Printr-un comunicat dat publicității miercuri, Inspecția Muncii atenționează atât angajatorii cât și angajații că au obligația să ia toate măsurile care se impun pentru prevenirea infectării cu virusul COVID – 19, măsuri ce nu trebuie să antreneze costuri în sarcina lucrătorilor.
Concret, angajatorii au obligația de a prelucra angajații/lucrătorii asupra principalelor măsuri necesar a fi întreprinse:
- spălarea mânilor cât mai des posibil cu apă și săpun sau dezinfectarea cu un dezinfectant pentru mâini pe bază de alcool;
- utilizarea măștilor de protecție de către persoanele bolnave;
- evitarea contactului cu persoane care sunt suspecte de infecții respiratorii acute;
- evitarea atingerii nasului, ochilor sau gurii cu mâinile nedezinfectate;
- acoperirea gurii, nasului în caz de tuse sau strănut;
- dezinfectarea periodică a suprafețelor de contact cu soluții pe bază de clor sau alcool.
”Totodată, angajatorii trebuie să aibă în vedere dispozițiile legale conform cărora, măsurile privind securitatea, sănătatea și igiena în muncă nu comportă, în nici o situație, obligații financiare pentru angajați/lucrători”, mai arată ITM.
În scopul prevenirii îmbolnăvirilor și recuperării capacității de muncă, asigurații pot beneficia de concediu și indemnizație pentru carantină, conform reglementărilor cuprinse în O.U.G. nr. 158/2005, privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare, precum și în Normele de aplicare a prevederilor acesteia, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății și al președintelui CNAS nr. 15/1311/2018, cu modificările și completările ulterioare.
”În vederea prevenirii accidentelor de muncă, a bolilor profesionale sau a îmbolnăvirilor în toate aspectele legate de muncă, angajatorii au obligația de a întocmi un plan de prevenire și protecție compus din măsuri tehnice, igienico-sanitare și organizatorice, bazat pe evaluarea riscurilor precum și de a asigura echipamentele individuale de protecție care să îndeplinească cerințele de securitate și sănătate în muncă specifice locului de muncă”, arată comunicatul.
Activitatea de comunicare și relații cu publicul a ITM și Inspecției Muncii nu va fi întreruptă, însă cetățenilor li se recomandă să evite deplasările care nu sunt obligatorii și să folosească mijloace de comunicare online și datele de contact indicate la linkurile:
https://www.itmbihor.ro
e-mail:itmbihor@itmbihor.ro
fax. 0259-407.440
https://www.inspectiamuncii.ro/buletin-informativ
https://www.inspectiamuncii.ro/petitii-si-sesizari
https://www.inspectiamuncii.ro/contact
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.