URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
17 Septembrie 2021, 17:00

Varianta lungă a şoselei Oradea – Sânmartin, aprobată de Consiliul Judeţean. Va costa 44 de milioane de euro (VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Consilierii judeţeni au aprobat, joi, varianta lungă a viitoarei şosele care va lega Oradea de Sânmartin, având totodată rol de centură a comunei. De asemenea, au fost aprobaţi şi indicatorii tehnico-economici rezultaţi în urma studiului de fezabilitate, care indică faptul că investiţia se va ridica la 44,5 milioane de euro.

Astfel, în varianta aleasă, aprobată şi de CNAIR, respectiv de Primăria Sânmartin, şoseaua de centură va avea o lungime de 5,7 kilometri, va porni din strada Iancu de Hunedoara din Oradea şi va ocoli atât localitatea Sânmartin, cât şi staţiunile Băile 1 Mai şi Băile Felix. 

Proiectul prevede, totodată, realizarea a două pasaje supraterane şi a mai multor giraţii pentru accesul şoferilor. Centura va avea două benzi de circulaţie, câte una pe sens, cu o lăţime de 3,5 metri fiecare. 

De-a lungul acestei şosele va fi construită o pistă de biciclete, cu o lăţime de 2 metri. Suplimentar, pentru a asigura conectarea dintre DN76 şi noua şosea de centură, este prevăzut şi un drum de legătură de aproximativ 900 de metri lungime, în dreptul giraţiei de la intrarea în localitatea Sânmartin, în zona numită popular "cartierul ANL". Şoseaua este prevăzută şi cu alte bretele de legătură, lungimea lor totală fiind de 2,2 kilometri. 

Potrivit Studiului de Fezabilitate, valoarea totală estimată a investiţiei este de 220.454.319,03 lei, inclusiv TVA. Finanţarea se va face din fonduri nerambursabile alocate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Durata de realizare a centurii este de 17 luni, din care 3 luni proiectare şi 14 luni execuţie. 

Şoseaua va descongestiona traficul din localitatea Sânmartin şi staţiunea Băile Felix de traficul intens de pe Drumul Naţional 76.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
@kp
brost te-am lasat, brost te-am gasit. Drumul ala exista deja(ocolirea felixului pe la cimitirul de la iesire) si e traficat la greu. Si inca nu e asfaltat, doar nivelat. Ia plimba-te pana acolo si casca ochii. Iar la sfarsit traficul greu va merge OBLIGATORIU pe acolo. Ca de obicei, vorbesti doar sa nu-ti amorteasca ratul.
Postat 18 Septembrie 2021, 22:01 de nihil
KP
Unii ca tine ziceau ca nu e util drumul Ecaterina si prelungirea pana la Real 2, tot astia ca tine spuneau ca nici pasajele peste cenura , magheru si altele nu sunt bune . Nici autostrada Oradea-Arad nu va fi buna. La astia ca tine le trebuie doar bani sa bage la matzul gros. Daca nici la Vaslui sau Teleorman nu te incadrezi, incearca Afghanistan acolo sigur o sa ai ce face. Inteleg ca nu-ti ace Bolojan ce face cu bune si rele, dar prostia care o arati e o boala psihica. Da cu limba la Sosoaca in continuare, poate va construieste Bolojan un spital, sa nu va plictisiti, aduc eu jucarii si tigari
Postat 18 Septembrie 2021, 20:22 de Sandu2100
Ștoarfa lui Bolojan iar bate câmpii.
Gol va fi și "drumul" tău în viața asta, nefiind în măsură, ca soră medicală ce ești, să pricepi ceva din cea ce înseamnă mobilitatea din capul unui psihopat de teapa idolului tău.
Postat 18 Septembrie 2021, 18:58 de KP
KP
Capul tau e gol, in schimb drumul e foarte util
Postat 18 Septembrie 2021, 12:01 de Sandu2100
6 milioane Euro kilometrul.
Prăduiala merge mai departe. Pe pariu că orădenii vor utiliza tot drumul actual, pe 4 benzi? Iar clujenii și arădenii care vor vrea să ajungă la băi, ar fi preferat să nu intre în Oradea pentru a trece apoi pe lângă Sânmartin, ocolind Felix. Acest nou drum este inutil pentru acopul declarat. Singurul lui rol va fi să degreveze puținele imobile de pe actualul traseu, pentru traficul de tranzit. Iar acest lucru se putea face cu un drum care să pornească din sensul giratoriu dinspre intrarea către Sânmartin, ocolind pe la Cordău și ieșind pe două direcții, către Apateu și spre Beiuș la DN1 și DN76. Astfel s-ar fi rezolvat nu doar un singur culoar de tranzit ci chiar trei. La aceeași bani se "loveau" trei obiective, traficul de Cluj, de Deva și de Felix - 1 Mai. Pentru asta însă, ar fi trebuit "cultivați" cei care chiar au habar de ceea ce înseamnă mobilitatea, nu specialiști întârziați la minte ca cei de la MT, CNAIR și CJ Bihor.
Postat 18 Septembrie 2021, 09:59 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON