URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
15 Noiembrie 2015, 15:01

OTL vrea să extindă liniile de tramvai pe fonduri nerambursabile

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Conducerea OTL a prezentat, vineri, într-o conferinţă de presă investiţiile prioritare ale societăţii de transport public local pentru anii următori.

Directorul Csuzi Istvan a precizat că se vor face demersuri pentru ca acestea să fie făcute din fonduri nerambursabile, fie prin Programul Operaţional Regional, unde pentru perioada 2014-2020 au fost prevăzuţi 900 de milioane de euro pentru transport public şi mobilitate urbană, fie direct de la Bruxelles, prin intermediul Asociaţiei Internaţionale de Transport Public, în care Oradea este membră.

"Împreună cu Primăria am definitivat şapte priorităţi pentru perioada următoare", a spus Csuzi Istvan în conferinţa de presă.

Una dintre ele este extinderea liniei de tramvai spre sud pe o lungime de 8,5 kilometri, măsură care ar include refacerea intersecţiei dintre străzile Aradului, Decebal şi Primăriei, precum şi o linie nouă de tramvai care să meargă din Calea Aradului pe malul Peţei, prin spatele centrelor comerciale Auchan şi Jumbo, apoi pe lângă Piaţa Obor, Universitate, str. Ceyrat, str. Atelierelor, Bulevardul Cantemir.

De asemenea, în acelaşi proiect, OTL îşi propune să modernizeze depoul Salca şi să automatizeze macazele la intrare şi ieşire în zona Peţa. Valoarea proiectului se ridică la 10 milioane de euro, iar perioada estimată de implementare este 2017-2020.

De asemenea, până în 2020, societatea de transport local vrea să atragă fonduri şi pentru extinderea liniei de tramvai spre vest pe o lungime de 3,5 kilometri care să treacă prin Parcul Industrial şi să ajungă într-un depou care ar urma să fie înfiinţat în zona respectivă. Proiectul, estimat la o valoare de 2 milioane euro, include şi amenajarea unei pasarele peste Calea Borşului, la sensul giratoriu Sinteza.

Printre priorităţile OTL în perioada următoare se numără şi construcţia unei autogări lângă Gara Centrală şi modernizarea unor staţii cu sisteme de informare a călătorilor, investiţie estimată la 500.000 euro, care ar urma să fie realizată în 2016-2017.

Tot prin fonduri nerambursabile, OTL ar vrea să achiziţioneze aproape 30 de autobuze ecologice printr-un proiect care s-ar ridica la 3 milioane de euro.

De altfel, zilele trecute, prin Oradea a circulat, în teste, un autobuz electric al unei companii din Cehia. Conducerea OTL s-a declarat mulţumită de consumul autovehiculului şi de faptul că acesta nu poluează, însă a precizat că un astfel de autobuz costă între 350 şi 380.000 de euro, din care circa 200.000 euro costă acumulatorii, care, pe deasupra trebuie schimbaţi la intervale de câţiva ani. Aşadar, OTL plănuieşte încă un proiect care să şi pună accent pe transportul ecologic, dar încearcă să găsească soluţii astfel încât acesta să fie şi rentabil.

De asemenea, în următorii patru ani, societatea locală de transport în comun îşi propune să modernizeze minim 30 de tramvaie Tatra, investiţie care s-ar ridica la circa 3 milioane euro. "Ne propunem să le modernizăm inclusiv prin introducerea unor recuperatoare de energie. Am dori să facem aceste lucrări la noi în depou astfel încât am crea şi câteva locuri de muncă", a precizat Csuzi.

În fine, OTL şi Primăria Oradea şi-au propus ca în perioada următoare să obţină fonduri pentru upgradarea sistemului de e-ticketing din oraş, prin introducerea validatoarelor la fiecare uşă, respectiv introducerea unui de sistem de bike-sharing integrat în transportul public local care să aibă 15 locaţii în oraş şi care ar urma să fie accesat cu cardul OTL. Primul proiect ar costa circa 300.000 euro, iar cel de-al doilea circa 200.000 euro. În cazul în care societatea va reuşi să obţină finanţările nerambursabile necesare, toate investiţiile ar urma să fie finalizate până în 2020.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
...
Eu am crezut ca dupa momentul 89 a iesit definitiv din moda aplaudatul neconditionata a conducatorului dar se pare ca la unii se mai poarta.Dar daca dumneavoastra credeti ca eu doar carcotesc va dau un exemplu sa va convingeti singur.Mergeti pe noul drum expres pe str Ecaterina Teodoroiu si veti vedea cum un drum de 16 milioane de euro are trotuare care in unele locuri nu depaseste 30 de centimetri sau are ditaiman stalpul fix in mijloc de abia te strecori printre stalp si gard si unde carosabilul este prea ingust sa mai si parcheze masinile normal ocupand si acel trotuar de tot rasul si uite asa pe o strada proaspat refacute pietonii vor ajunge sa circule ca vitele pe drum pt ca nu au pe unde altundeva si atunci unde mai sunt lucrurile de finete ca rampele de urcare pe trotuar pt persoanele cu dizabilitati sau mamici cu caruciorul ca astea desigur lipsesc cu desavarsire.Sunt multe lucruri domnule patriot care nu tin nici macar de bani ce de bun simt si gandire logica cum ar fi scoaterea masinilor de pe trotuare macar pe portiunile unde sunt si piste de biciclete.
Postat 16 Noiembrie 2015, 01:18 de Robert
Plin de specialisti
Se pare ca in orasul asta toti sunt ingineri si se pricep la orice. Incredibil cum apare cate un carcotas din asta la fiecare proiect pe care il anunta primaria sau alta institutie care tine de ea. Nu imi dau seama ce mai cautati in tara asta daca sunteti asa de buni!
Postat 15 Noiembrie 2015, 23:59 de hateretards
aiurea
Prostie de proiect gandit cu altceva si nu cu capul.Sa construiesti un pasaj pe Borsului doar ca tramvaiul sa intre cateva sute de metri e o prostie.Ar putea face un psaj subteran pietonal si pt biciclete din actuala statie de la Sinteza.Autobuze electrice cu costuri de mentenanta halucinante si impact pe mediu zero.Fix alea 30 de autobuze ne vor face aerul mai respirabil.In momentul de fata daca vrei sa ajuni din Rogerius pana la Lotus trebuie sa schimbi tramvaiul la jumate de drum si te va costa dus intors 10 lei si o ora pierduta pe drum; de ce sa nu merg cu masina? Daca vor un aer mai curat ar trebui un transport public practic si nu unul anapoda spre exemplu o cursa Rogerius -Nufarul.Tramvaiele modernizate includ ce? Momentan i tramvaiele noastre vara mori de cald si iarna de frig desi avem cele mai scumpe bilete din tara.Bike sharing si bicicletele care sa le folosesti unde? pistele care se fac acum mal mult cu pensula si care au ocupat si micuta portiune ramasa pentru pietoni dupa ce Bolojan a facut si parcari pe ele de am ajuns ca pe ditaiman bulevardele sa nu mai poti circula pietonal pai pistele astea sunt o bataie de joc.Sa se faca parcari adevarate sa scoata masinile de pe trotuare si imediat vom putea circula cu bicicleta si pietonal in siguranta nu in haosul actual.Linia de tramvai mi se pare neinspirata cel putin traseul care e aiurea.
Postat 15 Noiembrie 2015, 18:22 de Robert
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON