URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 14 IULIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Bolnavii de la Municipal au fost mutați în „bolnița” de pe Republicii, o construcție nerenovată pentru că urmează să fie demolată. Nici nu mă miră reacția asistentelor medicale din Salonta infestate cu coronavirus, care au preferat să plece acasă, profitând și de vidul legislativ în care România se scaldă încă de pe la 1918.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna asta se împlinesc 5 luni de când, la fel ca mulţi colegi de breaslă de oriunde din lume, documentez (uneori, nu uşor) şi semnez zilnic cel puţin câte o ştire despre criza sanitară generată de răspândirea Covid. Dar credeţi că ne place să dăm veşti proaste? Ori să fim înjuraţi de tot felul de inteligenţi asimptomatici, laolaltă cu medicii şi cu autorităţile, că avem "interese mari" să băgăm lumea în sperieţi (deşi, fireşte, nu ăsta e scopul)?
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Un jurnalist bun nu este acela care gândeşte la fel ca tine, care îţi împărtăşeşte valorile şi credinţele, la fel cum un jurnalist rău (sau prost, dobitoc, javră, cum se mai zice în popor) nu este acela care îţi contrazice modul de a gândi şi te scandalizează cu părerile sale, nici acela care abordează subiecte care nu-ţi sunt pe plac. Există multe alte criterii de jurizare în afară de tabăra în care activează...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre restricțiile impuse de autorități în contextul pandemiei de Covid-19?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul administrativ reglementează atribuțiile prim-ministrului României în calitatea sa de conducător al Guvernului. Astfel, conform articolului 28 din cod, prim-ministrul conduce Guvernul şi coordonează activitatea membrilor acestuia, cu respectarea atribuţiilor pe care aceştia le exercită.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Pancreatita acută este o inflamaţie a pancreasului cu manifestări diferite, de la forma edematoasă, care este o afecţiune uşoară şi reversibilă în majoritatea cazurilor, la forma necrozantă, foarte severă.
18 Ianuarie 2019, 10:03

Autostrada în Bihor: Instanţa obligă Compania de Drumuri să reevalueze ofertele Trameco şi Strabag pentru lotul 3C2

Autostrada în Bihor: Instanţa obligă Compania de Drumuri să reevalueze ofertele Trameco şi Strabag pentru lotul 3C2 foto generic, arhivă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Curtea de Apel Bucureşti s-a pronunţat, pe 15 ianuarie, în procesul în care compania Strabag a contestat rezultatul licitaţiei prin care compania orădeană Trameco fusese desemnată să realizeze 28,5 kilometri din Autostrada Transilvania, de pe raza judeţului Bihor.

Instanţa a obligat Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să reevalueze ofertele primite, pentru tronsonul 3C2, dintre Chiribiş şi Biharia, decizia fiind definitivă, după cum se arată pe portalul instanţelor de judecată.

Stop şi de la capăt

Pe scurt, instanţa a modificat decizia Consiliului pentru Soluţionarea Contestaţiilor, care anterior respinsese contestaţia Strabag, admiţând în parte contestaţia celei din urmă şi modificând, tot în parte, decizia CNSC. Astfel, a anulat documentele de comunicare şi atribuire a procedurii, obligând autoritatea contractantă la reevaluarea ofertelor depuse de ofertanţii clasaţi pe locurile 1 şi respectiv 2.

Sentinţa este una detaliată, cu direcţii clare. Concret, CNAIR trebuie să verifice, în cazul ambilor ofertanţi, justificarea preţurilor pentru o multitudine de lucrări, de la terasamente, poduri, viaducte, până la racorduri, structura rutieră ș.a. Între altele, firmele trebuie să includă în preţul ofertat costuri cu resursele umane şi cu utilajele, dar și, de pildă, costul lucrărilor de schimbare a stratului de uzură la 5 ani şi la 10 ani de la recepționarea lucrărilor, respectiv să asigure laboratorul de pe şantier, etc.

Contestaţii şi amânări

După cum BIHOREANUL a mai scris, Compania Naţională de Drumuri a desemnat, în luna octombrie, câştigătorii contractelor de proiectare şi execuţie pentru două din cele trei tronsoane ale autostrăzii Borş - Suplacu de Barcău, de pe raza judeţului Bihor, Chiribiş - Biharia şi Biharia – Borş, ambele având câştigătoare o asociere care cuprinde firmele Trameco şi Drumuri Bihor, patronate de magnatul local Beniamin Rus.

Cu toate că a câştigat licitaţia pentru ambele loturi, Trameco şi societatea Vahostav din Slovacia au semnat un singur contract de execuţie a autostrăzii Transilvania, pentru un singur lot al secţiunii 3C, după ce Strabag a contestat licitaţia.

Semnare lucrări Autostrada TransilvaniaPrezent, la începutul lunii decembrie, la Oradea, directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, a semnat cu proprietarul grupului Selina, Beniamin Rus (foto), contractul de execuţie pentru lotul 3C3, în lungime de 5,35 km, de la Borş până în satul Biharia, valoarea contractului fiind de 28,5 milioane euro fără TVA, iar termenul de execuţie 19 luni.

Atunci, Neaga a explicat că, deşi aceeaşi asociere Trameco-Vahostav a câştigat licitaţia şi pentru lotul 3C2, lungi de 28,55 kilometri, la preţul de 29 milioane euro fără TVA, contractul nu putea fi atribuit deoarece un concurent, asocierea austriaco-română Strabag - Straco, a depus o contestaţie şi, deşi aceasta fusese respinsă de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, asocierea avea posibilitatea să se adreseze justiţiei până vineri, 14 decembrie, ceea ce s-a şi întâmplat.

Cu toate că, legal, ar fi existat această posibilitate, contractul de execuţie şi pentru lotul 3C2 nu a mai fost semnat. Rămâne acum de văzut cât timp le vor lua angajaţilor CNAIR să se conformeze sentinţei date de Curtea de Apel Bucureşti.

Să ia măsuri!

Site-ul G4media.ro notează că licitaţia pentru construirea lotului 2 al autostrăzii Suplacu de Barcău-Borş a fost lansată încă din august 2017, ofertele au fost depuse în februarie 2018, iar timp de 8 luni angajaţii Companiei de Drumuri le-au tot analizat.

În urma hotărârii de marţi, Asociaţia Pro Infrastructură a reacţionat, cerând şefilor din CNAIR să "analizeze competenţa comisiei de evaluare de pe acest proiect şi să ia măsurile care se impun, calitatea muncii prestate în 8 luni fiind sub orice critică". "CNAIR nu a cerut câştigătorului să justifice preţurile ofertei pentru aproape nicio categorie de lucrări (terasamente, poduri, pasaje, viaducte, protecţia mediului, asfalt). Principalii candidaţi nu au inclus preţul aferent schimbării asfaltului pe perioada de garanţie. În plus, câştigătorul a pus în documentaţie aceiaşi experţi prezentaţi şi în alte contracte paralele. Solicităm conducerii CNAIR să analizeze competenţa comisiei de evaluare de pe acest proiect şi să ia măsurile care se impun, calitatea muncii prestate în 8 luni fiind sub orice critică. Cerem ca reevaluarea ofertelor să se facă în regim de urgenţă şi într-un mod profesionist!", au arătat reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.

Cu viteza melcului

Licitaţia desfăşurată din februarie 2018 de CNAIR este a doua organizată în ultimii 2 ani, după ce în 2015 directorul general de atunci al Companiei, Narcis Neaga, repus anul trecut în funcţie, a reziliat contractul încheiat în 2013 cu o asociere de firme spaniole condusă de Corsan-Corviam. 

Anterior, lucrările fuseseră încredinţate – încă în 2004, în timpul guvernării Năstase – companiei americane Bechtel, dar contractul cu aceasta a fost reziliat în 2012 de ministrul Transporturilor Dan Şova, contra unei despăgubiri în sumă de 37,2 milioane euro.

Din Autostrada Transilvania, care trebuia să se întindă pe 415 kilometri, între Borş şi Braşov, s-au construit în ultimii 14 ani doar cei 50 de kilometri între Gilău şi Turda, aşa-numita centură a Clujului, cheltuielile statului român depăşind în urmă cu trei ani plafonul record de un miliard de euro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Contestatii peste contestatii
Din cauza unor astfel de... contestatii, lucrarile sunt stagnate ani si ani. Mai vin si "ecologistii" cu "cuibaritul" lor si iata motivele pt care nu se construieste autostrada.
Postat 18 Ianuarie 2019, 19:04 de Alcor
Mai așteptăm
Că nu ne grăbim
Postat 18 Ianuarie 2019, 13:20 de Sandu1206
count display
Delgaz Grid
  • Sistare alimentare gaze naturale pe mai multe strazi din localitatea Marghita, judetul Bihor

    Delgaz Grid a fost nevoita sa sisteze alimentarea cu gaze naturale pentru consumatorii din localitatea Marghita pe strazile: Litoralului, Fantana Mica si Oltului, in data de 14 iulie incepand cu ora 11:30, ca urmare a unui incident survenit la reteaua de distributie gaze naturale.

    Echipele companiei lucreaza in vederea remedierii situatiei, reluarea treptata a alimentarii cu gaze naturale fiind estimata a se realiza pe parcursul zilei de 14 iulie, incepand cu ora 15:00, in functie de prezenta la domiciliu a  consumatorilor afectati, masura fiind necesara pentru efectuarea operatiunilor in conditii de siguranta.

     

     

     

     

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2788 RON
  • 1 EUR = 4.8423 RON
  • 1 HUF = 0.0137 RON