URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
15 Aprilie 2019, 22:13

Tramvaiul Siemens a fost mutat cu greu spre depou. Circulaţia tramvaielor a fost reluată în Nufărul (FOTO / VIDEO)

Tramvaiul Siemens care a deraiat luni, în jurul orei 18, lângă podul de peste Peţa din cartierul Cantemir a fost pus pe şine şi mutat, cu câteva minute înaintea orei 22, pe liniile care duc spre depoul OTL. Astfel circulaţia pe relaţia Parcul 1 Decembrie – Nufărul a fost reluată.

Echipele de intervenţie ale OTL au reuşit să fixeze pe linii garnitura deraiată în jurul orei 21.30. Ulterior, cu o viteză foarte mică, tramvaiul a fost dus să ia curba spre depoul societăţii locale de transport în comun.

Astfel, a fost degajat traseul principal pe care cele câteva tramvaie care aşteptau au şi început să circule.

Garnitura Siemens a fost deplasată cu viteză foarte mică fiindcă exista riscul ca roţile celui de-al patrulea portal să iasă din şine la întretăierea acestora.

Aflaţi la faţa locului, directorul general Viorel Pop şi directorul tehnic Adrian Revnic au confirmat că la originea incidentului a stat macazul vechi din dreptul Peţei, care s-a activat într-un moment în care nu ar fi trebuit să o facă, aruncând practic de pe direcţia corectă ultimele roţi ale tramvaiului.

Intervenţia pentru repunerea pe şine a tramvaiului a durat circa trei ore şi jumătate. "A fost într-un unghi foarte dificil, de aceea a durat atât. Curba (n.r. - pe care au fost împinse ultimele roţi ale tramvaiului) este spre dreapta, în timp ce tramvaiul se deplasa în faţă. Boghiul respectiv a fost solicitat şi are nişte lonjeroane care s-au deformat un pic şi nu mai au aceeaşi planeitate. A fost greu să le punem la loc. A fost vorba de o intervenţie complexă", a precizat Adrian Revnic.

În urma incidentului de luni seara, garnitura Siemens a fost avariată, urmând a fi expertizată şi reparată.

În intervalul în care liniile au fost blocate, OTL a trimis în circulaţie două autobuze pe traseul Nufărul - Parcul 1 Decembrie. Tramvaiele care trebuiau să ajungă în Nufărul au fost redirecţionate spre alte zone ale oraşului, astfel încât să nu rămână blocate.

Citeşte şi:

Un tramvai Siemens a deraiat în Oradea, în cartierul Cantemir. Circulaţia este blocată! (FOTO / VIDEO)

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON