URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MAI 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Când văd cum mulţi dintre compatrioţii noştri pun botul la toate prostiile despre conspiraţii, am bănuiala că anumite televiziuni urmăresc cu orice preţ tâmpirea privitorilor. Nici nu trebuie să se străduiască prea tare pentru a-i băga pe bieţii oameni în ceaţă.
Zic şi eu
Adrian Cris
Protagonistul rândurilor ce urmează este, formal, purtător de cuvânt al Consiliului Judeţean Bihor, în fapt al preşedintelui Pásztor Sándor, şi se numeşte Simon Adrian. Înainte de 2016 a fost şef al clubului Pro Democraţia Oradea, calitate din care, ani în şir, n-a găsit nicio neregulă în campaniile electorale ale UDMR Bihor, dar şi "ideolog" al aşa-zisei Coaliţii pentru Rogerius.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Dacă am fi făcut orele de română prin internet, cel mai probabil că profesoara nu și-ar mai fi amintit de un elev obscur din a VI-a C. Aș fi rămas doar o adunătură de pixeli, un cadru minuscul în colțul din dreapta jos al ecranului, o fărâmă digitală pe care o uiți imediat ce închizi calculatorul sau tableta.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce anume v-a marcat cel mai mult în ultimele două luni ale stării de urgență?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Nu trebuie să poarte mască persoana care desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută, etc). Dincolo de faptul că nu se prevede ce înseamnă umiditate crescută sau temperatură ridicată, agentul trebuie să constate contravenția cu termometrul și barometrul? Mai mult, cum îl constată Agentul 007 pe „etc.”?!
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Majoritatea calculilor renali (aşa-zisele "pietre" ale rinichilor) sunt formate din săruri de calciu, magneziu, acid uric şi cistină. Calculii cu oxalat de calciu şi fosfat de calciu reprezintă împreună 75-85% din total. Litiaza calcică este mai frecventă la bărbaţi, în jurul vârstei de 30 de ani; de obicei, la cei cu un singur calcul vor exista în timp şi alţii, rata medie a apariţiei unei noi formaţiuni fiind de 2-3 ani; litiaza calcică este frecvent familială.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Poate v-aţi întrebat zilele acestea ce e cu isteria hârtiei de toaletă şi unii v-aţi mirat privind online clipuri cu oameni cărând baxuri întregi în braţe ori luptându-se pentru o rolă de hârtie de WC. Am fost curios să văd care e explicaţia psihologică a acestui comportament bizar şi de ce fix hârtia de toaletă e cea care preocupă mai mult masele. La urma urmei există lucruri mult mai importante decât ea în situaţii de criză...
24 Februarie 2020, 13:18

Paralizie la Aeroport

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aeroportul Oradea agonizează din 2018, de când, prin plecarea Ryanair, a rămas Internaţional doar cu numele. În 2019, Consiliul Judeţean nu i-a mai prelungit mandatul directorului Gheorghe Pasc, care s-a răzbunat dezvăluind o scrisoare prin care oficialii companiei anunţau că nu mai acceptă nicio discuţie cu preşedintele Pasztor Sandor, din motive pe care cine ştie dacă le vom afla vreodată. În locul lui, interimar a fost pus adjunctul Dan Bălăcel, venit de la Arad, aeroport fără nicio cursă regulată, nici măcar de Tarom, doar cu chartere estivale spre Antalya şi Tunisia.

După câteva luni de simbioză între acesta şi un Consiliu de Administraţie UDMR-PSD-ALDE, în toamnă locul politrucilor a fost luat, la propunerea grupului PNL din CJ, de 7 specialişti în management, din care 3 veterani în conducerea unor aeroporturi şi companii aeriene. Sarcina noului CA, învestit pe numai 4 luni, era să găsescă un nou manager, care să readucă zborurile internaţionale la Oradea.

În curând, mandatul celor 7 se încheie, fără să fi găsit un director, ceea ce, logic, va întoarce criticile asupra reprezentanţilor PNL. În primul rând, a primarului Ilie Bolojan, care pe bună dreptate şi-a exprimat consecvent nemulţumirea cauzată de dispariţia curselor externe. Şi asta nu pentru că Aeroportul ar fi un obiectiv în sine (a fost doar pe vremea când CJ era condus de Cornel Popa, când pista a fost modernizată şi Ryanair convinsă să vină aici), ci pentru că Aeroportul leagă oraşul şi judeţul de lumea din care vin investitorii.

Actualul CA a comis la începutul lunii o eroare de zile mari, înlocuindu-l pe interimar cu o altă adjunctă, fără să anunţe public nici decizia, nici motivul ei, altminteri banal (lui Bălăcel îi încetase interimatul şi n-a mai vrut o prelungire).

Orădenii şi bihorenii, însă, nu asta vor ţine minte, ci doar faptul că după 4 luni de administrare a Aeroportului sub gir PNL tot nu avem curse externe. Vestea şi mai proastă e că, în pofida declaraţiilor primarului Bolojan, nici n-o să avem curând. Ceea ce iar nu spun nici CA, nici edilul, nici şefii CJ. Iar motivul e dezarmant de simplu: chiar dacă CA ar fi adus un manager briliant, de la Frankfurt, Londra ori Paris, acesta tot nu ar fi reuşit să aducă zboruri internaţionale, atâta vreme cât noul terminal, planificat să asigure fluxurile de pasageri în cuplu cu cel vechi, nu este gata, deşi trebuia să fie în august 2018. Nicio companie serioasă, fie ea low cost, nu va accepta, precum Tarom, să-i fie procesaţi pasagerii prin corturi ori printre schele.

Stricăciunea la Aeroportul Oradea e atât de profundă încât orice reparaţie trebuie începută, aşadar, de la infrastructura de bază. Abia apoi vor exista condiţii pentru căutarea unor noi curse externe. E ca la o casă: nu te poţi muta în ea fără să-i fi făcut pardoseala ori acoperişul. Între timp, Aeroportul din Debreţin prosperă, iar timpul curge ireversibil în defavoarea Oradiei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
Optimism de la calea ferata
Exista un proiect al Ministerului Transporturilor de electrificare a liniei Cluj - Bihor, un proiect de peste un miliard de euro, care va permite viteze de deplasare mult mai mari, daca acum facem pana la Cluj 3 ore, poate si mai mult, au trecut destui ani de cand nu am mai mers cu trenul la Cluj, vom face o ora si patruzeci si cinci de minute la finalul acestui proiect, in luna octombrie 2024.
Postat 12 Mai 2020, 11:45 de Oradea2020
Paralizie la aeroport
Luna trecuta, 23 aprilie 2020, s-a semnat la Cluj contractul pentru studiile de prefezabilitate si fezabilitate in vederea realizarea proiectului "Metrou si Tren Metroploitan Cluj. Iata asadar, ca metroul clujean, ceea ce multi credeau ca e doar o "gargara" electorala, devine realitate. Intamplarea face sa cunosc bine situatia din Cluj. Am locuit acolo sase ani, iar in prezent, merg odata sau de doua ori pe luna. Discutia privind metroul in Cluj nu e noua. In trecut< primarul Emil Boc s-a opus pe motiv ca e prea scump. Acum a inteles ca un trafic rutier infernal pe E60, intre Gilau-Floresti-Cluj Napoca, incurca palnurile de dezvoltare ale orasului. In prima etapa, metroul va face legatura intre: comuna Floresti, cartierul Manastur, centrul orasului Cluj-Napoca si zona de est a orasului. In a doua etapa se va face legatura comunei Floresti cu Gilau. Trenul metropolitan rapid, se va realiza pe infrastructura existenta. pe o lungime de 43 km. Se vor pastra actualele puncte de oprire plus adaugarea unora noi. In prezent pretul apartamentelor in comuna Floresti sunt la nivelul celor din Oradea. Dupa construirea metroului, distanta de 12 km dintre Floresti si Cluj va fi o bagatela pt elevi, studenti si cei care muncesc iar preturle caselor/apartamentelor din Floresti vor creste exponential. La fel si in cazul comunei Gilau, aflata la 20 de km de Cluj. Si toate astea in timp ce la Oradea, pana si Aeroportul, un elementul esential al dezvoltarii, a fost tras "pe linie moarta", de catre niste "binevoitori".
Postat 12 Mai 2020, 11:33 de Oradea2020
Dar vai!
Mica Barcelonă nu reușește să convingă turiștii? Cum e posibil? Lăsând gluma la o parte, micro-Barcelona ar trebui să se reinventeze, iar soluția, că ne place sau nu, este în turismul balnear și în dezvoltarea cercetării (se aude la Universitate?) de toate felurile, pentru a aduce investitori care să ofere mai mult decât salariul minim pe economie. Dacă tot ne comparăm cu Barcelona ar trebui să avem puțin în vedere să oprim defrișările (oare își mai aduce aminte cineva că Oradea a fost pentru o perioadă capitala verde a României?).
Postat 28 Februarie 2020, 13:19 de TomaAlimos
Oradeanbihor
Ryanair a plecat pt că a zburat spre faliment. Dar e posibil sa vina înapoi , dar nici la preț de autobuz ( asta ia dus spre faliment ). Dezinteresul lui Pasztor fata de aeroport a îndepărtat operatorii.
Postat 25 Februarie 2020, 14:51 de Sandu2100
@ sandu
Au fost pline la zboruri Low Cost atata timp cat biletul la avion era mai ieftin decat cel de microbuz. Naiba stie ca peste tot functioneaza sistemul cerere/oferta, mai putin cand e voba de marile realizari/nerealiari/esecuri din Oradea. Daca exista cerere, unde sunt operatorii?
Postat 25 Februarie 2020, 10:16 de oradeanbihor
Pinonel RCA
Strada purundului sa asfaltat la timp.
Postat 25 Februarie 2020, 07:26 de Sandu2100
S-a mintit si se minte!
Chestiunea cu aeroportul Oradea a fost si a ramas una politica! Presa, independenta, cum altfel, improasca cu laturi in stanga si mai putin in dreapta. Daca jurnalistii si-ar fi facut temele, ar fi stiut care sunt motivele REALE care ii aduc sau ii indeparteaza pe operatori. Da, dar atunci cum ii mai injura pe cei din psd+udmr+alde? Acum vor, nu vor, onor presa trebuie sa recunoasca esecul pnl-ului, pardon, birtinezului. Intrebarea mea, repetata si rasrepetata: poate cineva sa-mi de un exemplu de lucru facut la termen si de o calitate ireprosabila (cerinte firesti, nu ceva absurd!) in mandatele birtinezului?
Postat 25 Februarie 2020, 06:09 de pinonel
CrisDumi
Eu am zburat de pe Oradea, și pot să-ții confirm, că avioanele erau pline. Între timp de pe Debrecen se vând mai multe bilete decât locuri, unde 70% sunt Români.
Postat 24 Februarie 2020, 18:22 de Sandu2100
Nicio legătură nu există între frecvența curselor aeriene și ce partide ori persoane au fost implicate în administrarea aeroportului de la Oradea !?!
Zborurile se fac, ca destinație, către locuri de interes turistic, cultural sau economic !?! Oradea nu este un astfel de loc, care să fie prinsă în "harta de interese internaționale" !?! Așa că, nu mai bateți câmpii pe tot felul de motivații politice, administrative ori teritoriale !?!
Postat 24 Februarie 2020, 18:07 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4053 RON
  • 1 EUR = 4.8432 RON
  • 1 HUF = 0.0139 RON