URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 19 IANUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Recent, PSD-iştii bihoreni au repus pe tapet, şi bine au făcut, situaţia corecţiilor financiare aplicate de autoritatea de management din Ministerul Dezvoltării pentru două proiecte ale Oradiei pe fonduri europene. Numai pentru noua linie de tramvai riscăm să dăm din buzunarul nostru 58,7 milioane lei. Lecţia e cam scumpă, chit că aşa avem ocazia să simţim pe propria piele ce ar fi însemnat ca toate investiţiile să le fi plătit din bugetul local.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Pentru cei care sperau asta, o veste tristă: PSD-ul nu este un partid pe cale de dispariţie. Dimpotrivă, e asemenea lui Iliescu, un bătrân care se încăpăţânează să rămână verde (a se citi roşu). Are electoratul său solid, format din nostalgicii, socialiştii, comuniştii şi stângiştii de stil nou, din pomanagiii şi dependenţii de ajutoarele sociale, din sudiştii şi tuciuriii patriei, uşor de cumpărat cu mărunţiş, din bugetari şi lefegii plantaţi şi lăsaţi să sporească şi să rodească prin pleiada de instituţii publice susţinute din greu de pălmaşii şi "liberalii" naţiei...
Zic şi eu
Adrian Cris
De ani de zile, tot felul de lideri sindicali, "dascăli" şi politicieni (aceştia, nota bene, doar când se află în opoziţie) repetă ca pe o mantră că marea problemă a învăţământului românesc este "subfinanţarea" (la fel sunt prezentate lucrurile şi în ce priveşte sistemul sanitar) şi că n-o să avem o societate educată până când guvernele nu vor aloca 6% din PIB acestui sector. 
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Avem un nume nou de stradă în Oradea - strada Sucevei a devenit Strada Evreilor Deportați. Nu e o denumire prea fericită, însă nici una care să poată fi combătută cu prea multă tărie, fiindcă, la aproape 80 de ani de la acele evenimente oribile, sentimentul generalizat de vină încă există... Dar, rememorând la nesfârșit oribilitățile trecutului, ne facem oare un viitor mai frumos? Putem spera că viața copiilor noștri va fi mai liniștită și lipsită de pericole dacă le picurăm întruna în creiere amintiri despre felurile îngrozitoare în care au murit părinții și bunicii lor?
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre noul vaccin anti-Covid și despre campania de vaccinare gratuită declanșată de autorități?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit Codului administrativ, ministerele se aprobă de către Parlament, prin acordarea votului de încredere asupra Programului de guvernare şi a întregii liste a Guvernului, în procedura de învestitură. Ministerele se organizează şi funcţionează numai în subordinea Guvernului, potrivit prevederilor Constituţiei și codului administrativ.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Sub denumirea de hepatită cronică sunt cuprinse o serie de afecţiuni ale ficatului cu cauze şi grade de severitate diferite, care au ca punct comun faptul că procesul inflamator şi necrotic durează cel puţin 6 luni. Formele uşoare nu progresează sau pot progresa lent, iar formele severe sunt asociate cu cicatrizări ale ţesutului hepatic, cu formarea altui tip de structură a acestuia care pot evolua spre ciroză hepatică.
17 Octombrie 2018, 13:18

Licitația pentru reluarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, contestată de Strabag pe unul dintre loturile câştigate de Selina

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania austriacă Strabag a contestat parţial rezultatul licitaţiei organizate de CNAIR pentru reluarea lucrărilor la tronsonul 3 C al Autostrăzii Transilvania, împărţită în trei loturi, dintre care pentru două - Chiribiş-Biharia şi Biharia-Borş - procedura fusese câştigată la începutul acestei luni de asocierea Trameco SA Oradea - Vahostav SK, a.s. - Drumuri Bihor SA - Drum Asfalt SRL - East Water Drillings SRL.

Strabag a depus contestaţie pentru lotul Chiribiş-Biharia, cu o lungime de 28,55 kilometri, nu şi pentru cel de-al doilea.

În pofida înregistrării contestaţiei, CNAIR poate dispune începerea lucrărilor după rezolvarea ei de către Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor, înainte ca litigiul să ajungă în justiţie, dacă răspunsul dat de CNSC nu va fi cel dorit de Strabag.

De altfel, potrivit informaţiilor BIHOREANULUI, proprietarul grupului de firme Selina, din care fac parte Trameco Oradea şi Drumuri Bihor, se află la Bucureşti pentru a semna contractul cu CNAIR, fapt posibil, în condiţiile depunerii contestaţiei Strabag, cel puţin pentru lotul Biharia-Borş.

Pentru a finaliza autostrada pe cele două loturi câştigate la licitaţie, asocierea condusă de Trameco ar urma să primească de la bugetul de stat suma de 98 milioane euro (fără TVA), garanţia oferită pentru calitatea lucrărilor fiind de 10 ani. 

Pentru lotul al treilea din Bihor (Chiribiş – Suplacu de Barcău) CNAIR nu a decis încă un câştigător, ofertele depuse fiind în evaluare.

Licitaţia CNAIR pentru reluarea lucrărilor pe loturi este a doua din ultimii doi ani, după ce în 2015 compania a reziliat contractul cu asocierea de firme spaniole condusă de Corsan-Corviam, care avea sarcina să continue lucrările după rezilierea de către CNADNR a contractului încheiat în 2004 cu compania americană Bechtel contra unei despăgubiri de 37,2 milioane euro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Cand
PSD-ESCU anti-dezvoltare
Postat 18 Octombrie 2018, 00:46 de Sandu1206
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0405 RON
  • 1 EUR = 4.874 RON
  • 1 HUF = 0.0135 RON