URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
31 Iulie 2018, 15:30

Investiţie de un miliard de euro la doi paşi de Oradea: BMW va construi o fabrică în Ungaria, la Debreţin

Investiţie de un miliard de euro la doi paşi de Oradea: BMW va construi o fabrică în Ungaria, la Debreţin foto: BMW
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania germană de auto BMW va construi o fabrică în Ungaria, la Debreţin, a anunţat, marţi, la Budapesta, Péter Szijjártó, ministrul ungar al Afacerilor Externe şi al Comerţului Exterior, citat de MTI.

Potrivit sursei citate, fabrica se va ridica pe un teren de 400 de hectare, aflat în apropierea oraşului aflat la 75 kilometri de Oradea, şi va produce pe o singură linie de producţie atât autovehicule tradiţionale, cât şi electrice, cu cele mai moderne tehnologii din industrie auto.

1.000 de locuri de muncă

Capacitatea fabricii va fi de 150.000 de maşini pe an. Péter Szijjártó a accentuat că valoarea investiţiei depăşeşte un miliard de euro şi va crea, încă de la început, peste 1000 de locuri de muncă noi. Acesta a explicat că terenul pe care se va ridica fabrica o să ajungă în proprietatea BMW în a doua parte a anului viitor, iar în 2019 va începe recrutarea forţei de muncă.

Investiţia contribuie la competitivitatea Ungariei şi consolidează relaţiile economice dintre Ungaria şi Germania, a arătat ministrul, subliniind că atunci când Ungaria a intrat în competiţia pentru investiţii a reuşit să vină cu argumente serioase pentru alegerea acestei ţări, inclusiv impozite mici, o reglementare flexibilă a pieţei forţei de muncă, formare profesională duală şi pregătirea forţei de muncă în domeniul tehnic şi informatic de mare calitate.

14 luni de negocieri

În opinia oficialului ungar, politica economică bazată pe toate acestea s-a dovedit a fi una de succes. Investiţiile cresc an de an, iar anul trecut au fost depăşite toate recordurile: 96 de investiţii noi au fost demarate în Ungaria prin intermediul sistemului de promovare al investiţiilor.

Ministrul a subliniat că acum se poate vorbi despre un nou succes semnificativ, întrucât unul dintre cei mai mari, mai de succes şi mai moderni producători de automobile din lume a ales Ungaria pentru creşterea capacităţii sale de producţie în Europa. Negocierile durează de 14 luni, BMW a analizat mai multe oraşe europene pentru a realiza această investiţie, a spus ministrul.

Avantaje: infrastructura şi personalul

Reprezentanţii BMW consideră că Debreţinul este locul ideal pentru a-şi extinde reţeaua de producţie, datorită infrastructurii foarte bune, datorită legăturilor logistice şi datorită furnizorilor existenţi. Personalul calificat din zonă a fost un alt avantaj important. Pe lângă echipa de la uzină, numeroase locuri de muncă vor fi create la furnizori de piese şi servicii, atât în cadrul noii facilităţi de producţie, cât şi în regiune, mai spune compania.

Uzina se va adresa mai ales pieţei europene, unde BMW a vândut 1,1 milioane de maşini anul trecut, ceea ce reprezintă 45% din producţia sa totală. Construcţia uzinei va începe în a doua parte a anului 2019.

BMW are reprezentanţă proprie în Ungaria din 2004 şi a achiziţionat anul trecut materiale şi servicii în valoare de 1,4 miliarde euro din ţara vecină.

"O creştere globală"

"Decizia BMW Group de a construi această uzină nouă reafirmă perspectiva noastră pentru o creştere globală. După investiţiile semnificative din China, Mexic şi SUA, acum ne consolidăm activităţile din Europa pentru a menţine un echilibru al producţiei la nivel mondial între Asia, America şi continentul nostru, Europa", a declarat Harald Krüger, preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW AG.

"Europa este cea mai mare locaţie de producţie a BMW Group. Numai în 2018 investim peste un miliard de euro în uzinele noastre din Germania pentru a le actualiza şi a le pregăti pentru mobilitatea electrică", a mai spus acesta.

Hotnews semnalează că este prima uzină pe care BMW o deschide după 2000. În Ungaria produc maşini şi rivalii germani ai BMW: Audi şi Mercedes. Presa a mai scris în ultimii ani despre dorinţa BMW de a deschide o uzină în regiune, dar sursele rar au pomenit România ca fiind pe lista scurtă, aceasta fiind formată din Ungaria, Slovacia şi Polonia.

"Un minus de competitivitate"

Întrebat dacă Oradea s-a aflat printre opţiunile BMW pentru amplasarea noii fabrici, primarul Ilie Bolojan a declarat că municipiul de pe Crişul Repede nu a fost eligibil pentru această investiţie.

Agenţia de investiţii a Guvernului, Invest România, a căutat în ultima jumătate de an la cererea grupului BMW amplasamente disponibile în suprafaţă de 200 – 400 hectare în toată ţara.

"Municipiul Oradea nu are disponibile suprafeţe de teren atât de mari", a declarat primarul Ilie Bolojan.

Edilul este de părere că investitorii ar fi preferat oricum Ungaria, chiar dacă găseau amplasamente disponibile în România.

"Ţara noastră are un minus de competitivitate la care companiile se uită: au trecut deja doi ani de când Guvernul nu are operaţională schema de ajutor de stat. Polonia, Ungaria, Serbia, toate ţările cu care suntem în competiţie din punct de vedere economic acordă ajutoare de stat, dar România nu", a spus primarul de Oradea.

Bolojan a mai afirmat că Oradea a pierdut numai în ultimul an doi investitori în favoarea Ungariei din cauză că autorităţile din România nu le-au oferit scutiri de taxe şi impozite sau alte facilităţi.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
13 Comentarii
"scutiri de taxe şi impozite"
Ar mai fi o solutie: majorarea cu 50-100% a taxelor locale,amenzi,impozite (pentru persoane fizice si juridice rezidente in Oradea Mare)...cu sumele astfel obtinute sa fie subventionati giganti ai tehnologiei si industriei auto
Postat 01 August 2018, 20:56 de excalibur
pinonel
Cate stii tu despre star transmission si nu le stiu eu...care am fost si pe acolo. Salariile celor ce presteaza munca necalificata sunt la fel poate usor mai mari, salariile de ingineri poate usor mai mari (nu in toate domeniile ingineresti si apoi am colegi in Oradea veniti de acolo pe principii banesti - clar superioare pe partea de SCADA) iar in IT mai mici. Asta e exemplul tau? Si star transmission e un supplier al Daimler care le-a oferit contract pe cutiile de viteze. Alea nu sunt produsul finit, adica nu cum pleaca de acolo se baga in masini, mai sunt operatiuni in HUB-urile Daimler. Star Transmission e un contract manufacturer precum majoritatea din parcul industrial. Iar in P.I. din Oradea daca ii numesti pe nemti orezari eu ma abtin sa mai continui tastarea (totusi am dat cativa bani si pe tastatura asta)
Postat 01 August 2018, 17:20 de poiu
trezirea fraierilor
Nemtii de la Daimler cand au negociat fabrica de cutii viteze la Sebes au cerut expres autostrada si legatura cu vestul rapida, Asa a iesit A10, ca altfel guvernul nostru... Mai mareau pensiile speciale probabil! Nu avem cap acolo sus, cand suntem Tara membra UE dar defapt suntem cam neconectati cu Restul UE, inseamna ca coruptia, indolenta, neputinta si nestiinta ucide sau saraceste. Autostrazile sunt pentru o Tara ca arterele penrtu corpN fara ele corpul se atrofiaza si moare. In loc sa va tot plangeti de birjarul si necioplitul nostru de primar, care a Mai facut ceva, faceti-va odata ca vedeti si prostii Astia care defapt au condus Tara din 89 incoace, toata clasa politica e =0. Ce asteptari sa Mai ai de la PSD cand viceprimarul de Alexandria zicea despre renumitul M..e PSD: Frustatul ala din Suedia sa-i dea m..e masii ca i-am marit pensia?! De parca i- a dat din banii lui. Cu Asa oameni, Asa tara
Postat 01 August 2018, 13:33 de cetateanbihorean
...
Daimler la ei, BMW la ei, Bosch tot la ei(multumim Felipe). Nu mi-e rusine cu Bolojan, nu il banuiesc de non-combat pe subiecte din astea, dar aia de la CJ, ma scuzati, sunt niste #prosti de teapa lu Vieorica. Dar nu va ingrijorati, multi oradeni vor face naveta la Debrecen. @Pinonel: vorbesti prostii.
Postat 01 August 2018, 12:32 de kaboom
Excalibur
Sa intelegi si Tu cat conteaza facilitatile oferite de stat, un mic exemplu Turcii de la Beko si Arctic au construit o fabrica de masini de spalat la Ulmi, investitie cca 100 mil Eur, 500 locuri de muncca direct create, cu posibilitati de inca 900 la furnizori. Ajutorul de stat de pana la 35% din valoarea investitiei. La o megainvestitie de 1 mld. Eur tu cat crezi ca asteapta BMW Grup ajutor de stat? Dar viteza de deplasare a produsului finit dupa iesirea din fabrica, cat conteaza?
Postat 01 August 2018, 12:02 de cetateanbihorean
Deva era pe lista Bmw nu Oradea
Nu s-a ales Oradea pt ca: 1. spatiu insuficient min 100ha necesare 2. Educatie deficitara-lipsa unei universitati puternice 3. Lipsa infrastructura si conectivitate cu vestul 4. Lipsa deduceri de taxe si oferirea de facilitati de statul roman 5. Altele
Postat 01 August 2018, 11:12 de cetateanbihorean
"scutiri de taxe şi impozite"
"Oradea a pierdut numai în ultimul an doi investitori în favoarea Ungariei din cauză că autorităţile din România nu le-au oferit scutiri de taxe şi impozite sau alte facilităţi." ...asta e domeniul unde exceleaza primaria oradea,mare ghinion ca autoritatile centrale sunt potrivnice DEZVOLTARII.
Postat 01 August 2018, 09:23 de excalibur
Bravo bah, Mang, Sabau, Emilian Pavel & Gaska zurli de la PSD!
Bravo bah, Mang, Sabau, Emilian Pavel & Gaska zurli de la PSD! Ati marit salariul minim l900! Poftiti rezultatul! Happy now?
Postat 31 Iulie 2018, 18:22 de BlackDot
Roger
La biharia avea la dispoziție mai mult teren, dar ce folos dacă autostrada nu e. Sunt ferm convins că au sa pună autobuze pe ruta Oradea- Debrecen.
Postat 31 Iulie 2018, 17:39 de Sandu1206
totul inspre bine nostru....
iooooiiii, pasztor baci si mang-alita, hat tu nu poti sa spui nimica despre realizarile tale si ale udmr is psd? uite, de ce doar debrecenul se lauda si noi nu/ hat nu se gaseste 200 hectare la judetul asta sa dam pt bmw?!? iti faceam si statuie in centru, langa Ladislau baci king! ************** atentie oradeni, un apart cu 3 camere se vinde cu 35 000 euro la Debrecen acum, anul viitor or sa explodeze preturile acolo cu chiriile+restul. situatia devine interesanta pt ca si acum firmele din Debrecen cauta la oradea mesteri mari, sa vedeti din ianuarie cum vor creste salariile la multinationalele de pe borsului dupa ce sute/mii de angajati se vor muta la bmw....ca doar de unde sa scoata ungurii 1000 specialisti intr-un oras care si asa are probl legate de forta de munca?!
Postat 31 Iulie 2018, 17:20 de roger
Pinonel
Tu înțelegi termenul de investiție ca PSD-ESCU. Au mers la Debrecen pt că e acolo autostrada. Bolojan face drumul expres la biharia, dar dacă la noi autostrada nu va fi gata nici în următorii 5 ani, mai vrei investitori. De ce nu îi zici lui Mangă sau lui Păstorul sa se grăbească macar cu porțiunea de la biharia la Ungaria??
Postat 31 Iulie 2018, 17:17 de Sandu1206
Da-le dreaqu de parcuri industriale, daca sunt bune numai pt. orezari!
Birtinezul ar trebui sa perceapa construirea uzinei la doi pasi de mosia lui ca pe un esec personal! Si esecul aduce si raspunderea, adica DEMISIA! Nu se poate sa ne minti zece ani ca vor veni, ca vom drege, ca le dam facilitati pe care NOI, ORADENII, le platim si cand colo in afara de niste prapaditi de orezari si de niste vechili cu ,,uzine" de bagat ata-n ac, nimic! Ne rupi cu birurile, ,,sa facem totul" pt. dezvoltare! Facem pe naiba, va dezvoltati voi, astia de la putere, liberalii oradeni! Ti-am zis, nea primare, acum doi ani, sa mergi cu pita, clisa si armata de consilieri si de trepadusi intr-o vizita la primarul din Sebes-Alba, sa-ti zica ala cum face el cu 12.000 de oameni de are investitii mai mari decat are Oradea, cu aproape 200.000 de oameni!?
Postat 31 Iulie 2018, 16:22 de pinonel
Nu-i
Sa înțeleagă investitori că noi nu face autostrăzi pt Multinaționale. Da oare nu ar putea lua Bolojan porțiunea de autostradă de la biharia????
Postat 31 Iulie 2018, 16:20 de Sandu1206
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON