URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 27 OCTOMBRIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Spre deosebire de Bolojan, Birta are o misiune foarte grea la Primărie. El vine după mandatele de succes ale fostului primar, pe când Bolojan vine după activitatea jalnică a lui Pasztor Sandor și Ioan Mang. Birta trebuie nu doar să arate că se ridică la înălțimea mentorului său, ci și să facă față unei conjuncturi nenorocite.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Nu am urmărit să-l insult pe președintele României, pe care l-am votat de trei ori (în două rânduri vs Ponta și o dată în finala cu Dăncilă, ratată lamentabil de Barna), ci fac doar o constatare. În loc să avem, după legislativele de anul trecut, patru ani de pace, în care aleșii să îndrepte legile stricate de PSD, să gândească un PNRR corect (nu mizeria cu care se laudă „oamenii noi”, în realitate o condamnare la înapoiere) și să facă reformele fără de care, iată, statul a eșuat, Klaus Iohannis a distrus nu doar perspectiva, ci și prezentul. A lipit PNL și guvernarea tocmai acelui PeSeDe pe care susținea că vrea să-l țină deoparte de masa puterii.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre noile restricţii Covid-19 aprobate în România?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Una dintre cele mai importante decizii CCR transpuse în proiectul de modificare a Codului de procedură penală a fost aceea prin care s-a stabilit că nu poate fi condiționată acordarea de despăgubiri pentru arestare sau condamnare nelegală de caracterul formal nelegal al actului de arestare sau condamnare, astfel cum decisese, în mod cu totul aberant, înalta Curte de Casație și Justiție prin una dintre cele mai rușinoase decizii din istoria Instanței Supreme.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Nu se cunoaşte unde şi cum se cantonează virusul în perioada dintre epidemii, dar se crede că virusul gripal A este prezent la populaţia umană de pe tot globul şi că cea mai mare parte a acesteia este capabilă să susţină un nivel scăzut al răspândirii interepidemice; pe de altă parte, anumite tipuri umane de virus ar putea fi cantonate în lumea animală, dar nu există încă dovezi concludente. În epoca modernă, mijloacele rapide de transport contribuie la răspândirea globală a virusului.
17 Septembrie 2021, 17:00

Varianta lungă a şoselei Oradea – Sânmartin, aprobată de Consiliul Judeţean. Va costa 44 de milioane de euro (VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Consilierii judeţeni au aprobat, joi, varianta lungă a viitoarei şosele care va lega Oradea de Sânmartin, având totodată rol de centură a comunei. De asemenea, au fost aprobaţi şi indicatorii tehnico-economici rezultaţi în urma studiului de fezabilitate, care indică faptul că investiţia se va ridica la 44,5 milioane de euro.

Astfel, în varianta aleasă, aprobată şi de CNAIR, respectiv de Primăria Sânmartin, şoseaua de centură va avea o lungime de 5,7 kilometri, va porni din strada Iancu de Hunedoara din Oradea şi va ocoli atât localitatea Sânmartin, cât şi staţiunile Băile 1 Mai şi Băile Felix. 

Proiectul prevede, totodată, realizarea a două pasaje supraterane şi a mai multor giraţii pentru accesul şoferilor. Centura va avea două benzi de circulaţie, câte una pe sens, cu o lăţime de 3,5 metri fiecare. 

De-a lungul acestei şosele va fi construită o pistă de biciclete, cu o lăţime de 2 metri. Suplimentar, pentru a asigura conectarea dintre DN76 şi noua şosea de centură, este prevăzut şi un drum de legătură de aproximativ 900 de metri lungime, în dreptul giraţiei de la intrarea în localitatea Sânmartin, în zona numită popular "cartierul ANL". Şoseaua este prevăzută şi cu alte bretele de legătură, lungimea lor totală fiind de 2,2 kilometri. 

Potrivit Studiului de Fezabilitate, valoarea totală estimată a investiţiei este de 220.454.319,03 lei, inclusiv TVA. Finanţarea se va face din fonduri nerambursabile alocate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Durata de realizare a centurii este de 17 luni, din care 3 luni proiectare şi 14 luni execuţie. 

Şoseaua va descongestiona traficul din localitatea Sânmartin şi staţiunea Băile Felix de traficul intens de pe Drumul Naţional 76.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
@kp
brost te-am lasat, brost te-am gasit. Drumul ala exista deja(ocolirea felixului pe la cimitirul de la iesire) si e traficat la greu. Si inca nu e asfaltat, doar nivelat. Ia plimba-te pana acolo si casca ochii. Iar la sfarsit traficul greu va merge OBLIGATORIU pe acolo. Ca de obicei, vorbesti doar sa nu-ti amorteasca ratul.
Postat 18 Septembrie 2021, 22:01 de nihil
KP
Unii ca tine ziceau ca nu e util drumul Ecaterina si prelungirea pana la Real 2, tot astia ca tine spuneau ca nici pasajele peste cenura , magheru si altele nu sunt bune . Nici autostrada Oradea-Arad nu va fi buna. La astia ca tine le trebuie doar bani sa bage la matzul gros. Daca nici la Vaslui sau Teleorman nu te incadrezi, incearca Afghanistan acolo sigur o sa ai ce face. Inteleg ca nu-ti ace Bolojan ce face cu bune si rele, dar prostia care o arati e o boala psihica. Da cu limba la Sosoaca in continuare, poate va construieste Bolojan un spital, sa nu va plictisiti, aduc eu jucarii si tigari
Postat 18 Septembrie 2021, 20:22 de Sandu2100
Ștoarfa lui Bolojan iar bate câmpii.
Gol va fi și "drumul" tău în viața asta, nefiind în măsură, ca soră medicală ce ești, să pricepi ceva din cea ce înseamnă mobilitatea din capul unui psihopat de teapa idolului tău.
Postat 18 Septembrie 2021, 18:58 de KP
KP
Capul tau e gol, in schimb drumul e foarte util
Postat 18 Septembrie 2021, 12:01 de Sandu2100
6 milioane Euro kilometrul.
Prăduiala merge mai departe. Pe pariu că orădenii vor utiliza tot drumul actual, pe 4 benzi? Iar clujenii și arădenii care vor vrea să ajungă la băi, ar fi preferat să nu intre în Oradea pentru a trece apoi pe lângă Sânmartin, ocolind Felix. Acest nou drum este inutil pentru acopul declarat. Singurul lui rol va fi să degreveze puținele imobile de pe actualul traseu, pentru traficul de tranzit. Iar acest lucru se putea face cu un drum care să pornească din sensul giratoriu dinspre intrarea către Sânmartin, ocolind pe la Cordău și ieșind pe două direcții, către Apateu și spre Beiuș la DN1 și DN76. Astfel s-ar fi rezolvat nu doar un singur culoar de tranzit ci chiar trei. La aceeași bani se "loveau" trei obiective, traficul de Cluj, de Deva și de Felix - 1 Mai. Pentru asta însă, ar fi trebuit "cultivați" cei care chiar au habar de ceea ce înseamnă mobilitatea, nu specialiști întârziați la minte ca cei de la MT, CNAIR și CJ Bihor.
Postat 18 Septembrie 2021, 09:59 de KP
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2587 RON
  • 1 EUR = 4.9476 RON
  • 1 HUF = 0.0135 RON