Succes uriaş pentru doi tineri din Cluj Napoca, Andrei Dunca şi Sergiu Biriş, în Statele Unite. Compania de publicitate video online LiveRail, ai cărei cofondatori sunt, a fost cumpărată de Facebook. Site-urile de specialitate notează că tranzacţia s-ar fi ridicat la o sumă cuprinsă între 400 şi 500 milioane dolari!
Potrivit Digi24.ro, firma cu sediul în San Francisco va ajuta gigantul creat de Mark Zuckerberg în lupta cu alte site-uri de reclame, marele avantaj al platformei create de români fiind că lucrează în timp real.
Cea mai importantă componentă a Live Rail este platforma de licitare online, care poate evalua în timp real inventarul de reclamă video cu care lucrează site-urile de conţinut video şi ajută cumpărătorii de spaţiu publicitar să găsească cea mai bună variantă. Relaţia companiei atât cu cei care vând, cât şi cu cei care cumără publicitate, va ajuta planurile Facebook de a-şi dezvolta afacerile, notează TechCrunch, citat de Digi 24.
Anul trecut, LiveRail a înregistrat venituri de 100 milioane de dolari.
Andrei Dunca este directorul tehnic al LiveRail, Mark Trefgarne fiind directorul general. Înainte de a participa la înfiinţarea LiveRail, Dunca a fondat împreună cu Biriş platforma Trilulilu, la care a deţinut de asemenea, postul de director tehnic. Anterior a lucrat ca director tehnic la compania startup Vuelotech, mai menţionează sursa citată.
După LiveRail, Biriş a lansat în 2012 Zonga, prima aplicaţie de muzică din România care ofera acces pe baza de abonament la peste 18 milioane de melodii pe PC şi mobil. Biriş ocupă postul de director general al Zonga, mai arată Digi24.ro.
LiveRail a fost fondată în 2007 de Andrei Dunca, Sergiu Biriş şi Mark Trefgarne, iar azi deţine birouri la San Francisco, New York, Londra, Paris şi Cluj-Napoca, informează Mediafax. LiveRail a avut venituri brute de 60 de milioane de dolari anul trecut, potrivit unei surse a TechCrunch, deşi anticipa 100 de milioane de dolari, sumă care ar fi reprezentat o triplare faţă de anul anterior.
Pentru anul în curs, compania se aşteaptă la venituri brute de 200 de milioane de dolari şi profit înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) de 30 de milioane de dolari.
LiveRail livreaza reclame video pe cele mai mari site-uri din SUA, situandu-se ca numar de reclame livrate in iunie sub site-urile Google, cu 2,4 miliarde de ad-uri in format video, deasupra Hulu sau AOL. Compania atinge circa 150 de milioane de unici in SUA, devenind in doar cativa ani una dintre cele mai puternice companii pe acest segment din lume, scrie wall-street.ro.
Între clienţii companiei se numără Sony Pictures, CBS, Cnet, Zynga sau Electronic Arts.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.