URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
18 Iunie 2019, 15:17

Totu-i rezolvat, doar maşini le mai trebuie: Consiliul Judeţean Bihor vrea mai multe autoturisme pentru instituţiile subordonate

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Sub un titlu aparent inofensiv şi adormitor - „Proiect de Hotărâre privind aprobarea numărului de autoturisme necesar desfăşurării activităţii specifice Unităţii Administrativ - Teritoriale Judeţul Bihor, instituţiilor publice din subordinea Consiliului Judeţean, întreprinderilor publice înfiinţate de UAT Judeţul Bihor sau la care acesta deţine acţiuni sau participaţii majoritare” - şefii Consiliului Judeţean Bihor au încercat, marţi, să obţină aprobarea consilierilor pentru a cumpăra 14 autoturisme, pe lângă cele 71 pe care deja entităţile menţionate le deţin, fără a mai pune la socoteală şi „autoutilitarele”, denumirea sub care s-a dotat în ultimii ani cu o mulţime de SUV-uri şi limuzine.

Conform proiectului, „Consiliul Judeţean a solicitat acestor entităţi comunicarea următoarelor informaţii: numărul de autoturisme pe care le deţin în parcul auto propriu al unităţii, numărul de autoturisme pe care intenţionează să le achiziţioneze în perioada imediat următoare”, primind răspunsuri potrivit cărora ar mai fi „necesare” încă 14 autoturisme.

De ce? A crescut activitatea?

Liderul grupului PNL din CJ, Ionel Avrigeanu, a criticat felul în care, practic, şefii judeţului vor să cheltuie bani pentru noi maşini, fără a prezenta vreun raport din care să reiasă necesitatea reală a achiziţiilor.

„În proiect ni se spune numai care este legislaţia pentru achiziţia de maşini şi aflăm că parcul auto are 71 de autoturisme, fără SUV-uri, iar CJ propune achiţia a încă 14 autoturisme, deci încă 20%, fără a ni se spune ce volum de activitate a crescut cu 20% aşa încât să justifice achiziţia”, a spus Avrigeanu, dând apoi şi nişte exemple: „Şcoala de Arte Francisc Hubic are un autoturism şi mai cere unul, Revista Varad (n.r. – publicaţie declarată „de cultură”, în limba maghiară), cu 7 angajaţi, cere un autoturism, deşi nu ştiu de ce nu cere Revista Familia, cu 9 angajaţi...”.

În context, Avrigeanu a criticat apetitul şefilor CJ şi ai instituţiilor subordonate pentru achiziţia de maşini, spunând că „toate instituţiile au autoturisme şi oriunde te duci prin centrul oraşului e plin de maşini BH-CJB”, adăugând că dorinţa de achiziţie a noi autoturisme va majora exponenţial cheltuielile de personal (pentru plata şoferilor) şi a altora (pentru carburanţi, piese de schimb, consumabile, service).

De asemenea, Avrigeanu a atenţionat că „nu ni se spune ce fel de maşini se doresc, căci nu e totuna să iei un Logan sau o maşină de 20.000 euro”.

Justificările lui Pasztor

Fără a răspunde la cea mai importantă întrebare formulată de liderul grupului PNL, preşedintele CJ Pasztor Sandor a încercat să prezinte planul de achiziţii auto ca pe o necesitate obiectivă şi a afirmat, ca şi cum asta ar fi o problemă, că „din 2016 noi numai trei maşini am achiziţionat”, adică cele trei limuzine Skoda pentru sine şi pentru cei doi vicepreşedinţi, Ioan Mang şi Traian Bodea.

În schimb, Pasztor a deplâns vechimea unor maşini pe care le au la dispoziţie unele instituţii subordonate, dând exemplul Şcolii Francisc Hubic, care are doar un Cielo „vechi de 20 de ani”, dar are activitate şi la Beiuş, şi la Marghita, „şi nu se pot deplasa (n.r. - angajaţii) cu bicicleta până la Beiuş şi Marghita”.

De asemenea, fără a putea preciza ce mărci şi modele de maşini are de gând să achiziţioneze, Pasztor a spus că prin lege nu se pot cheltui mai mult de 18.000 euro pentru un autoturism.

În final, în condiţiile în care conform legii era necesar un vot de două treimi al consilierilor pentru a fi aprobat, proiectul a fost „trântit” prin voturile consilierilor PNL, întrunind doar 18 sufragii favorabile, din partea reprezentanţilor UDMR, PSD şi ALDE.

Între instituţiile CJ care au mai cerut maşini se numără Teatrul Szigligeti (care deţine două autoturisme, dar mai vrea încă unul), Teatrul Regina Maria (idem), Muzeul Ţării Crişurilor (la fel), în timp ce alte instituţii au un parc mai mult decât arhisuficient: Aeroportul are 5 autoturisme, Direcţia de Dezvoltare Implementare Proiecte are 3, Direcţia Social-Comunitară are unul, Biblioteca Judeţeană deţine 2 etc.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON