URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 21 FEBRUARIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Până acum câțiva ani, puțini știau de existența unei păduri la capătul prăfuitei străzi Gh. Doja și aproape nimeni nu știa că jumătate din ea era proprietatea municipiului Oradea. Primul noroc al pădurii: noul stadion pică exact pe vechea Grădină Zoologică, așa că e nevoie de un nou amplasament. Prin urmare, mai devreme sau mai târziu, domnul Liviu Andrica se va vedea nevoit să-și mute lighioanele.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
Cam așa ar putea fi botezat drumul expres Oradea - Arad, de aproape 140 kilometri, în mare parte cu profil de autostradă, cel dintâi proiect de mare infrastructură rutieră asumat de autorități locale. Autostrada Bolojan n-o putem numi nici în glumă, să nu fim acuzați de idolatrie, deși reușita - iar asta e o realitate pe care n-o poate contrazice nimeni, dacă are un dram de bun-simț - lui îi aparține. Chiar dacă execuția șoselei a scos-o la licitație, la finele săptămânii trecute, CNAIR.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La o primă vedere întrebarea pare tembelă. Și la o a doua sau a zecea vedere, tot tembelă rămâne. Problema este, însă, că această întrebare a fost formulată de către doi judecători ai unei curți de apel și adresată Înaltei Curți de Casație și Justiție.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
03 August 2017, 14:18

Au început lucrările la dealul Ciuperca. Specialiştii în foraje toarnă piloţii care vor susţine grădina publică (FOTO/VIDEO)

Muncitorii au revenit pe dealul Ciuperca. Joi dimineaţă, pe o căldură de peste 36 grade, angajaţii firmei Dacia Faber, forau în deal pentru turnarea primei linii de piloţi foraţi de la cota 167,5 metri.

O foreză şenilată, dotată cu un burghiu enorm, săpa în pământ groapă după groapă. "În săpătura făcută de foreză se amplasează tuburi recuperabile din oţel cu diametru de 600 milimetri. Ulterior, în ele se montează carcase de armătură şi se toarnă beton", a explicat şeful de lucrări, inginerul Gheorghe Chinde.

Până în prezent muncitorii au turnat 12 piloţi foraţi la o adâncime de 12 metri, iar joi amplasau tuburile recuperabile în alţi doi. Când prima linie de piloţi va fi turnată, echipa de muncitori se va muta zece metri mai sus, unde va turna două rânduri de piloţi în zig-zag, de data aceasta la o adâncime de 15 metri.

La ambele cote, piloţii vor fi legaţi între ei printr-un radier de beton. Lucrările trebuie finalizate până la 20 octombrie, dată după care va începe reamenajarea grădinii publice.

"Refacerile vor fi făcute după finalizarea consolidărilor. Vom încerca să amplasăm noile alei deasupra stratului de beton care leagă piloţii foraţi între ei", a declarat viceprimarul Mircea Mălan.

Firma clujeană Dacia Faber a câştigat licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de consolidare a dealului Ciuperca la un preţ de 1,36 milioane lei, la concurenţă cu executantul lucrărilor de amenajare, Abed Nego. Clujenii sunt specializaţi în construcţia de drumuri şi poduri şi au mai lucrat în urmă cu trei ani în Oradea la extinderea podului Densuşianu.

Lucrările de consolidare a dealului, împărţite anterior în două faze distincte, au fost licitate împreună şi vizează realizarea la cota 167,5 metri a unui perete de 67 piloţi foraţi la o adâncime de 12 metri şi a încă unui rând de piloţi foraţi cu o adâncime de 15 metri la cota 177,5 metri.

Până acum, pe dealul Ciuperca a lucrat firma Gavella, care a făcut lucrările de urgenţă privind consolidarea clădirii cafenelei din vârful versantului şi desecarea apelor din subteran prin şanţuri de drenaj.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Cine plateste?
Cine plateste??? Haloo DNA, Curtea de Conturi,........ Cine plateste? Tot noi? Bolovan? El? El nu plateste??
Postat 03 August 2017, 18:48 de scortosul
Dane, o fi de vina caldura?!
Sper, spre binele buzunarelor oradenilor, ca pilotii sa sustina dealul, repet, DEALUL! sa n-o ia iar la vale!
Postat 03 August 2017, 14:24 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6069 RON
  • 1 EUR = 4.9771 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON