Cum ar fi arătat România dacă Mihai Viteazul sau Ştefan cel Mare ar fi fost părăsiţi de oştenii lor înaintea marilor bătălii este întrebarea pe care asociaţia Pro Democraţia o pune românilor, prin două reclame făcute ca să-i determine să meargă la vot.
Potrivit paginademedia.ro, campania a fost realizată de agenţia de publicitate Leo Burnett. "Vitejii au zis că nu se bagă în noroi. Că dacă te bagi în noroi n-ai cum să nu te murdăreşti. Iar Fraţii Buzeşti se declară scârbiţi de tot ce se întâmplă, că oricum ăilalţi sunt mai mulţi", este mesajul din reclama cu Mihai Viteazul.
Spoturile pornesc de la o realitate istorică - capacitatea incredibilă a românilor de a se fi mobilizat în trecut, în faţa pericolului reprezentat de armatele invadatorilor, şi rescriu soarta a două bătălii cruciale - Călugăreni şi Podul Înalt, în condiţiile în care această mobilizare nu ar fi avut loc, aşa cum astăzi peste 60% nu se mobilizează în momente la fel de cruciale, pentru a-şi exprima votul.
Site-ul campaniei, www.vinolavot.ro, găzduieşte informaţii despre absenteismul românilor în perioada electorală, un feed cu reacţii la campania "Vino la vot" şi câteva scenarii despre soarta pe care ar fi avut-o românii dacă nu s-ar fi prezentat în momente cheie ale istoriei noastre.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.