URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 12 AUGUST 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Am tot ezitat să vorbesc despre proiectul cu ţepi de deasupra parcării din Centru pentru că, sincer, la fel ca şi colegul meu Lulu Cremeneanu, nu prea pricep proiectul. Nu că nu ştiu citi nişte planşe, dar nu mă dumiresc nicicum cum va să funcţioneze instalaţia aceea. Din start văd o hibă uriaşă din punct de vedere al punerii în operă...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
I-am zis-o, încă din faza în care încă oscila (sau nu voia să confirme ce plănuiește), că e condamnat să candideze la Consiliul Județean. Bolojan era condamnat să preia Județul fiindcă doar el poate să repare, într-un timp record și cu barda, ceea ce au stricat acolo o serie de nepricepuți, corupți și ticăloși, dintre care nu cei din urmă sunt chiar înaintașii săi liberali (liberali după carnetul de partid, căci nu aveau decât anvergura unor popi de țară).
Zic şi eu
Adrian Cris
Am ajuns de unde am plecat, dar cu un preţ mare: resurse materiale şi umane irosite, doar pentru că nu vrem să purtăm o mască, să nu ne îmbulzim unii în alţii şi să ne spălăm pe mâini.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Cu cariera politică limitată de la centru, Ilie Bolojan pare să-şi fi atins poziţia maximă în partid. Popularitatea sa la nivel naţional ca primar harnic acţionează parcă împotriva sa în PNL. Sondajele spun că nu ar fi avut probleme să câştige un nou mandat la primărie şi să tragă după el o majoritate confortabilă în Consiliul Local, dar nu cred că-şi doreşte să ajungă cel mai longeviv primar din România...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre candidatura surpriză a lui Ilie Bolojan la președinția Consiliului Județean Bihor?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, Legea nr. 136/2020, cunoscută popular ca legea carantinei şi izolării la domiciliu, adoptată în urma unei decizii din 25 iunie 2020 a Curţii Constituţionale, prevede că izolarea unei persoane fără acordul acesteia se poate dispune doar pentru 48 de ore, într-o unitate sanitară sau, după caz, într-o locaţie alternativă ataşată unităţii sanitare, atunci când medicul constată riscul de transmitere a unei boli infectocontagioase cu risc iminent de transmitere comunitară.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Consumul de apă poate avea o influenţă nefavorabilă asupra organismului atunci când apa conţine agenţii patogeni ai bolilor infecţioase, când are o compoziţie deosebită de cea a apei potabile şi când apa are gust sau miros ce o fac improprie consumului. Aceste modificări ale normelor de potabilitate pot fi determinate cel mai des de caracteristicile solului străbătut de către ape şi impurificării cu ape uzate fecaloid-menajere sau industriale.
01 August 2020, 16:20

Primele patru tramvaie produse de Astra au început să circule în Oradea. Vezi cum arată și ce zic călătorii! (FOTO / VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Tramvaiele Imperio, produse de Astra Arad, au intrat în circulație sâmbătă. Primii orădeni care au călătorit cu acestea au fost încântați în special de aerul condiționat, însă au remarcat și că, spre deosebire de tramvaiele Siemens, cele noi nu sunt la fel de spațioase.

Tramvai modern

Cele patru garnituri, care au sosit în Oradea în lunile mai și iunie, iar de atunci erau în probe, au intrat în circuit sâmbătă de la ora 8 și tot de atunci, până la ora 17, orădenii pot să călătorească gratuit cu ele.

În jurul orei 12, și BIHOREANUL a circulat cu unul dintre noile tramvaie, care a rulat pe linia 4N, adică Nufărul - Podul CFR.

Călătorii au purtat cu toții măști, iar cei mai mulți au fost încântați de faptul că noul mijloc de transport are aer condiționat.

„Merg destul de des cu tramvaiul și ce am observat eu este că, deși din afară pare spațios, înăuntru este mai puțin încăpător. Dar aerul condiționat este într-adevăr un avantaj în perioada asta”, a spus Natalia Silaghi. Tânăra a remarcat și că cele două culori alese roșu și albastru - ale orașului - nu se potrivesc atât de bine în peisajul urban, la fel cum se potrivesc cele galbene, Tatra KT4.

O altă tânără, Maria Groze, a spus că, dimpotrivă, tramvaiele i se par destul de spațioase. 

O garnitură are patru uși, 210 locuri, din care 45 pe scaune, este dotată cu ecrane ce arată o hartă a traseului, dar și stațiile în care se oprește (foto jos). De asemenea, sistemul acustic anunță următoarea stație.

În plus, noile mijloace de transport în comun au un sistem care să le permită să avanseze cel puţin 200 de metri, pentru evacuarea intersecţiilor, în cazul în care rămân fără curent electric.

Pentru persoanele cu dizabilități

O altă orădeancă, Suzana, care a urcat în tramvai împreună cu o fetiță imobilizată într-un scaun cu rotile, s-a plâns că vehiculul este prea înalt pentru copila ei.

Ce nu știu încă orădenii este că la a doua ușă a tramvaiului se află un acces destinat persoanelor cu dizabilități.

Pentru a putea urca cu ușurință, cei care au nevoie trebuie să apese pe un buton special, poziționat sub cel care oferă accesul în tramvai, care îl înștiințează pe vatman, acesta urmând să coboare din cabină și să deschidă rampa.

Încântați de noile tramvaie au fost și membrii unei familii de orădeni cu doi copii, care au pornit cu tramvaiul de la Podul CFR. „Este modern, curat, iar scaunele sunt bine poziționate, pentru ca fiecare pasager să aibă spațiu”, a spus mama copiilor, Adina Bandui.

Potrivit reprezentanților OTL, deşi noile tramvaie sunt încă în probă, acestea vor circula în Oradea în fiecare zi, urmând să fie plasate, pe rând, pe toate liniile.

Cele patru garnituri sunt primele din lotul de zece care vor ajunge anul acesta la Oradea de la fabrica Astra Arad. Alte 10 tramvaie noi urmează să circule în orașul de pe Criș până la finalul anului următor.

Investiţia totală, finanţată din fonduri europene, se ridică la 148 milioane lei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
dossule
Ai umblat si tu cat a umblat gaina proasta, aia care, biata de ea, crede ca lumea toata se rezuma la tarcul in care traieste ea. Orice mijloc de transport in lumea asta are o singura usa destinata persoanelor cu handicap.
Postat 02 August 2020, 19:22 de Sunlight
Pentru ce ofera e tare scump un tramvai Astra.
Persoanele cu dizabilitati treb'e neaparat sa sune la 112 sau la centrala din Atelierelor daca vor cu tramvaiul. Ca poate se strica soneria la usa 2. In rest e de bine pentru cei care nu merg cu masina sau pe jos cu atata flota de 5 feluri de tramvaie intr'n loc. Culorile sint indoielnice, ca e de la mostenirea primilor PDisti ai locului. Nu i_a dus mintea la altceva in primii ani postdecembristi, decat sa stea pe stadion cu Filip, Seremi si gasca fostilor primsecretari care spuneau ca rosu-albastru e de la victoria Crisanei cu 4-2 in meciul din 1978 cu Steaua. Asa a iesit si steagul orasului. Dupa Crisana. Nu dupa FC Bihor care a mostenit si infrangerile.
Postat 02 August 2020, 09:07 de WinDoss
...
Culorile sânt ale orașului, asta e. Tramvaiul are succes pentru prețul scăzut. Să nu uităm că primele 10 trebuia să ajungă anul trecut, au fost întoarse pentru upgrade-uri. Revin la preț, Siemens după ce a pierdut contractul în Viena, unde aveau exclusivitate, au scăzut prețul la ULF-ul scurt la 1,7 milioane euro, aproape de Imperio. Paradoxul îi că ULF-ul, proiectat în anii’90 nu are nevoie de upgrade-uri, energie acumulată cât să nu blocheze intersecția în caz de pană de curent. Asta spune mult despre Imperio, cât rabat s-a făcut să țină prețul scăzut.
Postat 02 August 2020, 00:34 de oradeaveche
@CrisDumi penibil
Dacă încerci să gândești (sper că nu e un efort prea mare pentru tine, sic!), pentru a preîntîmpina acționarea accidentală a rampei, butonul special nu lansează comanda, ci doar înștiințează vatmanul. Unde mai pui că unii, chiar dacă nu au nici o treabă cu obiectul, nu se vor putea stăpâni să nu îl uzeze, așa cum nici tu nu ai treabă cu subiectul, dar nu te poți stăpâni să nu comentezi. Cât despre cromatică, să nu zici că nici culorile tricolorului de pe turnul primariei nu se potrivesc în peisajul urban?!
Postat 01 August 2020, 23:44 de FaBULA
Felicitari Astra!
Frumos, spatios cu dotari moderne. La cat mai multe astfel de tramvaie si in Oradea!
Postat 01 August 2020, 22:12 de Sunlight
CrisDumi
Și tu vrei sa te bucuri de tramvaiele TATRA?
Postat 01 August 2020, 18:29 de Sandu2100
Nu aerul condiționat i-a încântat pe călători ...
... ci fqptul că există și funcționează. Culorile de exterior sunt de toată jena, parcă-i defunctul FC Bihor. Că se mai mișcă 200 m dacă nu are curent e încă un criteriu netestat și s-ar datora exclusiv comentariilor unora care i-au obligat pe edili să gândească pe tema asta și să ceară celor de la Astra niște modificări contractuale. Dar că urcarea persoanelor se face atât de ostentativ, cu negăsirea comenzii scării la una dintre uși și cu nevoia coborârii vatmanului, care va manevra manual operațiunea la o manivelă electrică de sub platformă ... asta pune capac la toată mintea liberală, lovită-n pandemia ei deja cunoscută. Suntem la câteva luni "depărtare" de un noul deceniu al secolului XXI din Mileniul III ... și nu au fost în stare să pună, la un amărât de tramvai care costă cât "profitul" OTL pe un mandat (real e zero), un simplu cablu inferior care să comande scara respectivă (lift propriu-zis) de la bordul central și nu de la partea ascunsă, inferioară a unei uși de acces. Penibil. Cereți banii înapoi, că râde tot Aradul de voi, edililor.
Postat 01 August 2020, 17:52 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1033 RON
  • 1 EUR = 4.8347 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON