URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 25 SEPTEMBRIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Mi-ar fi plăcut să asist la o dezbatere publică a candidaţilor la Primăria Oradea. Dacă mulţi ar fi fost curioşi să vadă cum îl încolţesc chalengerii pe favoritul Florin Birta, eu aş fi vrut să aflu şi alte lucruri care pot determina viitorul urbei. Am constatat, din programele prezentate, că niciun candidat n-a spus clar ce va face cu proiectele în derulare, cu cele ce urmează să înceapă şi cu cele aflate doar în faza de început. Să fie acesta un semn că distinşii contracandidaţi ai liberalilor nici nu-şi imaginează să ajungă la butoanele Primăriei?
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Asta e senzaţia mea, la finele unei campanii electorale "pandemice", cu totul atipice, lipsite de culoarea, zgomotul şi gargara mitingurilor mari, dar şi de dezbaterile dintre candidaţi, care ni i-ar fi putut prezenta în adevărata lor splendoare, cu sclipirile sau, dimpotrivă, stângăciile şi limitele lor.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât de greu ar pica unora, pronostichez că în bătălia pentru Primăria Oradea şi pentru preşedinţia Consiliului Judeţean Bihor zarurile au fost aruncate. Cred, deci, cu variate argumente - politice, administrative, psiho-sociale, electorale - că viitorul primar se numeşte Florin Birta, iar viitorul preşedinte de judeţ Ilie Bolojan.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
În curând, numărul oamenilor care vorbesc va bate numărul celor care ascultă, iar într-un final târziu al umanității, numărul celor care nu vor avea nimic de spus va fi tot mai aproape de zero. Trăim vremuri în care aproape nimeni nu mai ascultă ce are de spus altcineva, cel mult tace până când celălalt se oprește din vorbit, pentru ca apoi să-și dea drumul la gură.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Pe cine veţi vota în funcţia de primar al Oradiei pentru mandatul 2020-2024?










De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit acestui cod, autonomia locală se exercită de către autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor. În condiţiile legii, se pot constitui autorităţi ale administraţiei publice locale şi la nivelul subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor, cum este situația Municipiului București, împărțit în sectoare.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Leptospiroza este una dintre cele mai răspândite zoonoze (boli infecţioase ale animalelor care se pot transmite la om), existând cazuri în toate continentele, dar mai ales la tropice. Există cazuri de boală şi la noi. Boala este produsă de leptospire, care aparţin grupului de spirochete (bacterii spiralate), responsabile şi de alte boli, cum ar fi sifilisul, febra recurentă şi altele.
16 Iulie 2014, 18:01

25 milioane euro! Centura dintre Calea Sântandreiului şi Şoseaua Borşului ar putea fi făcută cu finanţare europeană

0 clipuri
0 audio
0 fisiere
Primăria şi Zona Metropolitană Oradea vor investi circa 60.000 euro în studiile de fezabilitate ale viitoarei şosele de centură pe tronsonul delimitat de Calea Sântandreiului şi Şoseaua Borşului.

„Luni vom cere Consiliului Local să aprobe finanțarea studiului de fezabilitate pentru tronsonul aferent municipiului, urmând ca pentru tronsonul aferent comunelor Borş şi Sântandrei costurile să fie acoperite de către Zona Metropolitană Oradea", a declarat primarul Ilie Bolojan, miercuri, în cadrul unei conferințe de presă.

Potrivit edilului, studiile de fezabilitate vor sta la baza solicitării pe care municipalitatea o va înainta la sfârşitul lunii septembrie Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale pentru finanțarea investiției în valoare de 25 milioane euro prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi.

„Dorim să realizăm acest tronson în parteneriat cu CNADNR având în vedere că discuţiile cu Consiliul Judeţean pentru declararea șoselei de centură ca proiect strategic nu au avut finalitate", a spus Bolojan.

Lucrările ar putea începe încă de anul viitor, a spus Bolojan. Investiția este estimată la 25 milioane euro şi va cuprinde construirea unui pasaj peste linia de tren din Calea Sântandreiului, a unui drum peste câmp de 7,5 kilometri, a unui pod peste Crişul Repede şi a unui al doilea pasaj peste Şoseaua Borşului în zona Frigoexpres.

Ilie Bolojan este de părere că realizarea acestui tronson suplimentar al şoselei de centură este cu atât mai important cu cât, după finalizarea autostrăzii Transilvania, traficul greu va creşte exponenţial. „Dacă nu facem această bretea o să ne trezim cu traficul greu provenind de la autostradă pe strada Matei Corvin şi pe strada Podului", a avertizat primarul.

Reprezentanţii municipalităţii şi ai Consiliului Judeţean au avut în ultimele luni discuţii aprinse pe tema proiectelor strategice care urmează să fie finanţate din fonduri trasfrontaliere. În vreme ce Primăria Oradea susţinea oportunitatea realizării unui tronson nou al şoselei de centură care să scoată traficul greu din strada Ovidiu Densuşianu şi cartierul Episcopia şi să viabilizeze terenul viran dintre linia ferată şi noul inel ocolitor, Consiliul Judeţean vrea să aloce fondurile pentru modernizarea a 15 kilometri de drum forestier dintre localităţile Şuşti - Moneasa.

Cum Consiliul Judeţean este singura instituţie abilitată să depună cereri de finanţare a unor proiecte strategice pe Hu-Ro, municipalitatea n-a avut nicio modalitate să influenţeze propunerile făcute, aşa că se vede nevoită să caute alte surse de finanţare.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
Lucrările ar putea începe încă de anul viitor, a spus Bolojan.
Anul viitor nu o sa fie gata nici macar ridicarile topo, ce sa inceapa lucrarile? Omul asta e dus cu totul!
Postat 17 Iulie 2014, 20:51 de Strattera
re: anbticomunistu
De ce nu esti atent, ca exact asta se propunea, sa se preia de la CNADR la Primarie, ca sa se termine odata pe barba si mintea lui Bolo, ca de la noi nu o sa vada niciun ban! N-are decat sa creasca taxele la Sanmartin, daca tot e Popus asa darnic cu taxele si impozitele de acolo, si sa faca odata podul Densuseanu, ca transpir de nervi zilnic de cel putin doua ori cand apuc sa trec pe acolo!
Postat 17 Iulie 2014, 20:47 de Burn
Foarte bine că se face studiul de fezabilitate !?!
Doar că, primarul nu pricepe neîndeplinirea sub nicio formă a criteriilor de finanţare pe fonduri europene a acestui proiect !?! Traseul propus nu face parte din Planul European de Transport 2030, aprobat de toate forurile UE abilitate !?! După 2030 ... poate, dacă va exista o autostradă viabilă la cel mult 30 km de Oradea pentru care se vizează lefătura de transport rutier şi dacă se va face o bună promovare privind capacitatea de dezvoltare a oraşului şi zonei sale de influenţă (aeroport regional, conexiuni/mobilitate, rate de creştere, etc ... ceea ce nu va fi cazul) !?! Aşadar se poate face, dar nu cu bani europeni ci cu aport investiţional privat şi/sau propriu local, împrumuturi sau alte forme financiar-bancare !?!
Postat 17 Iulie 2014, 20:42 de Ca®p III
BRAVO BOLO 2!!!
@antiBcomunistul (B e de la BOLO?!) .... Postac de servici? Ai citit articolul ? Bolo se asociaza cu CNADNR sa faca si sa dreaga... INTREBARE de BUN SIMT: DE CE NU SE ASOCIAZA in "parteneriat" conform "zicerii" d-lui BOLOJAN:" Dorim să realizăm acest tronson în parteneriat cu CNADNR ..." sa finalizeze o data si podul Densusianu? O fi prea complicat? Pricepi la ce faceam referire?
Postat 17 Iulie 2014, 12:08 de Adi Oradeanul
Cati trolli pe net!!!
Oau, cum le stiti voi pe toate, ca unii mari. Pentru Adi Oradeanu si docl: podul despre care faceti vorbire nu tine de primarie ci de CNADR, asa mutati sarcasmul spre ei.
Postat 17 Iulie 2014, 09:55 de anbticomunistul
:))
Astia nu sunt in stare sa faca un amarat de pod cu 4 benzi peste cris sa nu mai stranguleze traficul...si viseaza la devieri si preluarea traficului de pe o autostrada visata :)))
Postat 16 Iulie 2014, 22:43 de doc
BRAVO BOLO!!!
Domnule ce PRIMAR... ce VIZIUNE.... ce dorinta de dezvoltare!!! Cum se gandeste d-lui ca... traficul sa fie fluidizat...Investitia " va cuprinde construirea unui pasaj peste linia de tren din Calea Sântandreiului, a unui drum peste câmp de 7,5 kilometri, a unui pod peste Crişul Repede şi a unui al doilea pasaj peste Şoseaua Borşului în zona Frigoexpres". Daca CL si EXECUTIVUL pot sa investeasca 60000 de euro in studii de caz ... e dificil sa investeasca o suma si in PROIECTAREA podului de pe centura de pe Densusianu ,,, si daca tot vor parteneriat cu CNADNR ... sa preia podul sa-l finalizeze O DATA!!! Asta pana viseaza alte pasaje, poduri etc. Dar... raman mut in fata stiintei d-lui BOLOJAN, mai ceva ca dl.JAKO, cum stie el ca va costa 25 milioane de euro aceasta "bretea" construita in parteneriat CNADNR cu Oradea, dar nu poate calcula cat vor fi cheltuielile cu utilitatile la Muzeu in cladirea noua... Viziunea d-lui ma uimeste... noroc cu bretelele visate... Nu spun ca ar "strica" breteaua dar sa revenim pe pamant ...canalizarea in Oradea e in "caca" Selina nefiind multumita de banii pe care ii ceruse acum 2 ani... CET-ul e pe licitatie... P-ta Unirii ce trebuie sa fie gata in 12
Postat 16 Iulie 2014, 19:40 de Adi Oradeanul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1883 RON
  • 1 EUR = 4.8722 RON
  • 1 HUF = 0.0133 RON