după împrejurări. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că ar fi oportună introducerea autobuzelor școlare pentru scăderea aglomerației din centrul Oradiei?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Săptămâna trecută, Înalta Curte de Casație și Justiție a dat publicității o decizie pronunțată în martie 2022, prin care s-a stabilit definitiv că autoritățile locale nu pot condiționa eliberarea unei autorizații de construcție de donarea unei suprafețe de teren. Soluţia este extrem de importantă, deoarece există o practică de mulţi ani la nivelul autorităţilor locale (inclusiv în Oradea) prin care cetăţenilor li se solicită donarea unei suprafeţe de teren către unitatea administrativ teritorială respectivă pentru a le fi eliberată autorizaţia de construcţie.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat este cea mai frecventă boală endocrină, frecvenţa reală fiind mai greu de apreciat din cauza standardelor diferite de diagnostic. Considerând hiperglicemia matinală ca un criteriu de diagnostic, circa 1-2% din populaţie este afectată. 
14 Iunie 2017, 15:05

Blejan contra Bolojan: Un lider ALDE Bihor critică „salata urbană” a Primăriei, care „lipeşte” forţat proiecte gândite disparat

Într-o scrisoare trimisă BIHOREANULUI, intitulată „Cum se maschează rezultate întârziate prin promisiunea unirii lor într-un spaţiu comun”, copreşedintele ALDE Bihor Ciprian Blejan acuză administraţia Bolojan că a gândit separat proiectele din zona centrală a oraşului pentru ca în prezent să forţeze „compatibilizarea” lor.

Pornind de la declaraţia primarului Ilie Bolojan privind oprirea traficului rutier în week-end-uri în Piaţa Unirii ca o măsură de trecere graduală spre o restricţionare totală a circulaţiei în această zonă, Blejan afirmă că „prezentarea planului se construiește pe ideea de unitate a centrului istoric și de creare a unui spațiu pietonal de relaxare pentru comunitatea orădeană”, însă “ambele puncte apar șubrede dacă le supunem unei analize în contextul real al orașului”.

Fără legătură

Potrivit lui Ciprian Blejan, “există o dorință a Primăriei de a uni proiecte fără legătură, în lipsa unui plan urbanistic concret, sub pretextul de aspect unitar. Pustiul alb al Pieței Unirii a fost gândit și proiectat independent de aspectul Pasajului Vulturul Negru, iar traficul a fost reorganizat fără un studiu de impact”.

Copreşedintele ALDE continuă afirmând: “Mandatele consecutive ale unui primar Bolojan, susținut de gașca sa de așa-ziși experți în tot și de un Arhitect Șef insipid ca Piața Unirii și a unor responsabili de proiect fără experiență, ar fi oferit destul timp de concretizare a unui proiect congruent, gândit la scară largă și nu a unor petice aruncate pe pânza de altfel promițătoare a orașului art nouveau Oradea”.

Blejan susţine că investițiile în zona centrală sunt “repetate și neconcludente”. “Viziunea unui oraș mai puțin poluat și a unui spațiu de relaxare în centru poate părea atractivă, însă investițiile în această zonă ar fi trebuit planificate cu scopul zonei pietonale extinse în minte. Dacă oricum va fi modificată în zonă pietonală și pistă de bicicliști, de ce Strada Libertății a fost modernizată acum pentru trafic auto, la fel ca și Podul Ladislau, de puțin timp inaugurat?”, spune liderul ALDE Bihor.

“Eşecuri sub preş”

Blejan consideră că “Un oraș modern nu se clădește prin împreunări de proiecte pe jumătate greșite și nu trebuie lăsat la latitudinea unei ședințe ad-hoc a reprezentanților administrației. Nu se aruncă ingredientele „salatei urbane” într-un bol și vedem ce-o ieși. Mărturie stau un întreg deal Ciuperca surpat (nu credeam că o să ajung vreodată să vorbesc de un deal surpat din cauza lipsei crase de profesionalism a Primăriei!) și un Pasaj Vulturul Negru ce pare că nu se va finaliza niciodată și care de ani de zile se află la mila unor echipe de proiect ce nu își pot îndeplini sarcinile contractuale și totuși beneficiază de protecția administrației Bolojan. Unde sunt despăgubirile? Unde sunt plângerile legale în baza contractelor de construcție? Eșecurile proiectelor reprezentative ale orașului s-au măturat ani de zile sub preș, dar e greu ca cetățenii să nu le vadă ca ceea ce sunt: niște monștri ai construcțiilor eronate, acoperite de praful șantierelor din jur și plătite din banii lor”.

În concluzie, copreşedintele ALDE Bihor spune că „acest heirup urbanistic își va arăta efectele în timp”. “O analiză în prealabil pentru ca asemenea proiecte să aibă logică și să fie în folosul cetățenilor, nu în detrimentul lor, este absolut necesară. Momentan, din păcate, suntem în faza în care se construiește pentru a remedia probleme, nu în mod creativ și bazat pe un plan menit cu adevărat să îmbunătățească viața orașului. Restricția auto graduală nu este decât o încercare a administrației Bolojan de a ne îmbăta cu apă rece”, acuză Ciprian Blejan.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Punctul pe I
Blejan pune punctul pe I. Un om de caracter.
Postat 16 Iunie 2017, 08:55 de Iosca
!!!
Hahahah..Blejan lider???!!! nu-mi place bolovanu,,,,dar nici asta lider nu e....
Postat 14 Iunie 2017, 15:29 de Tinas
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 5.0679 RON
  • 1 EUR = 4.9437 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON