Directorul general al Aeroportului Oradea, Răzvan Horga, a semnat la Ministerul Transporturilor, cu secretarul de stat Bogdan Mândrescu, contractul de finanțare a proiectului de extindere a terminalului de pasageri, investiție de 212.844.709 lei cu TVA inclusă.
CJ Bihor, contribuție de 18,35 milioane lei
Potrivit unui comunicat dat publicității de Consiliul Județean Bihor, finanțarea va fi asigurată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020, pe Axa Prioritară 2 - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal de calitate, durabil și eficient.
Din suma totală necesară pentru implementarea proiectului, valoarea eligibilă este de 166,511 milioane lei, din care 163,180 milioane este valoarea totală nerambursabilă prin contribuția Comisiei Europene (prin Fondul European de Dezvoltare Regională) și contribuția publică eligibilă asigurată prin bugetul de stat, iar 3,33 milioane lei este contribuția din bugetul CJ Bihor.
Valoarea totală neeligibilă a proiectului este de 46,333 milioane lei, din care 15,029 milioane lei, inclusiv TVA, reprezintă costul lucrărilor pentru extinderea parcării, asigurată de administrația județeană.
Durata de realizare a investiției este de 8 luni, din care 2 luni pentru proiectare și 6 luni pentru execuția lucrărilor.
Grindeanu: „Aeroportul dispune de banii necesari”
Într-o postare făcută pe pagina sa de Facebook, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat și el semnarea contractului, publicând, totodată și randări ale proiectului.
„Aeroportul Internațional Oradea dispune de acum de banii necesari pentru extinderea terminalului de pasageri! Contractul de finanțare cu o valoare de 212,84 milioane lei cu TVA (POIM) care a fost semnat astăzi de Ministerul Transporturilor va permite acestui aeroport să aducă o serie de modernizări până la sfârșitul anului viitor”, a spus Grindeanu.
Acesta a enumerat, pe scurt: construcția unui corp adiacent pentru plecări Schengen și non-Schengen, extinderea drumurilor de acces, extinderea parcării de scurtă durată și achiziționarea unor echipamente pentru degivrarea aeronavelor.
Cu etaj
Așa cum BIHOREANUL a mai detaliat, terminalul de pasageri T1 (cel nou) va fi extins ținând cont de un trafic de 400 pasageri/flux și va avea patru fluxuri principale (plecări/sosiri Schengen și plecări/ sosiri non-Schengen), plus un flux secundar (plecări/sosiri VIP), așa încât să poată procesa 800 de pasageri/oră, atât pe zboruri interne, cât și pe cele internaționale.
Noile construcții se vor dezvolta preponderent la parterul terminalului, care în unele zone va avea și etaj/mezazin. Pe lângă fluxurile aeroportuare se vor realiza, de asemenea, și spații comerciale, birouri pentru personalul administrativ, de handling, de securitate și pentru reprezentanții instituțiilor cu atribuții de control, cum ar fi Poliția de Frontieră, SRI și Vamă.
Prin realizarea acestui proiect, suprafața construită va fi mărită de la 2.925 mp, cât este în prezent, la aproximativ 12.500 mp.
Investiția mai prevede extinderea suprafețelor betonate din fața terminalului pentru a facilita accesul pasagerilor, a personalului și a utilajelor aeroportuare, precum și extinderea drumului de acces și extinderea parcării (capacitate de 320 locuri), achiziția unui echipament de degivrare pentru perioadele cu temperaturi scăzute și alte lucrări conexe.
Terminalul cel vechi, construit în anii 60, va fi utilizat, potrivit directorului Aeroportului, tot pentru activități legate de aviație. În prezent, pasagerii fac adevărate curse între cele două terminale, operațiunile de îmbarcare fiind făcute într-un terminal și cele de debarcare în celălalt în numeroase cazuri.
Trei proiecte concomitent
De precizat că anul acesta Aeroportului orădean i s-au aprobat încă două proiecte cu fonduri europene.
Unul dintre ele permite, între altele, realizarea unui sistem de pază eficient, cu gard perimetral cu senzori de mișcare și camere de supraveghere cu infraroșu, plus construirea unui drum pentru vehiculele de urgență.
În baza celuilalt, urmează să fie extinsă pista de la 2.100 la 2.500 metri către Nojorid și să fie extinse platformele de debarcare-îmbarcare.
Ambele proiecte, a căror valoare totală depășește suma de 205 milioane lei, sunt finanțate cu fonduri UE prin același POIM.
Pe de altă parte, CJ Bihor are în vedere și concesionarea unui teren în apropierea Aeroportului, pentru construirea unui hotel care să deservească pasagerii în tranzit, în perspectiva dezvoltării mai multor curse către hub-uri din Europa care să le permită accesarea oricărei destinații.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.