URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
28 Octombrie 2019, 18:30

Pod peste Peţa în zona blocurilor ANL din Oradea, pentru fluidizarea circulaţiei în Calea Aradului

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Municipalitatea orădeană pregăteşte construirea unui pod nou peste Peţa în zona blocurilor ANL din Calea Aradului şi amenajarea unei străzi noi pentru fluidizarea traficului prin giraţia de la ieşirea din Oradea spre Arad.

Încă un pod!

Locuitorii blocurilor ANL ar putea să scape de efortul de a ocoli prin sensul giratoriu de la ieşirea către Arad atunci când vor să circule de fapt către oraş.

"Astăzi avem o problemă la ieşirea din zona blocurilor ANL. Şoferii care vor să meargă spre oraş ies în Calea Aradului şi întorc în sensul giratoriu. Pentru a evita aglomerarea intersecţiei vom construi un pod nou peste Peţa în aval de Calea Aradului", a declarat primarul Ilie Bolojan, luni, în cadrul unei conferinţe de presă.

Noul pod va fi construit la capătul blocurilor din Aleea Călinului, în prelungirea străzii Nicolae Firu, şi va lega cartierul Veteranilor de strada Trotuşului, care iese în Henrik Ibsen.

Acesta va fi la fel de folositor şi locuitorilor din Ioşia care doresc să iasă din oraş spre Sântandrei fără a mai ocoli prin sensul giratoriu.

"Cei care locuiesc în această parte şi vor să o ia spre Sântandrei trec podul, ies în centură prin viraj la dreapta şi intersecţia Calea Aradului se deblochează", a spus edilul.

Cu bretele de viraj la dreapta...

În plus, pentru reducerea numărului de maşini care aglomerează în prezent sensul giratoriu de la ieşirea din Oradea spre Arad, municipalitatea va amenaja două bretele pentru viraj la dreapta cu ocolirea giraţiei din cele patru aflate în proiect.

Lucrările la prima bretea, care va trece prin faţa blocurilor ANL pentru a lega Calea Aradului de Calea Sântandreiului vor începe la finalul acestei săptămâni.

"Dacă vremea va fi bună, în decembrie ar trebui să se termine lucrările", a spus primarul. Breteaua va fi amenajată de firma Construcţii Bihor pentru suma de 1,2 milioane lei, fără TVA.

O lucrare similară va fi realizată şi pe cealaltă parte a şoselei de centură, pe sensul de mers dinspre Calea Sântandreiului către Calea Aradului. Licitaţia organizată de Primărie a fost câştigată de firmele Trebon şi Costavoc.

"Ne dorim ca la primăvară să fie operaţională şi această bretea, care va face ca circulaţia la intrarea în Oradea dinspre Arad să fie mult fluidizată", a spus Bolojan.

Primarul a mai afirmat că în urma lucrărilor la linia de tramvai, în primăvara anului viitor, strada Calea Aradului va fi frezată şi asfaltată la loc. La fel se va întâmpla şi cu strada Octavian Goga, paralelă străzii Vlădeasa, care va fi modernizată.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
biciclete
Acum se face pentru masini, pentru biciclete mai tarziu - alti bani alta distractie
Postat 11 Noiembrie 2019, 19:52 de DaNu
Aviatorilor
Ar fi o varianta strada Aviatorilor la 4 benzi spațiu exista suficient doar trebuie umplut golul din linia de tramvai și avem doua benzi pe sens.
Postat 11 Noiembrie 2019, 15:16 de 1977
Trecerea asta trebuia să fie realizată înaintea blocurilor !?!
Apropo, știați că amplasamentul acestor blocuri ANL a luat locul complexului comercial Oradea Plaza, acel mall care nu reușește nicicum să aibă prea multă clientelă pentru că, în loc să fie poziționat pe aliniament cu centura a fost "împins" mai încolo, la insistențele lui Boloș, care era la vremea aceea director la AIO ?!? A fost un aranjament Boloș+Filip, care a preferat un parandărăt de la un constructor, decât să dea orașului o față comercială !?! Arată ca naiba locul, cu două blocuri ANL în loc de un complex comercial de talie ... !?!
Postat 29 Octombrie 2019, 10:03 de CrisDumi
excalibur
În articol nu scrie de Carrefour sau de Auchan.
Postat 28 Octombrie 2019, 22:17 de Sandu1206
Eco-logic
Ati uitat niste alei pietonale si piste de biciclete.Pe unde treci de la auchan spre carrefour era?Problema cronica de 10 ani...
Postat 28 Octombrie 2019, 19:19 de excalibur
Încă un pod
Hai sa vă aud gâștelor
Postat 28 Octombrie 2019, 18:56 de Sandu1206
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON