După ce, în urmă cu câţiva ani, au realizat un panou care converteşte umiditatea în apă potabilă, cercetătorii Universităţii de Inginerie şi Tehnologie din Peru şi-au asumat o nouă misiune în problematica de mediu: au conceput panouri publicitare care purifică 100.000 de metri cubi de aer în fiecare zi.
Un prim panou de acest tip a fost instalat într-o zonă a capitalei peruane, Lima, unul din cele mai poluate oraşe din America de Sud. Conform datelor colectate timp de cinci zile, noua structură a purificat aproape 500.000 metri cubi de aer.
Tehnologia se bazează pe utilizarea apei, care filtrează bacteriile şi particule, elemente ce sunt apoi analizate pentru a stabili gradul de poluare.
Iniţiativa cercetărilor a fost aplaudată în întreaga lume, întrucât acestea au dovedit că, pe lângă a fi instrumente de marketing şi atracţii de pe marginile drumurilor, panourile publicitare pot fi transformate într-un nou tip de infrastructură, ba chiar una extrem de utilă.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.