URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
11 August 2022, 19:55

Licitație nouă pentru lotul de autostradă Chiribiș – Biharia, la trei luni după rezilierea contractului cu firmele din grupul Selina

Licitație nouă pentru lotul de autostradă Chiribiș – Biharia, la trei luni după rezilierea contractului cu firmele din grupul Selina (foto: Facebook, Sorin Grindeanu)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Trei luni i-au trebuit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru a pregăti o nouă licitație în vederea atribuirii lucrărilor de proiectare și execuție a lotului de autostradă Chiribiș – Biharia, după ce în luna mai a reziliat contractul încheiat în 2020 cu o asociere condusă de grupul orădean Selina.

Anunțul a fost făcut pe Facebook de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, joi seară.  

A patra licitație

„Contractul pentru construcția secțiunii Chiribiș – Biharia va fi lansat din nou în licitație! CNAIR a transmis astăzi la ANAP (n.r. – Autoritatea Națională a Achizițiilor Publice), spre validare, documentația de atribuire a contractului pentru proiectarea și execuția celor 28,55 km ai acestei secțiuni care face parte din Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea”, a scris Grindeanu pe contul său de Facebook.

Potrivit oficialului, conform caietului de sarcini perioada maximă de proiectare stabilită prin contract va fi de 6 luni, iar cea pentru execuție de 18 luni. „După validarea documentației, CNAIR va putea lansa licitația propriu zisă”, a mai arătat Grindeanu.

Aceasta va fi a patra procedură de atribuire după ce proiectarea și construirea autostrăzii Transilvania a fost încredințată, pe rând, companiei americane Bechtel (2003), asocierii de firme spaniole Corsan – Corviam (2015), iar ulterior, după ce în 2016 proiectul privind cei 415 km a fost împărțit pe secțiuni și subsecțiuni, asocierii Trameco, Drumuri Bihor, Drum Asfalt (din grupul Selina), Vahostav (Slovacia) și East Water Drillings (București), după o licitație lansată în 2017 și încheiată în 2018, contractul fiind semnat în 2020.

 

Contractul pentru construcția secțiunii Chiribiș-Biharia a Autostrăzii Transilvania va fi lansat din nou în...

Posted by Sorin Grindeanu on Thursday, August 11, 2022

Lotul Chiribiș – Suplac, în aer

Așa cum BIHOREANUL a mai scris, ultimul contract a fost reziliat pe 12 mai anul acesta, după ce CNAIR a respins antreprenorului, rând pe rând, trei variante de proiect tehnic, pe motiv că acestea ar fi presupus costuri mărite cu aproximativ 40% față de cele stabilite inițial.

Asocierea de firme câștigase licitația cu o ofertă de 326,1 milioane lei, echivalentul a 66 milioane euro, însă ulterior a propus proiecte tehnice în conformitate cu care ar fi urmat să primească încă 30 milioane euro, motivând că sunt necesare lucrări suplimentare constând în consolidări ale terenului.

Potrivit surselor BIHOREANULUI, firmele din grupul Selina au contestat decizia CNAIR deschizând împotriva Companiei un proces la Tribunalul București.

Pe de altă parte, așa cum tot BIHOREANUL a scris chiar săptămâna aceasta, CNAIR pregătește anularea licitației organizate anul trecut pentru proiectarea și execuția celor 26,35 km ai lotului Chiribiș – Suplacu de Barcău, câștigată cu suma de 549,95 milioane lei de asocierea Erbașu Construcții (București) – Vahostav (Slovacia), cea de-a doua firmă primind un așa numit certificat negativ din partea CNAIR ca parte a asocierii al cărei contract a fost reziliat pe lotul vecin.

De altfel, anularea licitației pentru Chiribiș - Suplacu de Barcău a fost anticipată încă de la finele lunii trecute și de fostul ministru USR-ist al Transporturilor Cătălin Drulă, care l-a acuzat de eșec pe succesorul său, actualul ministru PSD-ist Sorin Grindeanu.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON