URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 25 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
01 August 2020, 16:20

Primele patru tramvaie produse de Astra au început să circule în Oradea. Vezi cum arată și ce zic călătorii! (FOTO / VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Tramvaiele Imperio, produse de Astra Arad, au intrat în circulație sâmbătă. Primii orădeni care au călătorit cu acestea au fost încântați în special de aerul condiționat, însă au remarcat și că, spre deosebire de tramvaiele Siemens, cele noi nu sunt la fel de spațioase.

Tramvai modern

Cele patru garnituri, care au sosit în Oradea în lunile mai și iunie, iar de atunci erau în probe, au intrat în circuit sâmbătă de la ora 8 și tot de atunci, până la ora 17, orădenii pot să călătorească gratuit cu ele.

În jurul orei 12, și BIHOREANUL a circulat cu unul dintre noile tramvaie, care a rulat pe linia 4N, adică Nufărul - Podul CFR.

Călătorii au purtat cu toții măști, iar cei mai mulți au fost încântați de faptul că noul mijloc de transport are aer condiționat.

„Merg destul de des cu tramvaiul și ce am observat eu este că, deși din afară pare spațios, înăuntru este mai puțin încăpător. Dar aerul condiționat este într-adevăr un avantaj în perioada asta”, a spus Natalia Silaghi. Tânăra a remarcat și că cele două culori alese roșu și albastru - ale orașului - nu se potrivesc atât de bine în peisajul urban, la fel cum se potrivesc cele galbene, Tatra KT4.

O altă tânără, Maria Groze, a spus că, dimpotrivă, tramvaiele i se par destul de spațioase. 

O garnitură are patru uși, 210 locuri, din care 45 pe scaune, este dotată cu ecrane ce arată o hartă a traseului, dar și stațiile în care se oprește (foto jos). De asemenea, sistemul acustic anunță următoarea stație.

În plus, noile mijloace de transport în comun au un sistem care să le permită să avanseze cel puţin 200 de metri, pentru evacuarea intersecţiilor, în cazul în care rămân fără curent electric.

Pentru persoanele cu dizabilități

O altă orădeancă, Suzana, care a urcat în tramvai împreună cu o fetiță imobilizată într-un scaun cu rotile, s-a plâns că vehiculul este prea înalt pentru copila ei.

Ce nu știu încă orădenii este că la a doua ușă a tramvaiului se află un acces destinat persoanelor cu dizabilități.

Pentru a putea urca cu ușurință, cei care au nevoie trebuie să apese pe un buton special, poziționat sub cel care oferă accesul în tramvai, care îl înștiințează pe vatman, acesta urmând să coboare din cabină și să deschidă rampa.

Încântați de noile tramvaie au fost și membrii unei familii de orădeni cu doi copii, care au pornit cu tramvaiul de la Podul CFR. „Este modern, curat, iar scaunele sunt bine poziționate, pentru ca fiecare pasager să aibă spațiu”, a spus mama copiilor, Adina Bandui.

Potrivit reprezentanților OTL, deşi noile tramvaie sunt încă în probă, acestea vor circula în Oradea în fiecare zi, urmând să fie plasate, pe rând, pe toate liniile.

Cele patru garnituri sunt primele din lotul de zece care vor ajunge anul acesta la Oradea de la fabrica Astra Arad. Alte 10 tramvaie noi urmează să circule în orașul de pe Criș până la finalul anului următor.

Investiţia totală, finanţată din fonduri europene, se ridică la 148 milioane lei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
dossule
Ai umblat si tu cat a umblat gaina proasta, aia care, biata de ea, crede ca lumea toata se rezuma la tarcul in care traieste ea. Orice mijloc de transport in lumea asta are o singura usa destinata persoanelor cu handicap.
Postat 02 August 2020, 19:22 de Sunlight
Pentru ce ofera e tare scump un tramvai Astra.
Persoanele cu dizabilitati treb'e neaparat sa sune la 112 sau la centrala din Atelierelor daca vor cu tramvaiul. Ca poate se strica soneria la usa 2. In rest e de bine pentru cei care nu merg cu masina sau pe jos cu atata flota de 5 feluri de tramvaie intr'n loc. Culorile sint indoielnice, ca e de la mostenirea primilor PDisti ai locului. Nu i_a dus mintea la altceva in primii ani postdecembristi, decat sa stea pe stadion cu Filip, Seremi si gasca fostilor primsecretari care spuneau ca rosu-albastru e de la victoria Crisanei cu 4-2 in meciul din 1978 cu Steaua. Asa a iesit si steagul orasului. Dupa Crisana. Nu dupa FC Bihor care a mostenit si infrangerile.
Postat 02 August 2020, 09:07 de WinDoss
...
Culorile sânt ale orașului, asta e. Tramvaiul are succes pentru prețul scăzut. Să nu uităm că primele 10 trebuia să ajungă anul trecut, au fost întoarse pentru upgrade-uri. Revin la preț, Siemens după ce a pierdut contractul în Viena, unde aveau exclusivitate, au scăzut prețul la ULF-ul scurt la 1,7 milioane euro, aproape de Imperio. Paradoxul îi că ULF-ul, proiectat în anii’90 nu are nevoie de upgrade-uri, energie acumulată cât să nu blocheze intersecția în caz de pană de curent. Asta spune mult despre Imperio, cât rabat s-a făcut să țină prețul scăzut.
Postat 02 August 2020, 00:34 de oradeaveche
@CrisDumi penibil
Dacă încerci să gândești (sper că nu e un efort prea mare pentru tine, sic!), pentru a preîntîmpina acționarea accidentală a rampei, butonul special nu lansează comanda, ci doar înștiințează vatmanul. Unde mai pui că unii, chiar dacă nu au nici o treabă cu obiectul, nu se vor putea stăpâni să nu îl uzeze, așa cum nici tu nu ai treabă cu subiectul, dar nu te poți stăpâni să nu comentezi. Cât despre cromatică, să nu zici că nici culorile tricolorului de pe turnul primariei nu se potrivesc în peisajul urban?!
Postat 01 August 2020, 23:44 de User anonimizat
Felicitari Astra!
Frumos, spatios cu dotari moderne. La cat mai multe astfel de tramvaie si in Oradea!
Postat 01 August 2020, 22:12 de Sunlight
CrisDumi
Și tu vrei sa te bucuri de tramvaiele TATRA?
Postat 01 August 2020, 18:29 de Sandu2100
Nu aerul condiționat i-a încântat pe călători ...
... ci fqptul că există și funcționează. Culorile de exterior sunt de toată jena, parcă-i defunctul FC Bihor. Că se mai mișcă 200 m dacă nu are curent e încă un criteriu netestat și s-ar datora exclusiv comentariilor unora care i-au obligat pe edili să gândească pe tema asta și să ceară celor de la Astra niște modificări contractuale. Dar că urcarea persoanelor se face atât de ostentativ, cu negăsirea comenzii scării la una dintre uși și cu nevoia coborârii vatmanului, care va manevra manual operațiunea la o manivelă electrică de sub platformă ... asta pune capac la toată mintea liberală, lovită-n pandemia ei deja cunoscută. Suntem la câteva luni "depărtare" de un noul deceniu al secolului XXI din Mileniul III ... și nu au fost în stare să pună, la un amărât de tramvai care costă cât "profitul" OTL pe un mandat (real e zero), un simplu cablu inferior care să comande scara respectivă (lift propriu-zis) de la bordul central și nu de la partea ascunsă, inferioară a unei uși de acces. Penibil. Cereți banii înapoi, că râde tot Aradul de voi, edililor.
Postat 01 August 2020, 17:52 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6567 RON
  • 1 EUR = 4.9761 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON