URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 17 FEBRUARIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Deși anual se asfaltează câteva zeci de străzi, numărul celor care rămân la stadiul de ulițe cu hârtoape este în continuă creștere. Acesta e paradoxul orădean, că nu prididesc edilii să asfalteze pe cât se dezvoltă noile cartiere. Dar principalul vinovat de toată această problemă e tot Primăria.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate vă şochez: mie mi-a plăcut sâmbăta trecută la Conferinţa Judeţeană a PSD Bihor! Recunosc, am avut o plăcere sadică, pe care am savurat-o ignorând că unii din cei 648 delegaţi veniseră la sărbătoarea de partid cu maşinile primăriilor. La fel, nu mi-a păsat nici că rezultatul "alegerilor" îmi era clar încă de două săptămâni: pentru că n-a îndrăznit nimeni să-l concureze, Mang a fost reales printr-o simplă ridicare de mâini.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Pe o străduță din Oradea țevile pocnesc mai des decât dopurile de șampanie prin restaurantele elegante. De câte ori apa rece, apa caldă sau agentul termic se infiltrează la suprafață din străfundurile bătrânei instalații, apare o echipă cu un scenariu bine stabilit: decopertează asfaltul, sapă tranșeea, ajunge la țeavă, taie bucata bolnavă, o sudează pe cea nouă, acoperă la loc, tasează pământul și betonează. Ulterior vine o altă echipă cu o basculă de asfalt și mai multe lopeți, după care, în sfârșit, pe străduța ghinionistă se lasă liniștea.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre dorința Guvernului Orban de a elimina pensiile speciale ale magistraților și despre grevele anunțate de aceștia ca reacție?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Recent a fost publicată în Monitorul Oficial al României Decizia nr. 581/1 octombrie 2019 a Curţii Constituţionale, prin care s-a stabilit că soluţia legislativă ce permitea menţinerea măsurilor asigurătorii ca urmare a sesizării penale făcute de Fisc este neconstituţională.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hematuria reprezintă prezenţa sângelui în urină. Cauzele sunt variate şi se pot grupa în 2 categorii: renale şi extrarenale.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
09 Septembrie 2019, 13:22

Selina îşi face treaba: Vezi cum arată șantierul mini-autostrăzii din Bihor (FOTO)

Selina îşi face treaba: Vezi cum arată șantierul mini-autostrăzii din Bihor (FOTO) (sursa foto: Asociația Pro Infrastructura)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Asociația Pro Infrastructură a publicat, luni, imagini de pe șantierul mini-autostrăzii de 5,35 kilometri din Bihor, dintre Biharia și granița cu Ungaria. Potrivit textului care însoţeşte imaginile tronsonul de autostradă ar putea fi inaugurat în vara anului viitor.

Imaginile aeriene au fost luate duminică, zi liberă, motiv pentru care pe şantier nu se lucra. Asociaţia a lăudat însă "mobilizarea bună" a antreprenorului bihorean Trameco (parte din grupul Selina), care se vede în lucrările realizate. 

În prezent se desfăşoară lucrări la terasamente, la structurile nodului Biharia şi la pasajul peste calea ferată Satu Mare-Oradea.

"Dacă se menţine ritmul, sunt şanse ca mini-autostrada să fie inaugurată în vara anului viitor, dacă şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va plăti la timp facturile emise de constructor şi nu vom avea dispute contractuale ca pe alte proiecte", a scris API.

În schimb, celelalte două tronsoane ale autostrăzii A3 din Bihor sunt în continuare "în aer". Adjudecarea sectorului Biharia-Chiribiş este încă în contestaţii, iar pe segmentul Chiribiş-Suplacu de Barcău contestaţiile s-au finalizat deja de trei luni, dar semnarea cu antreprenorul Construcţii SA nu a avut loc până la momentul de față. 

Valoarea lucrărilor la tronsonul între Biharia şi Borş este de 28,5 milioane euro (fără TVA). Contractul cu asocierea de firme Trameco Bihor - Vahostav (Slovacia) - Drum Asfalt - East Water Drillings a fost semnat în decembrie anul trecut, însă lucrările au început abia în primăvara acestui an, din cauza vremii. Termenul contractual de realizare a lucrărilor este de 15 luni.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4 RON
  • 1 EUR = 4.7694 RON
  • 1 HUF = 0.0142 RON