URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
24 Noiembrie 2017, 12:10

Interviu cu directorul OTL, Viorel Pop: "Anul viitor vom cumpăra tramvaie noi în Oradea"

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La câteva zile după ce a câştigat concursul pentru funcţia de director general al OTL, Viorel Mircea Pop s-a trezit în mijlocul celui mai mare protest al angajaţilor din ultimii ani, unul nelegal, care a blocat, timp de două zile, pe 17 şi 18 octombrie, transportul public în Oradea.

Inginer de meserie, fost director tehnic din 2009, Pop crede că gestul angajaţilor n-a fost corect şi spune că situaţia e în continuare "tensionată". Chiar şi aşa, este optimist că va putea moderniza sistemul de transport şi că anul viitor oraşul va avea chiar şi tramvaie noi-nouţe.

Urmele "îngheţului"

- Supăraţi că primesc prea puţini bani, angajaţii OTL au blocat recent transportul în comun. Le sunt justificate nemulţumirile?

- Nu. În acea perioadă se rediscuta contractul colectiv de muncă. Din 2009, li s-au mărit constant salariile. Salariul brut mediu depăşeşte 2.500 lei, cu toate sporurile. La protest mulţi şi-au fluturat demisiile, dar niciunul nu şi-a depus-o.

- Primarul Ilie Bolojan anunţa un set de măsuri pe care le va lua OTL. Aţi concediat oameni? Va funcţiona societatea cu sincope?

- Organigrama s-a redus cu 24 de persoane, din care 11 pe cale naturală, prin pensionare, iar 13 prin reducerea unor posturi indirect productive. Spre exemplu, din 16 şefi de secţii şi birouri au rămas 8. Vom funcţiona doar cu personalul necesar, vom fi cât mai "slim".

- Veţi modifica graficele de circulaţie, astfel încât să puteţi renunţa şi la o parte din vatmani şi şoferi pentru eficientizarea OTL? Cum vor fi afectaţi orădenii?

- Vom propune Consiliului Local mărirea de la 6 la 7 minute a frecvenţei medii a tramvaielor, asta în afara orelor de vârf. La autobuze, probabil se vor mări timpii de aşteptare cu 2 minute. În ţară, în oraşe de mărimea Oradiei, frecvenţa tramvaielor ajunge şi la 10 minute, iar la autobuze 12-15 minute. Oradea stătea excelent din acest punct de vedere. Acum va sta foarte bine.

Public, deci nerentabil

- Câte tramvaie şi autobuze asigură transportul public în Oradea? Câţi călători sunt? A influenţat greva numărul lor?

- Lucrăm cu 65 de autobuze pe zi, iar în orele de vârf cu 56 de tramvaie. Avem 11.000 de abonaţi, 10.000 elevi, 29.000 pensionari şi circa 10.000 pasageri cu bilete, pe zi. Am avut foarte multe reclamaţii în timpul grevei şi lucrăm să aflăm valoarea reală a pagubei.

- De ce nu se poate OTL susţine financiar? De ce i se alocă, anual, peste 4 milioane euro din bani publici?

- Spre deosebire de privaţi, nu putem circula doar când şi unde e rentabil, ci trebuie să acoperim oraşul. Ăsta e transportul public. Mai sunt şi biletele studenţilor şi ale elevilor, suportate în proporţie de 50% de Ministerul Educaţiei şi de Primărie. Cei mai buni plătitori sunt abonaţii, şi într-un oraş cu 200.000 de locuitori avem doar 11.000.

- Nu puţini orădeni s-au plâns anii trecuţi de frigul din tramvaie şi autobuze. V-aţi pregătit pentru iarnă?

- Pot să vă spun că toate mijloacele de transport care vor ieşi pe trasee iarna aceasta vor avea sisteme de încălzire funcţionale.

Întâi second hand...

- Cum funcţionează sistemul de control după externalizarea acestui serviciu? Primiţi reclamaţii la adresa controlorilor?

- Numărul de procese verbale s-a triplat, controlul e mai eficient. Lunar avem maximum 10 obiecţiuni la adresa controlorilor. Concluzia este că înainte nu se înregistrau toate amenzile. Aveam şi reclamaţii că unii controlori beau cafele şi stau la păcănele...

- În ce stadiu se află construcţia autogării OTL din zona Gării? Cum va influenţa aceasta traficul?

- Noua autogară va opri în zona Gării centrale cursele judeţene care intră în oraş prin zona de Nord, contribuind astfel la decongestionarea traficului, la fel cum s-a întâmplat după inaugurarea autogărilor din Nufărul şi din Decebal. O vom da în funcţiune luna aceasta.

- OTL a fost criticată deoarece cumpără 10 tramvaie second hand modernizate şi nu unele noi. De ce second hand? În ce stadiu este achiziţia?

- Licitaţia va fi atribuită la sfârşitul acestei luni. Vor fi 10 tramvaie cu scaune tapiţate, cu mai multe rezistenţe de încălzire, care au circulat în Europa de Vest. Era necesar să ne îmbunătăţim parcul, iar 10 tramvaie second hand costă circa 350.000 euro, cu transport inclus, în timp ce 10 tramvaie noi costă minimum 17 milioane euro.

…şi apoi noi

- Primarul a anunţat şi achiziţionarea unor tramvaie noi...

- Anul viitor, prin programul de mobilitate RO-HU, ne-am propus achiziţionarea a 5 tramvaie noi. Vrem şi achiziţia altora în următorii ani. Ne dorim tramvaie asemănătoare cu celelalte noi din flotă (n.r. - Siemens) deoarece mentenanţa ar fi unitară şi, deci, mai puţin costisitoare.

- A fost anunţată construirea, tot pe bani europeni, a unei noi linii de tramvai. Cum va influenţa aceasta circulaţia?

- Noua linie va uni Calea Aradului cu Nufărul de-a lungul Peţei şi va deservi centrele comerciale de pe această legătură, viitoarea sală polivalentă, Universitatea, precum şi noile blocuri care se construiesc în zonele Ceyrat şi Atelierelor. Lucrarea este în licitaţie.

- Ce relaţie aţi avut cu fostul director, Csuzi Istvan? Şi ce relaţie aveţi cu primarul Ilie Bolojan?

- Cu fostul director Csuzi am avut o relaţie corectă şi profesională. La fel am şi cu domnul primar. L-am informat la 4.30 dimineaţa de izbucnirea acelei crize. A abordat situaţia prompt şi corect, a şi ieşit între protestatari.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
astea toate daca ne ajuta Dumnezeu
a uitat sa zica faptul ca daca Dumnezeu ne mai suporta un an si ne va ajuta sa facem cutare sau cutare lucru,...ce semintie demonica,care se incred doar in diavolul de UE,avem in administratia locala,chiar nu exista un crestin adevarat acolo?
Postat 25 Noiembrie 2017, 09:13 de User anonimizat
Seful transportului public oradean nu stie nici macar cat costa un tramvai nou !?!
O sa vedem cheltuiti cate 2,5 milioane Euro de tramvai nou in Oradea, tot la fiecare doua decenii !?! Cele 10 Siemens au fost achizitionate in 2007 ... inainte de instaurarea amatorismului liberal in oras !?! Socotind asadar din 2027 urmatorul, 2047 altul ... puteti cuantifica cand se revine normal, daca mai ramane gasca asta de netrebnici la puterea locala !?!
Postat 24 Noiembrie 2017, 18:39 de WinDos
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON