Direcţia de Asistenţă Socială Oradea aduce lămuriri importante în privinţa cardurilor de energie. Instituţia atrage atenţia că persoanele care se încadrează în una din categoriile de beneficiari dar au primit pe nedrept înştiinţare prin Poştă că ar fi neeligibile trebuie să se adreseze instituţiei, pentru a lămuri această situaţie.
Într-un comunicat transmis luni, DASO aminteşte că, potrivit O.U.G nr.166/2022 au fost stabilite 5 categorii de persoane eligibile, care beneficiază în anul 2023 de cardul de energie respectiv:
- pensionarii care au împlinit vârsta de 60 de ani cu venitul sub 2000 lei, inclusiv;
- pensionarii de invaliditate indiferent de vârstă cu venitul sub 2000 lei, inclusiv;
- persoanele cu handicap grav, accentuat sau mediu cu venitul sub 2000 lei, inclusiv;
- familiile beneficiare de alocaţie pentru susţinere familiei în conformitate cu Legea nr.277/2010, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
- familiile şi persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutor social în conformitate cu Legea nr.416, cu modificările şi completările ulterioare.
De precizat, însă, că în stabilirea acestui drept, se ia în calcul inclusiv venitul net per coabitant, la nivelul locului de consum, care nu trebuie să depăşească 2.000 de lei/persoană.
Astfel, dacă de exemplu la adresa locului de consum al potenţialilor beneficiari figurează şi alţi locatari (care s-au mutat de exemplu şi nu au demarat formalităţile de schimbare a domiciliului în acte), se iau în calcul şi veniturile acestora, iar locatarul ar putea apărea ca neeligibil.
"Persoanele care se încadrează în una din categoriile de beneficiari şi care au primit înştiinţarea prin Compania Naţională "Poşta Română" cu privire la situaţia de neeligibilitate (de exemplu: sunt luate în calcul veniturile unei persoane care nu mai locuieşte la adresă, dar figurează în acte) au posibilitatea să se adreseze, după aceea, instituţiei noastre pentru întocmirea unei anchete sociale, care să stabilească numărul de persoane care locuiesc în fapt la locul de consum. Rezultatul anchetei sociale va fi transmis de către solicitant la Compania Naţională "Poşta Română", ulterior urmând să se actualizeze lista beneficiarilor", menţionează DASO.
Documentele necesare în vederea întocmirii anchetei sociale sunt următoarele: înştiinţarea transmisă de Poşta Română, acte de identitate pentru toate persoanele care locuiesc în gospodărie şi declaraţia pe proprie răspundere a solicitantului cu privire la numărul şi numele tuturor persoanelor cu care coabitează la adresă.
Formularul de cerere şi documentele necesare pot fi accesate pe site-ul DASO ( la adresa https://daso-oradea.ro/articles/cerere-ancheta-sociala-card-de-energie), iar solicitările se pot înregistra atât fizic cât şi online (e-mail contact@daso-oradea.ro).
Pentru orice informaţii şi clarificări beneficiarii cardurilor de energie sau potenţialii beneficiari pot apela la numărul de telefon (call-center creat de Poşta Română) 0319966.
Cardul de energie este în valoare de 1400 lei. Ajutorul se acordă în două tranşe, a câte 700 lei fiecare (prin mandat poştal sau online, printr-o aplicaţie ce urmează să fie disponibilă) pentru plata serviciilor de electricitate, gaz energie termică în sistem centralizat de termoficare, butelie, lemn de foc, peleţi şi alte materiale de încălzire.
Se pot plăti facturi curente sau restante, doar pentru locul de consum de la domiciliul beneficiarului.
"Conform calendarului de lucru, perioada de distribuire, prin poştă, a acestor carduri se va încheia la finele lunii februarie 2023 urmând ca, pentru potenţialii beneficiari pentru care s-au identificat situaţii de neeligibilitate, să se transmită prin poştă înştiinţări în acest sens", mai arată DASO.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.