URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 16 AUGUST 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum câţiva ani, când uzina DNA-ului duduia, cel mai simplu mod pentru ca un primar să intre la puşcărie era să bage banii comunităţii locale în fotbal. Mulţi oameni de afaceri şi politicieni au păţit-o, dar la noi nu a fost cazul. Şi asta nu neapărat fiindcă edililor le era frică de slujbaşii doamnei Kövesi, ci pentru că Ilie Bolojan avea o indiferenţă feroce faţă de fenomenul sportiv.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Mândria orădenilor (oricum umflată by default, căci bihorenii-s nialcoși încă din și prin născare) că au cea mai modernă Unitate de Primire a Urgențelor din țară poate suferi serios după ce, accidental, a ieșit la iveală că noua clădire are câteva beteșuguri. La fel și mândria Primăriei.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primarul Florin Birta propune reabilitarea pietonalei Republicii, prin pavarea cu porfir și revenirea la modelul estetic cu cercuri, din perioada comunistă. Ce părere aveți?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Potrivit noii reglementări, contestaţia este de competenţa instanţei ierarhic superioare, care o soluţionează în complet format din 3 judecători. Când procesul se judecă la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, contestaţia se soluţionează în completul de 5 judecători, iar când procesul îl judecă un complet de 5 judecători, contestaţia se soluţionează de un alt complet de 5 judecători.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Clima (de la grecescul klima care înseamnă înclinaţia razelor solare) reprezintă regimul caracteristic al vremii unei regiuni pe timp îndelungat. Regimul climatic se caracterizează printr-o relativă stabilitate, modificările putând fi urmărite numai prin observaţii îndelungate şi pe perioade lungi de timp.
07 Iunie 2022, 14:18

FOTO: Terminalul Cargo al Aeroportului Oradea: investiția de 32 milioane euro trece la construirea platformei pentru avioane și a primelor două hale

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Manageri de top ai CTPark, cel mai mare dezvoltator european de parcuri logistice, au prezentat marți, la Oradea, cea de-a doua etapă pentru construirea terminalului Cargo al aeroportului, în care, după realizarea căii de rulare care îl va lega de pista de aterizare-decolare, se lucrează la platforma pentru aeronave și la primele clădiri.

La rândul lor, reprezentanții unor companii orădene au declarat că așteaptă cu interes finalizarea investiției de 32 milioane euro, în ultimii ani apelând la serviciile cargo ale aeroporturilor din Budapesta și Timișoara.

Interes pentru primul contract

„Suntem în situația în care avem deja un contract semnat cu un viitor rezident și suntem în stadiu avansat de discuții pentru 50% din spațiu, inclusiv operatori de cargo. Ne bucurăm foarte mult de succesul acestui proiect și suntem aici, împreună cu toți partenerii, să garantăm livrarea la timp și în parametri. Fiind lideri pe piață în ceea ce privește parcurile industriale și logistice, nu avem doar un privilegiu, acela de a fi cunoscuți, ci și o mare răspundere și destul de multă presiune de a lucra la timp și în parametri de calitate cât mai ridicați”, a spus, într-o conferință de presă desfășurată marți, la Aeroportul din Oradea, Ana Dumitrache, directorul general pentru România al companiei CTPark, titulara investiției private pentru realizarea terminalului Cargo, în urma unei licitații organizate anul trecut de Consiliul Județean Bihor.

Reprezentanta CTPark România a afirmat, de asemenea, că „avem deja semnat un contract cu un viitor rezident” al terminalului și, deja, se poartă discuții inclusiv pentru semnarea primului contract de transport cargo de pe aeroportul orădean.

„Cu siguranță, fiind ceva nou și fiind primul proiect nou de felul acesta în România, oamenii se obișnuiesc încet-încet cu ideea și înțeleg ce înseamnă cargo. Există o nevoie, cu certitudine. Nu este o explozie și nu ne așteptăm să se întâmple o magie și să se mute acum toate operațiunile cargo din metropola vecină (n.r. - Budapesta) la Oradea, trebuie să fim rezonabili în așteptări, dar noi credem că un oraș cu o importantă dezvoltare industrială are nevoie vitală de cargo”, a mai spus directorul general al CTPark România, companie care a realizat și are în derulare construcția de parcuri logistice pentru 240 de firme din țară.

„Primul terminal Cargo adevărat din România”

Așa cum BIHOREANUL a mai relatat, lucrările pentru construirea terminalului de mărfuri, pe o suprafață de 14,4 hectare de teren (primită de la Ministerul Apărării în 2013 cu condiția finalizării investiției în 10 ani, sub sancțiunea înapoierii lui în caz contrar) au început la finele lunii aprilie, pentru realizarea celor 276 metri ai căii de rulare ce vor lega noua facilitate de pista de aterizare-decolare a aerogării, ceea ce a și făcut ca, timp de două săptămâni, pe aeroportul orădean să fie suspendate cursele de pasageri.

De altfel, un alt reprezentant al CTPark, Valentin Roșu, Construction Manager, a afirmat că cele două săptămâni au fost „săptămâni de foc”, dată fiind obligația de a respecta cu strictețe termenele impuse. Acesta a precizat că de câteva zile investiția a intrat într-o a doua etapă, în care se lucrează pe de o parte la platforma pentru gararea aeronavelor, iar pe de alta la construirea clădirilor logistice, două dintre ele, în suprafață totală de 25.000 metri pătrați, urmând să fie finalizate la sfârșitul lunii septembrie și respectiv în decembrie.

„Este primul terminal Cargo cu adevărat din România”, a spus Alina Silaghi, directorul ADLO, care a asigurat investitorului facilități fiscale egale cu cele acordate investitorilor în parcurile industriale ale orașului, referindu-se la faptul că, după finalizarea terminalului, utilizatorii vor putea descărca și încărca mărfurile din hale, fără a fi necesare operațiuni de transbordare. Aceasta a mai afirmat că proiectul „va pune Oradea pe harta orașelor care au terminale cargo funcționale”, ceea ce va contribui la dezvoltarea economiei locale, în contextul în care ADLO a început să dezvolte parcuri industriale și în județ. 

De folos pentru Oradea și regiune

Prezent la eveniment, președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, a precizat că administrația județeană, la fel ca municipalitatea orădeană, au sprijinit proiectul terminalului Cargo, deoarece acesta poate contribui la dezvoltarea Oradiei și Bihorului, așa cum o fac și alte proiecte de infrastructură.

Ilie Bolojan la prezentarea lucrărilor terminal cargo Aeroportul Oradea

La rândul său, directorul Aeroportului, Răzvan Horga, a amintit că și acesta are propriile proiecte de dezvoltare, cu fonduri europene însumând 45 milioane euro, cum ar fi cele pentru prelungirea cu 400 metri a pistei de aterizare-decolare și respectiv pentru creșterea gradului de siguranță și securitate aeroportuară.

Pe de altă parte, la eveniment au participat, ca invitați, și reprezentanții unor companii partenere, cum ar fi Cargo-Partner Expediții (subsidiara unei firme austriece), și companii locale specializate în producție, precum Valtryp sau Purem (fost Eberspächer), care au arătat că viitorul terminal cargo al aeroportului orădean răspunde unor nevoi reale.

„Anul acesta și anul trecut am trimis beneficiarilor cam 5000 de volane cu avionul, de la Timișoara. Când va fi gata terminalul nostru, bineînțeles că îl vom folosi, pentru că vom realiza economii importante”, a declarat BIHOREANULUI Valeriu Trip (foto dreapta), directorul general al cunoscutei companii Valtryp, producătoare de volane îmbrăcate în lemn și în piele pentru mărci auto de prestigiu internațional. „Terminalul Cargo de la Oradea va aduna importatori-exportatori din întreaga regiune de Nord-Vest, din Arad, Cluj, Sălaj, Satu Mare, Maramureș”, crede Trip.

Valeriu Trip, Valtryp
„O mulțime de companii importante din Parcul Industrial își aduc materie primă și trimit producție în afara Europei. Un terminal aerian Cargo la Oradea nu doar că le ajută să își reducă din costuri pentru expediție, ci și să câștige timp. Uneori, 4-5 ore câștigate sunt vitale, în condițiile în care la acest nivel se practică penalități de întârziere la minut care ajung și la 10.000 euro”, a explicat BIHOREANULUI Călin Albuț, Logistic Manager al companiei Purem.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
14 Comentarii
de-acord Robert
.
Postat 08 Iunie 2022, 16:49 de unu
Feliciana
Povestea P##ii e de Ion CREANGĂ, prostia e in capul tău și asa arunci cu pietre
Postat 08 Iunie 2022, 14:29 de Sandu2100
Prostia
De Ion Creanga-nu încerca pe un prost sa îl scoți din matca lui. Nu pricepe și cade în abisul necunoașterii iar de acolo arunca cu pietre în tine!
Postat 08 Iunie 2022, 14:02 de Feliciana
Feliciana
Propaganda comunistă nu ne interesează, iti cauți de muncă, ți-a făcut Bolojan parcuri industriale este de muncă, dacă bagi și overtime numa de acolo îți plătești impozitul de 2500 ron
Postat 08 Iunie 2022, 13:50 de Sandu2100
Felicitari!
Felicitari, numai ca vad o fatza foarte increzatoare si zambitoare acolo care, daca nu ma insel, este acelasi diriginte de santier care a "participat" si la Dealul Ciuperca....sper sa nu aterizeze avioanele pe la Gepiu
Postat 08 Iunie 2022, 13:49 de ferfeleaga
Munca
Ciripitorul de serviciu Poți sa înveți și sa lucrezi când e timpul și sa ai punctul de pensie 2.9. Și sa îți maturi in fata casei inclusiv mizeria câinilor ce vin de la bloc sa se ușureze.. Aia sunt cei mai buni carcotasi. Ah uitasem și la școală loco
Postat 08 Iunie 2022, 12:58 de Feliciana
Feliciana
La 2500 ron impozit înseamnă că ai o proprietate foarte mare, nu ar fi cazul sa te plângi ca babele la biserică .
Postat 08 Iunie 2022, 12:52 de Sandu2100
Erata
Cati
Postat 08 Iunie 2022, 10:04 de Feliciana
Ironie
Exact. Trebuie cheltuiți banii. Calitatea. Rentabilitatea-vezi cât a costat aeroportul și câte curse sunt-toți operatorii o întind. Oraș de betoane. Trotuar din bitum. Și o adunătură de aplaudaci ce nu gândesc decât te iau la trântă de ii contrazici. Taxe imense. Eu dau impozit anual 2500 lei pt proprietate. Au de unde cheltui nu? Cargo e bun dar s a pierdut startul. Trebuia făcut acum 15 ani. Nici o concurenta cu alții. Se ia la avantaje. Cei. mari ii înghit pe cei mici. Că-ți angajați sunt la aeroport sau în alte instituții? La toți le trebuie un loc de munca nu! Familia aservita politic și o duci bine. Hai România!
Postat 08 Iunie 2022, 10:03 de Feliciana
Metropola vecina.
Cu siguranta Budapesta (nota redactiei) isi face griji ca pierde clienti in favoarea terminalului de la Oradea. Sa ma scuzati, dar nu pot sa tratez decat cu ironie.
Postat 08 Iunie 2022, 02:23 de CalinWn
::::::::::::::::
Nu e aia chiar asa. La pib pe cap de locuitor suntem cam pe 17,la salarii cam pe la 30 și la firme avem jumate decât în Cluj ca număr absolut și băgăm în insolventa cu 50-60% mai multe ca ei în creștere cu 30% fata de anul anterior și la înființări de firme cam pe locul 5-6. Nu am eu nicio satisfacție în a critica și mai ales nu-mi place deloc sa vad statistici care nu ne pune într-o lumina f bună. Nivelul salariilor are relevanta ca arata tipul de industrie dominant pentru ca în ciuda multor critici despre asistați sociali și șomeri la nivel national bihorenii sunt chiar f harnici șomajul fiind ridicol de mica, asistați sociali cred ca cel puțin în Oradea nici nu prea exista iar balanta angajati/pensionari e echilibrata un lucru mai rar în Ro deci oamenii chiar sunt activi. Supărarea mea e ca în ciuda infrastructurii pe care o avem și ce se construiește respectiv poziția noastră geografica avantajoasa nu prea am atras și nu atragem investiții mai serioase și parca tot înțepeniti suntem de mulți ani dar în fine.Nu vreau și nici nu am timp sa întru în polemici dar n-am putu ignora o replica atât de vasta și bine argumentata.
Postat 08 Iunie 2022, 01:22 de Robert
e usor sa te focalizezi pe un indicator, in loc de imaginea completa cu context
"ne intrece si Arad" nu zice multe, inseamna ca si inca altcineva.. dar cati altii? Pot sa inteleg ca suntem locul 3 in tara la PIB? Stiu ca Nu e adevarat, si nu suntem pe locul 3, doar vreau sa subliniez ca informatia scoasa din context e ca si jumatatea de adevar. Locul 2 la numarul absolut de insolvente chiar E O VESTE FOARTE BUNA: bine bine, dar care e procentul? Daca de exemplu am avea de 10 ori mai multe noi firme decat oricare alt judet, tot atatea cat Bucurestiul, dar jumatate din ele esueaza, inseamna ca avem de 5 ori mai multe firme de succes. Si Bihorul chiar e in top si la numarul de firme deschise in fiecare an. Da-o-n truda, si eu mi-am incercat norocul, am pierdut 2000 de euro si un an de incercari, dar am adunat experienta de viata ca sa fiu un bun profesionist in jobul actual. Pana si Micula deschide 20 de firme si au succes 4 din ele. E statistica mondiala ca 98% din firme traiesc mai putin de 10 ani, 50% falimenteaza in 2 ani, 75-80% in 5 ani, si nu te astepti la a fi diferit si la noi, insa inseamna ca avem oameni care investesc, o cultura antreprenoriala, oameni care isi risca economiile. De clasamente cu salariul mediu chiar nu imi pasa: in primul rand nu ma compar cu venitul vecinului, nu fac politica si economie pe ciuda si invidie fata de cat castiga altii, ca sa ii pedepsesc pentru ca au mai multi bani. In al doilea rand, Mehedinti are 40 de mii de angajati, toti la firme si institutii de stat/publice, cu salariu mediu de 1200 euro pe luna. Dar are 250.000 locuitori si ...(exagerez) 3 BMWuri in tot judetul. Bihorul are dublu populatie, dar de 4 ori numarul de angajati, care inseamna ca procentual are o rata dubla de oameni activi in campul muncii, si are zeci de mii de BMWuri pe strazi.. se pare ca daca in familie lucreaza ambii parinti pe 2500 lei/500 euro, tot fac mai mult decat daca doar unchiu' mare e politist/doctor/primar cu 1500 euro dar nepotii si fratii ii stau pe somaj. Si in final, nu vorbesc doar de starea actuala a economiei (care dupa cum ziceam nu e chiar asa proasta daca si cei din Botosani vor sa se mute la Oradea), ci astfel de investitii in infrastructura isi arata roadele pe termen lung, peste cativa (poate peste 10) ani. Nu gandim de azi pe maine, sa dam doar galeti de ulei si faina, ci pe termen lung, sa invatam populatia saraca, defavorizata (tigani, orfani, si altii) sa aiba un job, sa isi poata castiga traiul singuri, cu demnitate, sa aiba o viata independenta. Investiția asta e una ok și ii uram bafta sa și meargă! Dar daca traim din comparatii cu bogatii, ajungem ca americanii unde saracii lor nu mor de foame, ci de diabet si obezitate, cu iphonu in mana, unde oricine face salariul minim pe economie deja e in top 1% cei mai bogati oameni de pe planeta, dar totusi se plang ca altii au iachturi si avioane private. Daca ne comparam cu alte judete, sa vedem si sa fim constienti si de somerii si defavoritatii lor, nu doar de IT-stii din Cluj, inginerii din Timisoara, doctorii din Iasi si bugetarii din Bucuresti..
Postat 07 Iunie 2022, 23:49 de unu
::::::::::::::::
:)))) Unu. La pib/cap de locuitor ne întrece și Arad. Bihorul de vreo 10 ani cu mici întreruperi e constant pe locul doi după București la insolvente iar salariul mediu e sub cel din Botoșani (care e considerat polul sărăciei în Europa) Toate sunt date recente.Nu știu despre ce economie vorbești tu. Investiția asta e una ok și bafta sa și meargă și într-o zi poate se va întâmpla sa avem și cu ce ne lauda din punct de vedere economic dar acea zi sigur nu e azi.
Postat 07 Iunie 2022, 18:51 de Robert
vesti bune: "avem deja semnat un contract cu un viitor rezident al terminalului"
poate e mai normal, natural sa comentam doar cand e ceva de criticat, dar sa dam cezarului ce e al cezarului: administratia orasului, parcurilor industriale, judetului si a aeroportului merita aprecieri si pentru investitia asta una! Asa creste economia, cu investitii in infrastructura de genul asta, care vor atrage alte companii si locuri de munca in zona, nu cu cheltuieli publice care sa incurajeze nemunca
Postat 07 Iunie 2022, 15:44 de unu
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.745 RON
  • 1 EUR = 4.8909 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON