URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
15 Aprilie 2019, 18:50

Un tramvai Siemens a deraiat în Oradea, în cartierul Cantemir. Circulaţia este blocată! (FOTO / VIDEO)

Un tramvai Siemens a deraiat, luni seară, în Oradea, în cartierul Cantemir, în zona Poştei. Circulaţia tramvaielor este blocată pe toată ruta Parcul 1 Decembrie - Nufărul şi retur.

Tramvaiul a deraiat la câteva minute după ora 18, a confirmat BIHOREANULUI dispecera societăţii de transport OTL.

A luat-o spre depou

Este vorba despre o garnitură Siemens care ducea călători pe linia 2 dinspre Ioşia spre Nufărul. După ce tramvaiul a trecut de statuia lui Dimitrie Cantemir, trei dintre cele patru osii s-au încadrat bine pe şina spre Nufărul, în schimb roţile celei de-a patra au luat-o la dreapta, ca şi cum tramvaiul s-ar fi hotărât brusc să o cotească spre depoul OTL.

Este posibil ca sursa incidentului să fie macazul aflat în vecinătatea podului de peste Peţa, care dă cele două sensuri de deplasare.

Foşti angajaţi ai OTL, care asistă la încercările de repunere a tramvaiului pe şine, spun că acestea sunt îngreunate de faptul că, spre deosebire de garniturile vechi, la tramvaiele Siemens roţile se mişcă independent una de cealaltă.

Dacă o garnitură veche ar fi fost pusă cu uşurinţă cu ajutorul unei macarale pe şine, în cazul tramvaielor noi se folosesc nişte echipamente denumite vinciuri, care sunt introduse sub tramvai şi ajută, cu ajutorul unor cricuri, la ridicarea garniturii.

Până la ora transmiterii acestei ştiri, echipa de depanatori a OTL, formată din circa 20 de persoane, nu a reuşit să "tragă" garnitura pe linie.

Călători loviţi

În urma deraierii, câţiva pasageri au fost răniţi uşor, unii căzând pe jos şi alţii lovindu-se de scaune sau de pereţii garniturii. Unul dintre geamurile vagonului a fost spart de un astfel de impact, produs de o adolescentă. "M-am lovit la cap, de scaunul din faţă. Geamul s-a spart şi sticla a căzut pe mine. Am căzut pe jos. M-am panicat. Toţi au fugit afară. Eu am rămas ultima în tramvai", a relatat tânăra, care avea mâna pusă în ghips, dar de la un eveniment anterior.

Totuşi, nu au existat persoane rănite grav. "Nu sunt victime, nu este nevoie de intervenţia pompierilor. Incidentul nici măcar nu a fost sesizat prin 112", a declarat BIHOREANULUI locotenent-colonel Ciprian Tămaş, reprezentant al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Crişana.

Merită precizat că, după ora 18, ora la care tramvaiul a deraiat, celealte tramvaie care urmau să ajungă în Nufărul au fost deviate de la Parcul 1 Decembrie spre Ioşia şi spre Rogerius, astfel încât să nu rămână blocate pe şine.

UPDATE ora 19.40: Câte-un pic, pic, pic...

Procesul de repunere a garniturii pe linie este extrem de anevoios şi de durată, echipele de intervenţie reuşind să deplaseze garnitura doar câţiva centimetri în jumătate de oră.

În vreme ce o parte a echipei încearcă să pună garnitura pe linie, o alta a desfăcut macazul după care a deraiat tramvaiul, pentru a-l repara.

Este de aşteptat, deci, ca circulaţia tramvaielor să fie în continuare blocată încă cel puţin două ore.

UPDATE ora 20.15: Problemă cu macazul

Echipajele lucrează încă la punerea pe şine a tramvaiului Siemens. Directorul OTL, Viorel Pop, a confirmat la solicitarea BIHOREANULUI că a fost vorba de o problemă cu macazul din acel loc. 

"S-a rupt un arc de la un macaz şi o roată a fost dusă în direcţia greşită", a spus Viorel Pop, precizând că OTL va schimba macazurile din acea intersecţie anul acesta, modernizarea fiind cuprinsă în proiectul european care prevede amenajarea unei linii noi de tramvai în Oradea.

Macazurile din zona Cantemir sunt vechi de 30 de ani. 

Managerul OTL a confirmat că intervenţia durează mai mult întrucât tramvaiele Siemens nu pot fi ridicate direct cu o macara, cum s-ar fi făcut cu un tramvai vechi. Aşadar, garnitura deraiată este mutată puţin câte puţin, tot câte 5 centimetri, spre şină, cu ajutorul unor cricuri speciale, manuale, respectiv hidraulice.

Pop a mai precizat că pe relaţia Nufărul - Parcul 1 Decembrie au fost introduse două autobuze pentru a înlocui tramvaiele blocate.

UPDATE ora 21:

La ora 21, vagonul a fost adus în lungul şinei, dar stă suspendat şi n-a fost pus încă pe şine. Tehnicienii verifică dacă garnitura n-a fost afectată în partea inferioară. Între timp, la faţa locului a ajuns şi directorul OTL, Viorel Pop. 

UPDATE ora 22: Tramvaiul a fost mutat, circulaţia a fost reluată

Citeşte detalii aici: Tramvaiul Siemens a fost mutat cu greu spre depou. Circulaţia tramvaielor a fost reluată în Nufărul (FOTO)

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON