URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
21 Mai 2020, 16:22

Au început lucrările pentru racordarea Aeroportului la şoseaua naţională DN 79 Oradea - Arad (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Consiliul Judeţean Bihor a anunţat joi că au început lucrările de racordare a drumurilor din incinta Aeroportului Oradea la Drumul Naţional 79, realizate de SC Drumuri Bihor SA Oradea, contra sumei de 2.881.118 lei (cu TVA inclus).

Potrivit unui comunicat emis de CJ Bihor, lucrările au început pe 6 mai, iar contractul încheiat cu antreprenorul prevede proiectarea şi execuţia a trei benzi de accelerare/decelerare.

O bandă decelerare şi una de accelerare vor fi construite la actualul acces în incintă, respectiv în faţa actualului terminal de pasageri, unde se vor opera plecările pentru zborurile internaţionale.

De asemenea, o bandă de accelerare va fi amplasată în zona terminalului nou de pasageri (unde se vor opera plecări şi sosiri pentru curse interne şi sosiri curse internaţionale), pentru ieşirea spre Oradea.

Muncitorii firmei Drumuri Bihor au demontat împrejmuirea spre DN 79 şi au dezafectat punctul de control de la intrarea în Aeroport şi au început săpăturile pentru montarea unei rigole pentru canalizarea apelor pluviale. Totodată, constructorii vor reloca şi reţele existente în zona afectată de lucrări.

"Ne cerem scuze participanţilor la trafic pentru că pe o porţiune de 800 metri pe DN 79 circulaţia autovehiculelor se face pe o singură bandă de mers", a transmis preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Pásztor Sándor.

Lucrările pentru racordarea drumurilor din incinta Aeroportului la DN 79 au ca termen de execuţie, potrivit purtătorului de cuvânt al CJ Bihor, Adrian Simon, data de 17 iulie.

În informarea de joi, reprezentanţii CJ Bihor nu au făcut nicio precizare legată de stadiul lucrărilor la noul terminal al Aeroportului din Oradea, care trebuia să fie gata încă din toamna anului 2018. În luna noiembrie 2019, directorul adjunct al Aeroportului, Dan Bălăcel, spunea într-o conferinţă că "lucrările sunt undeva la 92-95%", dar de atunci nu a mai existat vreo informare publică legată de stadiul acestora şi motivele întârzierii.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Calcul simplu
800 m de drum cu o banda, adica 400 m de drum cu 2 benzi, adica 200 de m de autostrada, costuri aprox 600.000 de eur plus tva, adica un km de autostrada cu 3.000.000 eur plus tva, in camp deschis, plat fara munti sau dealuri. Frumos! Probabil ca de asta intind asa de lucrare ca dupa ce au sapat santul si au marcat drumul cu balize nu i-am mai vazut cateva zile pe santier.
Postat 23 Mai 2020, 18:14 de Kid
mileniul 3
Constat cu neplacere ca la orice lucrare noua, care se presupune ca ar trebui sa deserveasca comunitatea multi ani de aici incolo, cablurile aeriene de orice fel raman neclintite. Nu inteleg de ce nu le ingroapa, macar cand fac lucrari noi. Macar pe tronsoane.
Postat 21 Mai 2020, 17:03 de oradea_mea_si_a_ta
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON