URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 21 IUNIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, actualmente şef peste şefii de post, se lăuda mai an că toate tronsoanele Autostrăzii Transilvania sunt atribuite. Dar când vine vorba de acest drum blestemat, e bine să nu zici "hop" nici dacă l-ai străbătut de cinci ori de la Oradea la Cluj, că precis apare ceva neprevăzut. De fapt, situaţia este dramatică şi are şanse să devină tragică.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu-i prima oară când Bolojan vrea să rezolve probleme gingașe cu metode... inginerești. Ideea trecerii actorilor și instrumentiștilor pe contracte de muncă pe durată determinată, pentru „eficientizarea” actului cultural, reflectă un reflex al stilului managerial cu iz dictatorial care l-a făcut celebru - dar, fără îndoială, și eficient - pe fostul edil al Oradiei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Durerea nevindecabilă a căpeteniilor UDMR-iste nu e doar că Bolojan le-a zburat din funcţiile bine plătite din CJ Bihor un număr însemnat de politruci, ci că şefii acestui partid, începând cu Cseke Attila şi cu Szabó Ödön, îşi văd carierele serios periclitate. În ultimele patru cicluri electorale, UDMR Bihor a scăzut de la 7-8 consilieri municipali în Oradea la doar 4 şi de la 9-10 consilieri judeţeni la numai 6 sub "înţeleapta" conducere a unor personaje precum cei doi.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Acţiunea de săptămâna trecută a transportatorilor, care aproape a paralizat traficul pe centura Oradiei, mi-a relevat încă o dată că protestele împotriva autorităţilor au cumva darul de a se întoarce tot împotriva oamenilor obişnuiţi. Să îi cerţi simbolic pe cei de la Bucureşti blocând vreme de câteva ceasuri traficul în Oradea, la ore de vârf, mi se pare o frecţie mai inutilă decât cea aplicată unui picior protetic.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primăria vrea să amendeze cu 2.500 lei şoferii care intră cu maşinile pe spaţiile pietonale din centrul Oradiei. Ce părere aveţi despre măsura propusă?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Potrivit Dicţionarului explicativ al limbii române, sula este o unealtă alcătuită dintr-o tijă mare şi subţire de oţel, dreaptă sau curbă, ascuţită la vârf, fixată într-un mâner şi folosită în pielărie (cizmărie, cojocărie etc) pentru a găuri pielea ori talpa spre a putea trece acul cu aţa prin ele. Poate multă lume nu ştie, dar sula s-a utilizat şi încă se utilizează şi astăzi pe scară largă inclusiv în justiţie, la găurirea coperţilor de dosare, pentru a putea fi realizată operaţiunea de coasere a acestora...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul medicamentos al diabetului zaharat cuprinde antidiabeticele orale şi insulinele. Diabetul non-insulino-dependent care nu poate fi controlat prin regimul dietetic răspunde bine la grupa medicamentelor pe bază de derivate de sulfoniluree (cum este tolbutamidul sau glipizidul), care sunt uşor de folosit şi, după majoritatea specialiştilor, sigure. Vezi mai departe ce mediamente se folosesc și când este nevoie de tratament cu insulină...
10 Martie 2020, 16:46

RAR a verificat aproape 2.500 de maşini, pe şoselele din Bihor, anul trecut. Dintre acestea, mai bine de o treime aveau probleme

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Registrul Auto Român a făcut bilanţul activităţii din anul 2019, arătând că în Bihor a verificat 2.421 de maşini, din care 37% prezentau diferite neconformități tehnice sau legate de acte, iar 38 prezentau un pericol iminent de accident.

„Din totalul autovehiculelor oprite, în 7,41% din cazuri s-au constatat deficiențe din sfera poluării, 0,29% aveau probleme legate de identificare și 2,4% aveau ITP fals, expirat sau anulat”, se arată într-un comunicat transmis de RAR.

Din pricina problemelor identificate în trafic, inspectorii RAR şi Poliţia Rutieră au retras 309 certificate de înmatriculare şi au dat 374 de amenzi. Şoferii rămaşi fără certificat de înmatriculare pot să îl redobândească numai după efectuarea unei inspecții tehnice specifice la reprezentanțele RAR din țară.

RAR a transmis că luarea acestor măsuri nu înseamnă că parcul auto din România este la pământ. „Rezultatele controalelor desfășurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecțiuni”, se mai arată în comunicat.

Rable pe şosele

La nivel naţional, anul trecut, Registrul Auto Român a verificat în trafic, din punct de vedere tehnic, 69.130 de vehicule. Din acestea, 31.607 (45,72%) aveau deficiențe tehnice majore și/sau periculoase și au fost declarate neconforme. Cele mai multe neconformităţi au fost constatate la instalația electrică de iluminare-semnalizare (27%), punți, jante, anvelope și suspensie (12%), respectiv şasiu, cadru și elemente atașate șasiului (10%).

„Inspectorii RAR au depistat în trafic şi vehicule cu defecțiuni mai grave la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi, jante, anvelope şi mecanismul de suspensie. Astfel, în cazul a 3.616 vehicule s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident”, se mai arată în comunicat.

În total, la nivel naţional, în urma controalelor mixte ale RAR şi Poliţia Rutieră, au fost aplicate 22.447 de sancțiuni, au fost retrase 17.938 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 413 vehicule, iar 113 ITP-uri au fost anulate.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.134 RON
  • 1 EUR = 4.925 RON
  • 1 HUF = 0.0139 RON