Consiliul de Administraţie al Aeroportului Internaţional din Oradea a votat, joi, prelungirea cu patru luni a mandatului interimar al lui Răzvan Horga în funcţia de director general al aerogării orădene cu patru luni. Printre priorităţile acestuia se numără creşterea numărului de destinaţii disponibile din Oradea.
De la Emirates la Aeroportul Oradea
"Obiectivul nostru a fost şi este să extindem numărul de companii aeriene şi de rute operate pe Aeroportul din Oradea. De la finalul lunii februarie vor debuta zborurile Ryanair (n.r. – dinspre şi spre Londra-Stansted, Milano-Bergamo, Dusseldorf-Weeze şi Bologna), dar ne dorim să pregătim şi alte destinaţii. Totodată, ne dorim sporirea numărului de frecvenţe pentru zborurile de Bucureşti", a declarat, pentru BIHOREANUL, directorul interimar al Aeroportului.
Acesta a preluat funcţia în luna noiembrie a anului trecut, iar primul interimat i-a expirat pe 7 ianuarie. Astfel, membrii Consiliului de Administraţie au decis în aceeaşi zi să-i acorde încă un mandat de interimar, valabil până pe 7 aprilie 2021.
În vârstă de 32 de ani, Răzvan Horga este absolvent al Facultăţii de Ştiinţe Economice a Universităţii de Stat din Viena, cu masterat în Managementul Transporturilor Aeriene obţinut apoi în Marea Britanie.
În perioada 2014-2017, a fost angajat al uneia dintre cele mai importante companii aeriene din lume, Emirates, pentru care a lucrat în Dubai. Postul pe care l-a ocupat a fost acela de revenue optimization analyst. "Am lucrat în cadrul departamentului de prognoză şi preţuri, care stabileşte costurile biletelor. Am fost responsabil de prognozele pentru pieţele din India, Pakistan, Afganistan, Maldive, Ski Lanka", a explicat orădeanul.
Proiecte pentru aerogară
Pe lângă îmbogăţirea ofertei de zboruri de la Oradea, conducerea aeroportului lucrează şi la proiecte de îmbunătăţire a infrastructurii şi creştere a siguranţei.
La finalul anului trecut, Consiliul Judeţean a depus spre finanţare europeană (prin POIM) un proiect în valoare de 22 milioane euro pentru creşterea siguranţei şi securităţii Aeroportului Oradea. Din valoarea totală a proiectului, 85% ar reprezenta fondurile europene, 13% ar fi bani veniţi de la bugetul de stat al României, iar 2% contribuţia Consiliului Judeţean Bihor. Proiectul include mai multe investiţii, între care realizarea unui gard inteligent în jurul aerogării, cu senzori de mişcare, iar zona să fie permanent monitorizată cu camere video.
Totodată, Aeroportul lucrează la un proiect de extindere a pistei de la Oradea, de la o lungime de 2.100 de metri, la 2.500 metri, lucru care ar asigura "o mai mare flexibilitate operaţională", după cum spune Horga.
Merită precizat şi că, din 8 ianuarie, după un vot dat de Consiliul Judeţean, Mihai Jurca - ex-director al APTOR, actual city manager al Oradiei - va ocupa şi funcţia de preşedinte interimar al Consiliului de Administraţie al Aeroportului din Oradea, în locul fostului manager Blue Air, Gheorghe Răcaru.
În lunile următoare, ar urma să fie organizat un concurs pentru postul de director "plin" al aerogării, dar şi o selecţie pentru un Consiliu de Administraţie ai cărui membri să aibă mandate pe 4 ani.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.