„Luni vom cere Consiliului Local să aprobe finanțarea studiului de fezabilitate pentru tronsonul aferent municipiului, urmând ca pentru tronsonul aferent comunelor Borş şi Sântandrei costurile să fie acoperite de către Zona Metropolitană Oradea", a declarat primarul Ilie Bolojan, miercuri, în cadrul unei conferințe de presă.
Potrivit edilului, studiile de fezabilitate vor sta la baza solicitării pe care municipalitatea o va înainta la sfârşitul lunii septembrie Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale pentru finanțarea investiției în valoare de 25 milioane euro prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi.
„Dorim să realizăm acest tronson în parteneriat cu CNADNR având în vedere că discuţiile cu Consiliul Judeţean pentru declararea șoselei de centură ca proiect strategic nu au avut finalitate", a spus Bolojan.
Lucrările ar putea începe încă de anul viitor, a spus Bolojan. Investiția este estimată la 25 milioane euro şi va cuprinde construirea unui pasaj peste linia de tren din Calea Sântandreiului, a unui drum peste câmp de 7,5 kilometri, a unui pod peste Crişul Repede şi a unui al doilea pasaj peste Şoseaua Borşului în zona Frigoexpres.
Ilie Bolojan este de părere că realizarea acestui tronson suplimentar al şoselei de centură este cu atât mai important cu cât, după finalizarea autostrăzii Transilvania, traficul greu va creşte exponenţial. „Dacă nu facem această bretea o să ne trezim cu traficul greu provenind de la autostradă pe strada Matei Corvin şi pe strada Podului", a avertizat primarul.
Reprezentanţii municipalităţii şi ai Consiliului Judeţean au avut în ultimele luni discuţii aprinse pe tema proiectelor strategice care urmează să fie finanţate din fonduri trasfrontaliere. În vreme ce Primăria Oradea susţinea oportunitatea realizării unui tronson nou al şoselei de centură care să scoată traficul greu din strada Ovidiu Densuşianu şi cartierul Episcopia şi să viabilizeze terenul viran dintre linia ferată şi noul inel ocolitor, Consiliul Judeţean vrea să aloce fondurile pentru modernizarea a 15 kilometri de drum forestier dintre localităţile Şuşti - Moneasa.
Cum Consiliul Judeţean este singura instituţie abilitată să depună cereri de finanţare a unor proiecte strategice pe Hu-Ro, municipalitatea n-a avut nicio modalitate să influenţeze propunerile făcute, aşa că se vede nevoită să caute alte surse de finanţare.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.