URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 09 AUGUST 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Am o mare admiraţie pentru cei care nu cred în Covid, care nu dau doi bani pe regulile stabilite de Guvern şi care au reuşit să afle, prin propriile mijloace, că Uniunea Europeană ne dă bani grei, chipurile,  pentru fiecare mort care ar fi decedat din cauza coronavirusului...
Zic şi eu
Adrian Cris
Am ajuns de unde am plecat, dar cu un preţ mare: resurse materiale şi umane irosite, doar pentru că nu vrem să purtăm o mască, să nu ne îmbulzim unii în alţii şi să ne spălăm pe mâini.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Sunt curios să văd cum o mai scoate la capăt Primăria Oradea de data asta. A vrut să găsească o soluţie pentru acoperişul parcării de pe Strada Independenţei şi, pentru a nu fi acuzată de totalitarism, a organizat concurs. A făcut un regulament (contestat de Ordinul Arhitecţilor din România), a adunat un juriu, a stabilit un termen limită şi tot ce i-a mai rămas de făcut a fost să numere punctele primite pe fiecare proiect, să facă un clasament şi să declare un câştigător. Acum mai trebuie doar să scoată castanele fierbinţi din foc cu propriile mâini.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Care este prima măsură care ar trebui luată de urgență de autorități pentru limitarea creșterii răspândirii infecțiilor cu coronavirus?







De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, Legea nr. 136/2020, cunoscută popular ca legea carantinei şi izolării la domiciliu, adoptată în urma unei decizii din 25 iunie 2020 a Curţii Constituţionale, prevede că izolarea unei persoane fără acordul acesteia se poate dispune doar pentru 48 de ore, într-o unitate sanitară sau, după caz, într-o locaţie alternativă ataşată unităţii sanitare, atunci când medicul constată riscul de transmitere a unei boli infectocontagioase cu risc iminent de transmitere comunitară.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Consumul de apă poate avea o influenţă nefavorabilă asupra organismului atunci când apa conţine agenţii patogeni ai bolilor infecţioase, când are o compoziţie deosebită de cea a apei potabile şi când apa are gust sau miros ce o fac improprie consumului. Aceste modificări ale normelor de potabilitate pot fi determinate cel mai des de caracteristicile solului străbătut de către ape şi impurificării cu ape uzate fecaloid-menajere sau industriale.
09 Mai 2019, 16:05

Oradea îşi lansează brandul de oraş. Îţi place "Supercoroana"?

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Asociaţia pentru Promovarea Turismului din Oradea şi Regiune (APTOR) a lansat, joi, de Ziua Europei, brandul de oraş, conceptualizat împreună cu firma de consultanţă şi design Brandient.

Simbolul grafic al brandului Oradea este "Supercoroana", o transpunere metaforică prin desen "a staturii, unicităţii şi prestigiului oraşului".

Concurs eşuat

Proiectul privind conceperea unui brand de oraş a început pe 1 decembrie 2018, cu ocazia aniversarii Centenarului României. APTOR a contractat firma Brandient după ce la concursul public lansat în prealabil pe această temă nu s-a desemnat niciun câştigător.  

În acel concurs au fost înscrise nu mai puţin de 180 de propuneri, din care 172 au răspuns din punct de vedere formal cerinţelor din regulamentul de concurs. Chiar şi aşa, niciuna dintre acestea nu a fost pe placul juriului şi nu a fost considerată destul de bună pentru a deveni logo-ul oraşului.

Potrivit comunicatului transmis joi, noul brand a fost realizat "într-un contract derulat conform normelor legale privind proiectele publice, şi suplimentat cu servicii pro-bono oferite de Brandient".

În total, Asociaţia pentru Promovarea Turismului în Oradea şi Regiune a plătit 28.000 de euro pentru realizarea brandului, simbolurilor grafice şi a sloganului oraşului.

"Supercoroana"

APTOR arată că simbolul grafic al brandului Oradea este "Supercoroana" – o transpunere metaforică prin desen a staturii, unicităţii şi prestigiului oraşului.

"Fără să imite artefacte istorice, Supercoroana vorbeşte despre mândria şi demnitatea de a fi orădean, şi include: o coroană pentru trecutul istoric, pentru Oraşul regilor; o coroană pentru arhitectura art-nouveau a oraşului, pentru Oraşul muzeu; o coroană pentru natura minunată, pentru băile geotermale, fluturii, nuferii, pentru Oraşul geotermal; o coroană pentru o societate multi-etnică, pentru Oraşul cultelor; o coroană pentru o comunitate multi-culturală, pentru Oraşul cosmopolit şi o inimă pentru oamenii acestui oraş, pentru buna lor înţelegere şi armonie, pentru credinţele lor şi mai ales, pentru Copiii lor", se arată în comunicat.

Art Nouveau - Life Nouveau

Sloganul ales îmbină limbile franceză şi engleză şi are la bază moştenirea art nouveau a oraşului. "Promisiunea brandului este "Art Nouveau, Life Nouveau" - o expresie inedită care uneşte trecutul, prezentul şi viitorul acestui oraş minunat şi binecuvântat", se mai precizează în comunicat.

Proiectul a fost coordonat de Mihai Jurca, director executiv al Asociaţiei APTOR, cu sprijinul Primăriei Oradea şi după o consultare cu reprezentanţi ai grupurilor economice şi de business, educaţie, culte, lideri de opinie, cultură şi arte, tineri şi studenţi, manageri de proiecte publice şi sociale, etc.

Semn pentru o comunitate

Potrivit APTOR, "simbolul Supercoroanei surprinde armonios istoria, cultura şi patrimoniul bogat al acestui oraş", fiind totodată un simbol al toleranţei şi acceptării diversităţii, în toate formele ei". Municipalitatea orădeană îşi propune "o abordare conştientă şi programatică" a branding-ului de oraş, care să conducă la "valorificarea superioară a potenţialului economic şi social" al oraşului. rezultatul urmărit fiind "satisfacerea aşteptărilor celor care trăiesc, muncesc, fac afaceri, investesc, şi se bucură să petreacă timp" aici.

"Am finalizat unul dintre cele mai frumoase proiecte de branding făcute în 17 ani pentru România. Simbolul Supercoroanei este o metaforă a demnităţii si unicităţii Oradei, în timp şi în prezent, şi sper ca sub acest semn, această comunitate tolerantă, optimistă şi multi-culturală să prospere multă, multă vreme de acum înainte", a precizat, potrivit informării, Aneta Bogdan, managing partner Brandient.

Pe aceeaşi temă: Cum arată propunerile pentru brandul Oradiei, toate respinse de juriu (FOTO)

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
12 Comentarii
@redactie
Felicitari, nici nu stiam ce elita polivalenta aveti intre comentatori. Toti absolventi de multiple facultati de la design la stiinte politice, de la arhitectura la inginerie civila. (Pamflet, dar mai verificati-va fiecare unde ati absolvit, ce contribuție puteti avea asupra orasului, si NU DIN TASTE!)
Postat 11 Mai 2019, 14:01 de poiu
Da, bine zis mai jos coroane tiganesti.
Un lovit cu sula-n cap ar zice ca, coroana verde e de la romanii verzi. Altii mai patrioti ar zice ca e de la ungurii verzi. Mai e si alb si rosu. Una peste alta si-au batut joc de BOLOVAN. Ca si-au batut joc de BOLOVAN, e una. O merita. Nashpa e ca si-au batut joc de 28.000 de euro din banii tai, ai mei si ai celorlalti contribuabili. Puteau de exemplu sa simbolizeze orasul avand dealurile in background. Nu la dealul CIUPERCA m-am referit. Ala nu mai e. Mai sunt altele. Petitia initiata de catre UtilizatorulNou este binevenita.
Postat 10 Mai 2019, 16:46 de 1234
Limba noastra-i o comoara...
Pentru cei ce vor sa opreasca dezvoltarea multilaterala a orasului cu petitii, ar fi bine sa tina seama si de cei 26.000 € cu care decidentii pmo au platit firma clujeana planwerk,angajata sa demonstreze necesitatea supraimpozitarii imobilelor din centru orazii care nu se incadreaza in gabaritul si standardele art-nouveau din alesd. Regulament contestat si blocat in instantele statului perpendicular .Obrazul suptire cu cheltuiala se tine...
Postat 10 Mai 2019, 16:10 de excalibur
Petiție
În calitate de localnic al mun. Oradea aș dori să îmi exprim nemulțumirea față de rezultatul final prin acest comentariu, fiindcă atât eu, cât și alți cetățeni, am contribuit prin taxe la această cheltuială uriașă și mă simt păcălit pentru ceea ce a livrat societatea comercială Brandient. Am deschis această pagină unde cei ce sunt dezamăgiți de proiect să voteze pentru retragerea lui și să citească în detaliu motivele pentru această cerere: https://www.petitieonline.com/schimbarea_noului_logo_al_oradie
Postat 10 Mai 2019, 14:41 de UtilizatorulNou
O improvizatie penibila
Nu prea are nicio semnificatie acest logo. Mi se pare ca este ceva facut la repezeala si fara nicio logica. Inima introdusa intre coroane este pusa acolo fix pentru ca era un loc liber, nu din alt motiv. Legaturile orasului cu regalitatea, nu exprima sub nicio forma progresul, dezvoltarea, sperantele pentru viitor, ci doar oi ancora aluziva catre un ev mediu care nu este semnificativ pentru oras (nu suntem nici Praga, nici Budapesta, nici Regensburg, orase cu o prezenta impresionanta a arhitectonicii medievale). Pe scurt, o improvizatie. Ca sugestie: puteau fi folosite mai multe elemente care sa invoce multiculturalismul orasului Oradea, ca element garant al perspectivei de dezvoltare economica, culturala, sociala, etc. Insa de cand si-au deschis toti baietii care stiu puti Photoshop firma de imagine si publicitate, nici domeniul asta nu mai e ceea ce a fost.
Postat 10 Mai 2019, 10:52 de rowald
@crisdumi
Ignorant incult, psd-ist jalnic si adulator de dragnea....."ceea fe e" in ce limba este? PS Fraiere, capitala modei e la Milano, acolo cumpara Nuti. Poza de la Paris e pentru fraieri ca tine.
Postat 10 Mai 2019, 10:15 de elev
coroane tiganesti... absolut penibil si revoltator pentru simbolul Oradiei!
5 coroane, oricata simbolistica ar avea, prea aduce a tiganie! ce e prea mult e prea mult! coloristica e buna, dar sunt mai multe simboluri (istorice, arhitecturale) care ar trebui folosite, nu doar coroanele regilor maghiari. mi se pare chiar imbecila ideea cu 5 coroane! poate o fi buna de imprimat pe tricouri, dar in nici un caz folosita ca reprezentativa pt Oradea!
Postat 10 Mai 2019, 10:11 de roger
Penibilă "mixtura" caracterelor, din care doar 3 sunt majuscule !?!
Cei care au "evaluat" și au admis 28.000 Euro sunt ori extrem de ignoranți, ceea fe e inadmisibil pe bani publici ... ori niște tâlhari care și-au luat partea cu așa ceva !?! E precum "frunza lui Udrea" din care și-a cumpărat tribul băsist toată garderoba de la Paris !?! O asemenea "emblemă" se poate achiziționa "online", de pe site-uri de specialitate de peste ocean, cu sume cuprinse între 50 și 300 Euro, în funcție de opțiunea ca timp pentru folosință ... de la 5 la 99 de ani, ori pe vecie !?!
Postat 09 Mai 2019, 22:47 de CrisDumi
28.000 de euro...
...e o nimica toata pentru un oras ca oradea.Emblema e foarte frumoasa, nu e de mirare ca au fost respinsi 172 de artisti amatori,niste profani probabil,neaveniti oricum pe traiectoria ascendenta a orasului.Fiind unanim apreciata si rezultatul unei consultari " cu reprezentanţi ai grupurilor economice şi de business, educaţie, culte, lideri de opinie, cultură şi arte, tineri şi studenţi, manageri de proiecte publice şi sociale, etc.", singura preocupare a Aptor este ca suma sa fie indestulatoare pentru Brandient,care trebuie sa presteze si "servicii pro-bono", tot in banii aia.Cu putin google,putem afla ca : Brandurile Dedeman, CEC, Banca Transilvania, emag, Depanero, Qfort, Fulga, Zuzu, Savana, Flanco, Help Net, Albalact și multe altele sunt opera companiei de branding Brandient? Profesionistii se aduna in Oradea...
Postat 09 Mai 2019, 18:14 de excalibur
misto
????
Postat 09 Mai 2019, 16:51 de cetateanbihorean
He-he
Au mai si platit 28 000 de euro chestia asta.
Postat 09 Mai 2019, 16:23 de ZIP
Supernasol
Pare ca au fost sub influente bahice severe cei care au facut/ales chestia asta.
Postat 09 Mai 2019, 16:18 de ZIP
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0751 RON
  • 1 EUR = 4.8359 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON