Dealul Pisicii este mai sigur decât oricând. Cel puţin aşa spun constructorii care lucrează la drumul rapid. Asocierea reprezentată de firma Selina a finalizat lucrările de consolidare a dealului pentru a preîntâmpina posibilele alunecări de teren.
"Până în prezent au fost finalizate cea mai mare parte a lucrărilor de consolidare. Pe zona Dealului Pisicii au fost montaţi piloţi foraţi pe două rânduri, la o adâncime de 8-12 metri, s-au făcut ancore în deal de o lungime de 25 metri şi s-au realizat zidurile de sprijin", a declarat viceprimarul Mircea Mălan, joi, în cadrul unei conferinţe de presă organizate la faţa locului.
Altfel spus, pentru stabilizarea versantului, de-a lungul viitorului drum rapid au fost îngropaţi, tot la 1,2 metri, stâlpi de beton care fac o structură monolitică cu dibluri enorme de beton săpate în structura dealului şi zidul de sprijin menit să ţină versantul. Întreaga structură conţine un sistem complicat de drenaj menit să scoată apele subterane şi cele de suprafaţă din deal, prevenind astfel alunecările de teren.
"Partea cea mai grea a lucrărilor, şi anume consolidarea dealului, a trecut deja. Locuitorii zonei nu mai au de ce să se teamă, pentru că dealul e mai sigur ca niciodată", a declarat Călin Roman, directorul firmei Selina.
Scump ca o autostradă...
De altfel, lucrările de consolidare impuse de forma de relief de la baza dealului şi au ridicat costurile investiţiei. La un preţ de 3 milioane euro pe kilometru, drumul rapid este la fel de scump ca o autostradă. "Diferenţa dintre cei 700.000 euro pe kilometru, cât ar fi costat o simplă reabilitare de drum, şi cele 3 milioane euro pe kilometru este dată tocmai de lucrările de consolidare a dealului. S-au executat peste 400 de foraje, s-au realizat mai multe drumuri tehnologice şi s-a făcut sistemul de drenare. Lucrările au început în octombrie anul trecut şi abia acum am ajuns efectiv la realizarea drumului", a mai explicat Roman.
Pentru a se încadra în termenul de predare al lucrărilor, stabilit pentru luna octombrie, constructorii lucrează în paralel la cel puţin 5 şantiere deschise de-a lungul drumului expres. Firma Selina a finalizat deja structura de susţinere a pasajului de 158 metri peste strada Louis Pasteur, cel mai lung de pe traseu, urmează să treacă la realizarea căii de rulare, pregăteşte lucrările de asfaltare din strada Ecaterina Teodoriu şi construieşte podeţul din strada Izvorului. În paralel se reabilitează porţiunea de drum din strada Făcliei aferentă drumului expres, pentru ca orădenii să poată ajunge fără probleme la podul Mareşal Constantin Prezan. Lucrările din această zonă vor fi terminate până la sfârşitul lunii iunie.
... cu o bandă pe sens
Lung de 3,5 kilometri, drumul rapid va începe la podul Mareşal Constantin Prezan, aflat încă în lucru, şi va traversa străzile Făcliei, Piatra Craiului, Adevărului, Gheorghe Doja, Louis Pasteur, Ecaterina Teodoroiu, Izvorului, Theodor Neş, pe la baza dealurilor Pisicii şi Ciuperca.
Viitoarea cale de acces va avea câte o bandă pe sens, cu o lăţime de 3,5 metri, plus trotuarele, şi va traversa la o înălţime de 5 metri străzile Piatra Craiului - cu un pasaj lung de 33,3 metri, respectiv Gheorghe Doja şi Louis Pasteur - cu un pasaj de 157,7 metri.
La intersecţia de sub viaduct a străzilor Ecaterina Teodoroiu cu Louis Pasteur, respectiv a străzilor Bihorului cu Izvorului din faţa podului Theodor Neş, vor fi amenajate sensuri giratorii.
Lucrările vor fi realizate de asocierea firmelor Trameco, Selina, Drumuri Bihor, Abed Nego, Vega '93 Galaţi, Geotec Plant Iaşi, Instgat Timişoara şi subcontractorul ELM Electromontaj Cluj Napoca.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.