URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 29 MARTIE 2023
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Mie-mi plac tipii de la ONG-ul Pro Infrastructura. Din câte știu, e o organizație imaginată de fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, de la care aflăm multe dintre dedesubturile care ne fac să nu avem autostrăzi decât pe hârtie și la prețuri exorbitante.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
Justiţia din Bihor a învins săptămâna trecută DNA Oradea, dar şi societatea bihoreană. La capătul a 9 ani de procese, fostul boss al UDMR şi al CJ Bihor, Alexandru Kiss, a fost achitat pentru fapte de corupţie pentru care în 2018, în prima fază a procesului, Tribunalul îl condamnase la 8 ani de închisoare, iar pe doi dintre tovarăşii săi de dosar - patronul Selina, Beneamin Rus, şi cetăţeanul ungar Bojtor Vilmos, prin intermediul căruia politicianul şi amicul său, Alexandru Mudura, fondatorul Lotus Center, au încasat şpăgi de 4,3 milioane euro - la 4 şi respectiv la 6 ani de închisoare.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre completările aduse la legislație care prevăd că, în sensurile giratorii, șoferii trebuie să respecte regulile privind circulaţia pe benzi, având obligaţia să semnalizeze din timp părăsirea intersecţiei şi să se asigure?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La finalul anului trecut a fost adoptată fără mare publicitate o lege ce permite reinstalarea radarelor fixe, care de această dată vor avea mai multe „atribuții”, similar camerelor instalate pe drumurile din alte țări europene.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Fumatul este un viciu care produce numeroase boli şi decese, fiind considerat în ţările dezvoltate principala cauză a bolilor prevenibile şi a morţii premature. Numai în SUA apar în fiecare an peste un milion de noi fumători din rândul copiilor şi adolescenţilor. 
08 Februarie 2023, 14:14

Se poate! Cum a rezolvat Protecția Consumatorilor Bihor plângerea făcută de o orădeancă față de Altex, care i-a cerut o sumă uriașă pentru o reparație

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Situația dezvăluită recent de BIHOREANUL, în cazul unei pensionare din Oradea care acuza magazinul Altex că i-a cerut o sumă mare de bani pentru o defecțiune banală a unui produs electrocasnic, a ajuns la un deznodământ favorabil reclamantei. Semn că, măcar sub presiune, un client mai poate fi stăpân...

Un dop, aproape cât un mop

Săptămâna trecută, BIHOREANUL a dezvăluit cazul scandalos reclamat de orădeanca Lenuța Dumitrescu. Fostă economistă, pensionara a cumpărat un mop cu aburi din magazinul Altex din ERA Park Oradea, care în scurt timp a avut o defecțiune, un mic dop de plastic al recipientului pentru apă rupându-se.

Femeia a dus dopul și recipientul în magazin, dar în urma evaluării făcute la centrul de garanție al Altex, a fost considerată responsabilă pentru defecțiune și, mai mult, i s-a cerut o sumă colosală pentru banala reparație: 164,01 lei, adică mai mult de jumătate din prețul de achiziție al mopului marca Gorenje, de 267,22 lei.

„Cum să îmi ceară atât de mulți bani? Înțelegeam dacă ziceau 30, 40 de lei, chiar dacă nu e vina mea că s-a rupt dopul. Dar să plătesc încă 164 de lei ca să pot folosi un mop nou este revoltător. Își bat joc de noi!”, a acuzat orădeanca.

Amendă de la OPC

O săptămână mai târziu, magazinul Altex și-a schimbat poziția; ce-i drept, nu de bunăvoie.

„Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor m-a anunțat azi (n.r. miercuri) să merg în magazin, că îmi dau banii înapoi. S-a dus soțul meu și așa a fost, a predat mopul și a primit banii”, a declarat Lenuța Dumitrescu, pentru BIHOREANUL, convinsă că apariția articolului a grăbit această soluție.

Potrivit orădencei, reprezentanții Altex nu i-au oferit alte explicații, nici scuze pentru situația creată, dar din adresa transmisă de CJPC Bihor, ca răspuns la sesizare, a aflat și că magazinul a fost amendat. „Le mulțumesc comisarilor OPC că au luat măsuri, prompt și eficient. Nu mi-am dorit să se ajungă aici, dar dacă așa înțelege magazinul să-și trateze clienții, așa merită”, a spus pensionara.

Magazinul a fost amendat de CJPC Bihor cu 10.000 de lei, nu pentru situația creată familiei Dumitrescu, ci pentru diferite probleme la afișarea prețurilor. În schimb, în urma discuțiilor cu comisarii, reprezentanții magazinului au acceptat soluționarea amiabilă, care a însemnat să preia produsul de la orădeancă și să îi returneze banii.

Un scandal care putea să se termine mai repede, dacă magazinul dădea dovadă de respect față de client de la bun început...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Cetățeanul
Educația se face la toată lumea.
Postat 10 Februarie 2023, 08:11 de Just-22
de notat
...si totusi, nu a amendat firma ptr faptul reclamat de client, ci doar in contextul scandalului provocat de client. Dar firmele ar treubi sa isi asume niste costuri cu satisfactia clientului, sa faca niste provizioane ptr retur in 15 zile, schimb produse de calitate proasta si reparat pe garantie in contract intre retailer si producator, luand problema de la client
Postat 08 Februarie 2023, 18:22 de unu
Altex
Si eu am cumparat de la "magazinul lu' peste prajit " un echipament pentru un pc . Cand am vrut sa-l folosesc , peste vreo 3 zile si l-am deschis am constatat ca avea un buton defect . Cand m-a dus inapoi la ei sa mi-l schimbe, am primit raspunsul : 'daca veneati cu el in 24 de ore de la achizitie , vi-l schimbam. " Oare mizerabili de acolo cred ca cine isi cumpara un produs de la ei cum ajunge acasa il si baga in priza ? Sau altii stau cu mizerie in casa si numai in momentul in care trebuie sa-si faca curat isi cumpara aspirator ? In tarile care isi respecta cetatenii acestia au dreptul sa renunte la produsele cumparate si la o luna de la achizitie ( inclusiv la pantofi , dar asta nu inseamana ca o luna ii porti zi de zi si apoi renunti).
Postat 08 Februarie 2023, 15:27 de sssss
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.574 RON
  • 1 EUR = 4.9481 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON