Primăria Oradea a ajuns exemplu de bune practici la nivel naţional. Aplicaţia pentru telefonul mobil, Oradea City Report, care permite cetăţenilor să transmită sesizări Primăriei, a obţinut locul I la cea de-a VIII-a ediţie a "Competiţiei celor mai bune practici în administraţia publică din România".
"Scopul competiţiei a fost identificarea şi evidenţierea celor mai eficiente şi inovative practici din sectorul public românesc", se menţionează într-un comunicat al municipalităţii.
În cadrul conferinţei au fost prezentate şi premiate exemplele de bună practică înscrise în "Competiţia celor mai bune practici în administraţia publică din România", derulată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP) în perioada mai-iulie 2015, fiind acordate 9 premii şi 5 menţiuni. Aplicaţia a participat la secţiunea "Metode şi practici de stimulare a participării cetăţenilor la viaţa publică".
Concursul organizat de ANFP s-a derulat în perioada mai-iulie 2015, fiind structurat pe secţiunile: Cooperare internaţională pentru modernizare a serviciilor publice, mecanisme de eficientizare a comunicării interne şi de consolidare a imaginii publice, respectiv metode şi practici de stimulare a participării cetăţenilor la viaţa publică.
"Acesta este cel de-al treilea premiu obţinut de Oradea City Report. Dincolo de premii, ne bucură însă reacţia cetăţenilor, care demonstrează că această aplicaţie este un mijloc foarte apreciat de comunicare", a declarat city managerul Eduard Florea.
Aplicaţia Oradea City Report, pentru telefon şi tabletă, le permite orădenilor să transmită Primăriei sesizări referitoare la probleme sau incidente din oraş. Ea poate fi descărcată gratuit din Magazin Play (Play Store). Aplicaţia este structurată pe şapte categorii, după ce au trecut de un prim filtru de conţinut, sesizările ajungând la dispeceri ai Primăriei sau ai operatorilor de servicii publice.
Cele şapte categorii sunt: drumuri, iluminat şi spaţii verzi (sesizările ajung la dispeceratul Primăriei Oradea şi se referă la probleme legate de gropi, trotuare, semne de circulaţie, iluminat public, spaţii verzi, parcuri), transport public (OTL - tramvaie, autobuze), reţele de apă caldă şi canalizare (Compania de Apă - reţele de apă, canalizare menajeră, canalizare pluvială, hidranţi), ordine şi domeniul public (Poliţia Locală - tulburare linişte publică, cerşetorie, trafic greu, parcări la domiciliu, parcări neregulamentare, maşini abandonate, câini comunitari, construcţii ilegale, activităţi comerciale ilegale), salubritate (RER Ecologic: curăţenia locurilor publice, containere şi coşuri de gunoi, igluuri colectare selectivă) şi altele (Primăria Oradea).
Lansată în noiembrie 2014, Oradea City Report a fost concepută pentru municipalitate de firma Mobiversal, alături de aplicaţiile Oradea City App şi Oradea Mobile Pay la un preţ total de 18.000 euro.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.