MIERCURI, 28 IULIE 2021
`

Dacă, prin absurd, de mâine s-ar închide toate Ministerele și Agențiile din București, în mai puțin de doi ani PIB-ul României s-ar dubla. Pentru că, în mare măsură, munca birocraților se rezumă exclusiv la a-și păstra privilegiile. Iar dacă de mâine s-ar desființa toate Consiliile de Administrație la companiile de stat, jumătate dintre muzele de partid ar muri de foame și un sfert din activ ar ajunge să trăiască din alocațiile copiilor.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu-i prima oară când Bolojan vrea să rezolve probleme gingașe cu metode... inginerești. Ideea trecerii actorilor și instrumentiștilor pe contracte de muncă pe durată determinată, pentru „eficientizarea” actului cultural, reflectă un reflex al stilului managerial cu iz dictatorial care l-a făcut celebru - dar, fără îndoială, și eficient - pe fostul edil al Oradiei.
Sub conducerea lui Ilie Bolojan, căruia mai-marii partidului îi laudă performanţele obţinute ca primar al Oradiei şi, mai nou, ca preşedinte al Consiliului Judeţean Bihor, organizaţia PNL va fi cea mai numeroasă la Congresul partidului din 25 septembrie. În ciuda ofertelor şi promisiunilor pe care precis i le-au făcut, Bolojan s-a ferit să-şi declare sprijinul pentru unul dintre cei doi candidaţi la şefie, premierul Florin Cîţu şi actualul deţinător al funcţiei, Ludovic Orban.
Vorba lu' Lulu
Când am văzut ştirea cu elicopterul aterizat forţat în Bucureşti, am ştiut că va urma o avalanşă de glume pe subiect. Accesul rapid la informaţie, obligaţia de a avea o părere despre orice şi uşurinţa de exprimare individuală în spaţiul public au făcut ca elicopterul acela ghinionist să plonjeze direct într-o mare de glume şi miştouri. O să ziceţi că nu doar noi am fost, că şi Ambasada Suediei a comis-o. Staţi liniştiţi, şi acolo e tot un om la butoane, poate chiar românaş de-al nostru.
Zborurile externe au fost reluate pe Aeroportul din Oradea. Ce părere aveţi despre destinaţiile operate de Ryanair (Milano, Bologna, Londra, Dusseldorf)?

Colțul juridic
După 2 ani în care nu s-au organizat concursuri de admitere în magistratură, recent situaţia a fost deblocată şi se aşteaptă anunţurile oficiale pentru reluarea acestora. În concret, în urmă cu aproximativ 2 ani, Curtea Constituţională a declarat neconstituţionale prevederile legale care reglementau concursurile de intrare în magistratură, pe motiv că toate condiţiile de accedere erau prevăzute în regulamentele Consiliului Superior al Magistraturii, şi nu în lege.
În regiunea ţării noastre, înţepăturile de insecte dau rareori fenomene grave de intoxicaţie; ar fi nevoie de 500-1000 de înţepături de albine pentru a produce moartea. În regiunile tropicale, în America de Nord şi de Sud, în Africa şi Asia Centrală se întâlnesc păianjeni veninoşi ("văduva neagră") şi scorpioni, care sunt foarte periculoşi atât pentru oameni, cât şi pentru animalele domestice.
29 Aprilie 2014, 13:22

Mircea Morariu a câştigat premiul UNITER pentru critică teatrală

Profesorul universitar de literatură franceză, Mircea Morariu, singurul reprezentant al Oradiei între nominalizaţii Galei premiilor UNITER pe 2013, a câştigat, luni seară, în cadrul ceremoniei care a avut loc la Palatul Culturii din Târgu Mureş, premiul pentru critică teatrală.

Criticul de teatru a mărturisit, în cadrul galei, că primeşte premiul în anul în care se împlinesc 30 de ani de când a publicat prima sa cronică.

Mircea Morariu a mai fost nominalizat de două ori la premiile UNITER, obţinând această distincţie şi în 2009. Criticul şi publicistul orădean este titularul rubricilor de cronică teatrală şi de carte de teatru ale revistei Familia şi colaborează cu publicaţii de specialitate precum Teatrul azi şi Cronica veche.

Premiul pentru cel mai bun spectacol a fost primit de "Victor sau copiii la putere", regizat de Silviu Purcărete, iar cel pentru cel mai bun regizor i-a fost acordat lui László Bocsárdi, pentru spectacolul "Hamlet".

La Gala UNITER pe 2013 premiul pentru cel mai bun actor în rol principal i-a revenit lui Cornel Răileanu pentru "Ce nemai pomenită aiureală", de la Teatrul Naţional Cluj, în timp ce trofeul pentru cea mai bună actriţă în rol principal l-a primit Alexandra Fasolă cu rolul titular din spectacolul "Yentl" de la Teatrul Evreiesc din Bucureşti.