URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 08 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La nivel de Oradea şi Bihor, aşa cum arată marile proiecte de investiţii, este evident că în doi-trei ani vom avea o infrastructură aeroportuară, feroviară şi rutieră absolut rezonabilă. La fel e şi cu spitalele şi şcolile, care, după ani buni de investiţii, încep să ofere condiţii mai mult decât decente.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
07 Octombrie 2021, 08:03

A venit demolarea! Casele orădenilor din strada Grădina de Fragi au fost puse la pământ (FOTO / VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Casele orădenilor din strada Grădina de Fragi au fost demolate pentru a face loc parcărilor pentru locuitorii blocurilor din jur. Demolarea a început la sfârșitul lunii septembrie, iar miercuri după-amiază majoritatea imobilelor erau deja puse la pământ.

Puse la pământ...

Din casa cu etaj de la intrarea pe stradă mai exista miercuri doar parterul, după ce nivelul superior a fost transformat într-o grămadă de moloz.

Cățărat pe rămășițele construcției, un excavator rupea lacom bucăți din pereți, în timp ce un muncitor stropea molozul cu furtunul pentru a reduce cantitatea de praf.

Câțiva bătrânei asistau indignați la scena care probabil le amintea de vremurile sistematizării comuniste. „Mai mare păcatul! Așa case frumoase și trainice nu se mai fac astăzi”, a spus un bărbat

O pensionară cu plase în mâini era și mai revoltată. „Ce vremuri am ajuns! Muncești o viață pentru o casă și, la bătrânețe, vine Primăria și ți-o dărâmă! Bată-i, să-i bată...”, a spus indignată femeia.

Intervenția unei tinere, care a încercat să explice că demolarea se face pentru a amenaja locatarilor din bloc parcări în locul celor dezafectate în cadrul proiectului european de reabilitare a bulevardului Nufărul, nu a făcut decât să toarne gaz pe foc. „Doamne, Dumnezeule, să dărâmi casa omului ca să faci parcare!”, s-a căinat bătrâna.

„Ne-au privit ca pe dușmani!”

Foștii proprietari ai caselor din Grădina de Fragi și-au eliberat imobilele încă din vară și s-au mutat unde au putut. „Ne-am mutat de două luni în Sântandrei. La banii primiți de la Primărie nu ne-am găsit ceva similar în Oradea”, a declarat BIHOREANULUI Florica Florea, proprietara casei cu etaj demolate miercuri de municipalitate.

Fostă profesoară, acum pensionară, Florica Florea e decisă să se adreseze instanței. „O să îi dăm în judecată pentru o dreaptă despăgubire. În spatele Poștei s-a vândut o casă, nu la nivelul casei mele, cu 240.000 euro, și mie mi-au dat 230.000 euro în condițiile în care eu nu doream să vând”, a declarat femeia.

Florea a povestit că reprezentanții municipalității i-au tratat pe expropriați cu ostilitate. „Ne-au privit ca pe dușmani. Inițial, au spus că putem lua ce vrem din casă, pentru ca în final să ne trimită înștiințări să nu luăm nimic. Ne-au și făcut listă cu bideu, chiuvetă, tot... Ne-au transmis să nu lipsească nimic, pentru că vom avea probleme”, a povestit femeia.

„Dezvoltarea” nu are timp și răbdare după sentimentele oamenilor. Miercuri după-amiază, muncitorii lucrau de zor pentru ca amplasamentul să poată fi eliberat de moloz și pregătit, pentru a deveni parcare înaintea sezonului rece.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
16 Comentarii
santandrei
Pe noi, nu a reusit sa ne convinga. Inghesuiala. Putin peste Cihei, unde, dupa ce am vazut cum arata fauna locala, nici numere de telefon nu am mai notat. Insa, pt cineva de oras, care nu doreste sa traiasca la tara, este exil curat. Noi am ales zona metropolitana, adica am ales sa ne mutam la tara. Noi am ales. Insa cei din Nufarul? Apoi mai este ceva cu casele noi de la Santandrei. Sunt de o calitate groaznica. Daca nu iti construiesti tu, mai bine renunta la idee. Parcela de zece case, fundatia sapata monobloc, cu beton monolit la toate cele zece case, fara un gram de fier (!)... firma de cosntructie are o singura plasa sudata pentru placa/sapa! muncitorii trag plasa in fata cifei, daca cumva vine un control, ei atunci monteaza... apoi sa nu vorbim de calitatea termoizolatiei - pereti permanent mucegaiti... Constructia casei mai bine cu nervi cu tot, dar de tine si nu de un "dezvoltator"...
Postat 07 Octombrie 2021, 23:02 de sasi
adi13
pt @adi, sunt case la 500m construiti, pt ca aveau 2 etaje si mansarda, nu e vb de 100m de teren, mai urmeaza a fi demolate vreo doua case cu 2 etaje. Ce suprafata au alea mai desteptule, lingau de partid. Alea demolate erau majoritatea case cu etaj, sau etaje, plus mansarda.UcU CAT TRECE METRUL PATRAT IN ORADEA, CEL CONSTRUIT. sA TE MUTI TU DIN nUFARUL LA TARA IN SANTANDREI SA FACI NAVETA, CAND AI TRAMVAI, MAGAZINE, SCOLI , TOTUL LA 10 MINUTE DE MERS PE JOS. iA AUZI MA SA NE MUTAM LA TARA DACA NU NE CONVINE DEZVOLTAREA. Mai mergeti in p... la cu Bolojanul vostru. Sa demolezi case pt piste de bicilete, auzi ma ce interes de importanta publica. Tu comentezi in plm mea ca nici nu stii unde erau casele , nici nu le-ai vazut, ca esti ceva taranoi venit ca Bolojan de la coada vacii in oras, sau ai casa in ceva cartier in Nojorid sau Santandrei in noroi, in ghetourile din jurul orasului.
Postat 07 Octombrie 2021, 19:28 de adi13
Cine a pus ghioaga in mana demolatorilor
Va rog cititi cu atentie si poate va veti aminti in 2024 cui sa multumiti! Sedinta camerei deputatilor din 7 noiembrie 2017 Dezbaterea propunerii legislative privind completarea legii nr.255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local (Pl-x 209/2016). Cupsa: ,,[…]ceea ce se adaugă la acest text normativ este ceea ce ne-au cerut primarii, pe care, cu toţii, într-un fel sau altul, îi reprezentăm în acest parlament. Ne-au cerut ca lucrările de conservare sau de amenajare a spaţiilor verzi, precum şi lucrările de regenerare urbană, la fel ca şi lucrările de patrimoniu şi restaurare a clădirilor de patrimoniu să formeze obiect al acestei legi. Şi, drept urmare, vă solicit ca acest amendament respins, care modifică art. 1, să-l votaţi cu toţii. Pnl îl va vota cu siguranţă."
Postat 07 Octombrie 2021, 17:37 de pinonel
@adi
Eu in poze vad o casa partial din caramida, nici pe departe cu o parcela de 1000mp. Apreciez ca ar fi avut vreo 300-400 maxim, asta fiindca a fost construita pe vremea lu raposatu si atunci construiai pe ce primeai si cat primeai, nu cotcodaceai la suprafata. Ca sa stii si tu, nu erau cu 3 etaje nici una pentru ca raposatu ti-a zis si cum sa o faci. Mai vezi si tu pozele si apoi vorbim. Iar din moment ce iti dau banii pe un bun, il platesc in starea lui curenta, nu e treaba ta ca il demolez sau ii dau foc la tot ce are inauntru. Daca nu a fost cu instanta pt re-evaluare (petentul plateste re-evaluarea) inseamna ca le-a convenit suma. Sa fim sinceri, in Santandrei cumperi casa noua cu parcela de 4-600mp si suprafata utila de 120-140mp. SI E NOUA si mai ramai cu minim 30.000, iti iei si un Lighean ca na...esti in bani!
Postat 07 Octombrie 2021, 16:16 de poiu
@sasi
Corect. Nici eu nu am masini de "figuri", ci chiar modeste, dar cu catalizatoare si filtre de particule functionale. Si eu aleg la sfarsit de saptamana pedalatul prin oras si in afara lui. Ai dreptate cu cazanele germanilor, e plin de ele. Corect, sunt oameni care au un buget redus pentru masina dar multi dintre ei prefera marci premium chiar daca au 20 de ani si nu isi vor putea permite intretinerea. Vazusem deunazi un Audi A8, model de prin '95. Frumoasa masina, dar sta cu o chinga legata de cuiul de remorcare fata.... ghici, o fi functionala? Referitor la masini electrice, nu multi si le vor permite dar tot asa nu multi vor realiza ca aia nu e masina de naveta lunga, cel putin nu ce isi permite majoritatea. Si la bloc poti tine o masina electrica, o incarci pe la statii in oras. Probabil noile parcari vor avea si statii sau prospectiuni de viitor pentru statii electrice.
Postat 07 Octombrie 2021, 16:13 de poiu
adi13
Alea erau case cu 2-3 etaje, 230 mii euro e un pret infim. Sa nu lasi sa isi ia buda si chiuveta e penibil, numai cei mai josnici oameni, Bolojan e plin de frustrari, un om care are ura pe toata lumea. Cine il cunoaste stie ca numai ura si rautate are il el. Desfintezi locuri de parcare care erau destule ca sa faci pista de biciclete si apoi demolezi case. Deci prioritatea nu sunt locurile de parcare ci un cacat de pista de biciclete.
Postat 07 Octombrie 2021, 15:42 de adi13
adi13
Ca sa vezi la prostii ce comenteaza ca doar 230mii euro, pai ma tembelule, mda , alea erau case cu 500-1000mp, la ce pret cumperi casa in zona centrala cu banii aia, langa sosea, in zona Nufaru unde ai tot. Ca sa vedeti cata ura are Bolovanul in el, sa stie ca nu iti iei buda si chiuveta sa nu cumva sa mai ramai cu o amintire sau 500 euro in plus. Sa te bata dumnezeu Bolojane, odata si odata vei plati pt abuzurile si felul tau grotesc de a te comporta. Bine ca recunosti ca dupa 12 ani de mandat suntem oras de mana a treia.
Postat 07 Octombrie 2021, 15:39 de adi13
@poiu
Da, accept. Sunt situatii cand ai nevoie de doua masini. In interiorul orasului, de cele mai multe ori nu se justifica. Pentru mine masina tine si de servici - insa de multe ori prefer sa ma duc pe jos, nu de alta, dar este mai rapid. De cca 2ani, in anumite intervale, centura Oradiei a devenit imposibil de traversat cu masina in mai putin de 40minute. Cu casa in zona metropolitana vom avea alta treaba alta treaba - aici altfel avem nevoie (fara doua masini esti mort) - dar am si spatiu pt 50 de masini daca ar fi cazul... Dar da, ai dreptate, o supraimpozitare ar fi buna. Cei care au veoie pe bune, oricum vor pastra. In plus plin de harburi aduse din Germania. Noi avem euro 5, masina modesta, ca nu utilizez la agatat si oricum n-am nevoie sa compensez. La noi in curtea blocului sunt cativa mucosi cu masini second pt discoteca... stii astia care alimenteaza pentru 30ron iar apoi raman cu pana prostului in fata blocului (caz real! pe bune!). Mai nou, apar si "jipurile" unor vecini intrati in andropauza... stii, aia de oras, complet inutile pe un teren adevarat. Din pacate statii de incarcare nu prea ai unde pune in oras. Noi vrem masina electrica, insa suntem in curs de mutare la casa. Am integrat o statie de incarcare pe perete - alta lume. Daca stai la bloc, este aproape imposibil sa ai o masina electrica sau una cu hidrogen.
Postat 07 Octombrie 2021, 11:58 de sasi
@sasi
Da-mi voie sa te contrazic. In unele cazuri, o masina de familie nu ajunge. Uite, in cazul meu, programul de lucru nu e constant eu si sotia lucrand in parti total diferite ale zonei metropolitane. Cand mai ai si un copil (sau 2 sau 3) de dus la gradinita/scoala nu ai cum sa te descurci cu o masina. Transportul in comun e bun, dar pentru deplasarea in oras. In afara lui e relativ bun pentru ca sunt multi factori care te pot incomoda: de ex accidente pe traseu, ambuteiajele din prima zi de scoala, factori meteo, si mai sunt. Da, ca sunt multe familii, cum am si eu vecini, cu 2 sau 3 masini dar circula doar cu una, celelalte opcupand aiurea locuri de parcare. Chiar daca am 2 masini, as fi foarte de acord cu supra impozitarea celei de-a doua. Corect, e un "lux" sa tii 2 masini, deci poti sa iti permiti daca intr-adevar ai nevoie de 2. Dar sa tii 2 ca nu iei mai nimic daca o vinzi pe una devine deja marlanie. Plus, gardienii locali au nevoie de jumate de an sa fca un dosar de ridicare. Si ridica sau nu ridica (poate si legea e proasta). Daca s-ar ridica TOT ce nu are ITP de mai mult de 30 de zile, RCA de mai mult de 3 luni sau numere de immatriculare, de pe domeniul public, eu zic ca s-ar elibera simtitor. Si apoi cu restrictii la Euro 2 si 3, taxe pe euro 4 sau 5. Dar sa si asigure statii de incarcare, statii de hidrogen sau alte variante pentru auto nepoluante.
Postat 07 Octombrie 2021, 11:22 de poiu
ceva echivalent
Cat timp pt pretul respectiv nu gasesti ceva echivalent... suma este mica! Iar chestia ca "dar se gfac locuri de parcare..."... adica, ce? De ce nu mai bine interzicem mai mult de o masina pe familie???? Ar fi si solutia mai verde. Mai multe masini pe gospodarie (3-5 in multe cazuri) este un lux inutil. la ce? Exista mijloace de transport in comun. Daca te organizezi bine, cu o masina ajunge toata familia la servici, scoala. Masini mai mici pe drumurile urbei, ambuiteiaje mai putine.
Postat 07 Octombrie 2021, 10:02 de sasi
Demolari
A primit 230.000 euro pe casa si tot nemultumiti.....oricat le ai da tot nu le ajunge....ca vecinul, care a vandut la negru ,a primit mai mult......Una e evaluarea casei de experti si alta negocierea intre 2 persoane.....
Postat 07 Octombrie 2021, 09:50 de cosmin5z
Proprietarii au fost de acord?
Pentru că, în caz contrar, e surprinzător că o instanță supusă demersului constituțional acceptă înlocuirea unor imobile construite legal și locuite de niște oameni, cu spații pentru "cazarea" autoturismelor.
Postat 07 Octombrie 2021, 09:34 de KP
bataie de joc
O casa nu este numai o casa. Este si o locuinta in care ai investit nervi si timp. Boierii ca Birta si Bolojan nu inteleg acest lucru, nu cred ca in viata lor au muncit o ora. Boierii ridica case la cheie cu plata in palma, altii aduc imbunatatiri cu timpul. Cam stiu... la noi, nu numai ca eu am facut interiorul, dupa ce am vazut ce munca de mantuiala fac "mesterii" (noi sa ne bucuram, cica am avut mesteri "buni" fata de oferta de pe piata) dar am mai ridicat si anexe... domnul doctor finisa, suda usi, poarta, ridica gard. Inseamna munca in care iti pui sufletul. Apoi satisfactia cand iese treaba... :) cel putin invidia vecinilor ca si la aia te pricepi ;) Deci o casa nu etse o simpla casa. Este o locuinta. Husarul a avut dreptate. Oamenii trebuie despagubiti si moral. ///// Cat depsre obiectele din interior - o casa se poate vinde mobilata/utilata sau gol cu totul. Oriucm, noul proprietar va amenaja asa cum doreste.
Postat 07 Octombrie 2021, 09:30 de sasi
Insa
Cu o alta chestie am problema fiindca am vazut-o si e adevarat. Cei care se ocupa cu executia exproprierii sunt ostili, superiori aproape sfidatori. Nu mi se pare normal ca dupa ce provoci oamenilor un deranj asa de mare sa mai fii si tafnos ca tu executi nustiu ce lege aiurea. Un pic de empatie domnilor ca ce faceti e treaba de calau. Si daca o chiuveta sau un bideu, candelabru etc aduc celor stramutati o oarecare impacare, lasati-i sa le ia.
Postat 07 Octombrie 2021, 09:05 de nihil
mda
Lasand esenta exproprierii la o parte as vrea sa stiu exact daca a fost despagubita corect doamna cu 230.000 EU. Nu pot sa imi fac o idee buna pentru ca daca ma uit la anunturi cu case in cantemir nu sunt multe peste 200.000 iar la 250.000 sunt case noi, moderne. Deci rog pe cei care va puteti da seama mai bine sa ne spuneti daca e o suma corecta sau nu. Mie mi se pare astronomica pe niste case vechi, pitite printre blocuri dar la preturile din zilele noastre vad ca deja devine un mizilic. Daca totusi suma e vadit incorecta(decizia de mutare la santandrei pare mai degraba subiectiva, daca acolo ai gasit o casa pe gustul tau nu mai conteaza ca cealalta era in alta parte) atunci e grav si cei afectati au si sustinerea mea, musai sa ceara dreptate in instanta. Daca e cum zic ei nu au cum sa piarda ca facem scandal. Cat despre luatul utilitatilor din casa. Ma gandesc ca daca scoteati casa la vanzare ati fi lasat totusi chiuvete, baterii, prize, intrerupatoare in casa - deci noul proprietar era indreptatit sa le vrea indiferent ce urma sa faca cu ele.
Postat 07 Octombrie 2021, 08:59 de nihil
PNL
penibil, intr-un stat de drept, democratic care nu respescta dretpul la propietate. PENIBIL
Postat 07 Octombrie 2021, 08:34 de CalinPopescu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6253 RON
  • 1 EUR = 4.9757 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON