URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
03 Septembrie 2021, 07:57

Neatenţie ucigaşă: Despăgubiri de 1,3 milioane lei pentru familia unui angajat care a murit la platforma OMV din Suplacu de Barcău

Neatenţie ucigaşă: Despăgubiri de 1,3 milioane lei pentru familia unui angajat care a murit la platforma OMV din Suplacu de Barcău foto: Profit.ro
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Curtea de Apel Oradea e chemată să dea verdictul în cazul unui accident de muncă produs pe platforma din Suplacu de Barcău a OMV Petrom şi soldat cu moartea unui lăcătuş-mecanic, strivit sub greutatea unei uriaşe piese de metal căzute dintr-un camion.

Tragedia s-a produs din vina şoferului care încărcase camionul, a stabilit Judecătoria Marghita, care l-a şi condamnat pentru ucidere din culpă şi nerespectarea măsurilor de securitate în muncă, obligându-l şi la plata unor despăgubiri de peste 1,3 milioane lei către fiica şi soţia victimei, în solidar cu compania...

Accident în Suplac

Accidentul de muncă s-a produs în urmă cu şase ani, pe 25 februarie 2015. Victima, Leontin Ţârle, lucra în atelierul de întreţinere din punctul de lucru Suplacu de Barcău al OMV Petrom, în ziua respectivă primind sarcina să spele sculele şi echipamentele aflate pe platforma atelierului.

Spre prânz, pe platformă s-a întors şi un coleg de-al său, Iosif Topoi, cu o autoutilitară plină cu echipamente pentru întreţinerea sondelor, între care şi un uriaş prevenitor de erupţie. Bărbatul trebuia să încarce o habă (un rezervor metalic) şi l-a rugat pe Ţârle să-l ajute, acesta urmând să urce pe platforma autoutilitarei, ca să ia cablul de ridicare cu care trebuia să prindă haba.

N-a apucat. În momentul în care a deschis oblonul autoutilitarei, prevenitorul de izolare a căzut peste el, omorându-l pe loc. Moartea bărbatului a fost violentă, căci dispozitivul i-a provocat mai multe fracturi, rupându-i totodată traheea şi aorta. "Între leziunile de violenţă constatate cu ocazia autopsiei (ruptură trahee, aortă) şi deces există legătură de cauzalitate directă, necondiţionată. Totodată s-a menţionat că restul leziunilor de violenţă (echimoze, excoriaţii, fracturi etc.) nu au caracter tanato-generator şi, în cazul supravieţuirii victimei, ar fi necesitat un număr de 50-60 zile de îngrijiri medicale", au concluzionat medicii legişti.

Vinovat, dar parţial

Ancheta începută de procurorii Parchetului Marghita s-a prelungit vreme de 3 ani, Topoi fiind inculpat pentru ucidere din culpă şi nerespectarea măsurilor legale de securitate. "Prin neasigurarea împotriva deplasării materialelor şi a echipamentelor încărcate pe platforma autoutilitarei, inculpatul a încălcat prevederile legale, iar această omisiune a generat accidentarea mortală a persoanei vătămate", au arătat procurorii în rechizitoriul prin care şoferul a fost trimis în judecată, în martie 2018.

Atât în faţa anchetatorilor, cât şi ulterior, în timpul procesului început la Judecătoria Marghita, şoferul a recunoscut că a greşit, după cum reiese din sentinţa pronunţată pe 21 aprilie anul acesta, dar a pretins că victima ar fi avut partea sa de vină, căci s-ar fi prins de dispozitiv în momentul în care a desfăcut oblonul.

"O eventuală culpă a victimei în producerea accidentului de muncă nu poate fi reţinută deoarece acest comportament al victimei nu putea să-i producă moartea dacă şoferul autoutilitarei ar fi ancorat echipamentele de pe platformă, acesta fiind în drept să se bazeze că toate piesele din platforma autocamionului sunt ancorate şi nu au cum să cadă peste el", a explicat judecătorul în sentinţa prin care l-a condamnat pe şofer la 2 ani şi 2 luni de închisoare, cu suspendare pe o perioadă de 3 ani, plus 120 de zile de muncă în favoarea comunităţii, în cadrul Primăriei Tăuteu sau a celei din Marghita.

În solidar

Deşi a reţinut că "OMV Petrom şi-a instruit angajaţii, inclusiv pe inculpat, cu privire la regulile de transportare a pieselor", judecătorul a stabilit că societatea este obligată să plătească în solidar cu acesta despăgubirile cuvenite fiicei şi soţiei celui decedat, care s-au constituit părţi civile în proces.

Instanţa a dispus ca acestea să primească daune materiale de 352.000 lei, diferenţa între pensia de urmaş şi salariile pe care defunctul le-ar fi încasat până la pensionare, şi daune morale de câte 500.000 lei fiecare. Cuantumul "nu este excesiv raportat la cifra de afaceri şi profitul persoanei responsabile civilmente, OMV Petrom SA", a precizat magistratul, explicând că "nicio sumă de bani nu poate compensa în totalitate suferinţele încercate de părţile civile".

Nici şoferul şi nici compania nu au fost de acord cu sentinţa, pe care au atacat-o, astfel că procesul s-a mutat, recent, la Curtea de Apel Oradea, unde verdictul se lasă aşteptat, dezbaterile urmând să înceapă în septembrie, după vacanţa judecătorească.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON