URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 05 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum câteva săptămâni, am aflat că Primăria Oradea a încercat să pună mâna pe Casa de Cultură a Sindicatelor într-un mod nu tocmai ortodox, ceea ce pare impardonabil într-o țară ortodoxă, cum ne pretindem. De altfel, edilii nu sunt la prima tentativă de a pune mâna pe active care nu le-au aparținut, vezi și încercarea de a „naționaliza” Casa de Cultură a Tineretului.
Zic şi eu
Adrian Cris
În al 12-lea ceas, Ilie Bolojan a preluat conducerea PNL, ca președinte interimar. Spre deosebire de predecesorii săi, cum ar fi Ciucă ori Cîțu, nu impus de cineva de sus, ci propus de colegi, ca un colac de salvare pentru toți. Un detaliu pe care a ținut să-l spună deschis, fiindcă dacă aceștia nu se vor „alinia cu cetățenii”, va renunța la șefia partidului. Nu-și pune obrazul la bătaie ca să-l huiduie oamenii ori să ajungă subiect de miștouri, ca alții.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Pe cine veți vota în turul al doilea al alegerilor prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 29 octombrie 2024, după mai bine de 10 luni de deliberări intense și profunde, Curtea Constituțională a dat „verde” pentru intrarea în vigoare a unei aberații legislative, respingând o sesizare de neconstituționalitate făcută de Secțiile Unite ale Înaltei Curți de Casație și Justiție încă din în 5 decembrie 2023.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
10 Martie 2020, 18:20

Fraieri la cumpărături

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

De când mă ştiu, sunt un tip răbduriu. Poate pentru că din copilărie, fiind cel mai mare între fraţi, a mea era corvoada să stau la cozi la lapte, în armată plutonului meu îi venea ultimul rândul să fie furajat, iar în studenţie tot de cozi dădeam la cantină. Aşa că acum, când trebuie să stau la rând, nu trişez lipindu-mă de amici găsiţi mai în faţă şi nu pufnesc emfatic de nervi. Şed cuminte şi citesc ştiri pe telefon.

Marţea trecută, însă, mă cam grăbeam. Am terminat munca mai târziu şi voiam să prind totuşi serialul preferat la TV (am tabieturi, nu înghit deodată toate episoadele de pe net, le mistui în ritm săptămânal), aşa că am intrat în viteză în magazinul unde sunt "arondat" (cel mai aproape de job), am aruncat în coş nişte fructe şi apoi, ţuşti, spre casele de marcat. Acolo, însă, ghinion. Din 7 erau deschise doar 3.

Altădată, deasupra lor trona un anunţ că "dacă aştepţi mai mult de 5 minute şi nu funcţionează toate îţi dăm nu-ştiu-ce", dar a dispărut de mult. Pentru că Murphy nu dormea, cozii din dreptul casei nr. 1 aproape că îi era lipită cea spre aşa-zisele case expres, pe care le detest plenar. Pe de o parte fiindcă produc şomaj, pe de alta pentru că dacă iei o bere trebuie să vină un angajat ca să ateste că eşti adult. Deci, oricum nu-ţi scurtează aşteptarea.

Optimist, am ales totuşi "expresa", unde i-am cerut unui supraveghetor să-l cheme pe şeful de magazin. Voiam să-l întreb de ce, dacă era plin de muşterii, nu se deschid toate casele de marcat. Dar tânărul mi-a zis că şefu’ era ocupat, fără măcar să-l fi sunat. Când l-am atenţionat că nici nu încercase, a dispărut.

După ce mi-am plătit coşul, în loc să dispar şi eu, m-am chitit să cer lămuriri, aşa că l-am căutat pe protectorul şefului. L-am reperat la o casă "clasică" (o fi vrut să-şi ajute colegii sau să scape de sâcâiala mea?). I-am zis că nu era ok că m-a lăsat cu ochii-n soare şi i-am cerut din nou să-şi cheme şeful, dar m-a pasat spre Informaţii. Aici, în loc să apară şeful, a venit o înlocuitoare (fără ecuson), care m-a informat că Şefu’ era în pauză. Deci nu putea fi deranjat.

Am anunţat că vreau să scriu o reclamaţie şi mi-a dat, pentru asta, o hârtie. Condică de plângeri n-aveau. Mi-am vărsat oful pe coala aia, precizând că nu vreau atât sancţionarea angajatului care ignorase un client, cât remedierea "deficienţelor de sistem", şi am subliniat că aştept răspuns scris, lăsându-mi numărul de telefon, pentru a putea fi contactat.

Credeţi că până la sfârşitul săptămânii m-a căutat vreun şef/şefuţ din "Ţara Cumpărăturilor"? Nici vorbă! Ceea ce spune mult şi despre procedurile de lucru ale respectivei multinaţionale (cu capital nemţesc), şi despre consideraţia pentru "onorata clientelă". 

Ceea ce vreau să spun e că ne-am obişnuit să pretindem respect doar din partea instituţiilor publice, dar acceptăm dispreţul companiilor private. Culmea, deşi şi pe acestea le plătim, chiar zilnic şi nu ieftin... 

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
20 Comentarii
@ sandu
Orasul tau??? Mă faci să râd :) Vezi ca-ti expiră flotantu', țărane!
Postat 11 Martie 2020, 11:18 de oradeanbihor
Oradeanbihor
" Ca sa primesti respect, trebuie sa il oferi mai întâi " :::))))))) nu mai veni în orașul meu , cu vorbe de la sat. Tzaranule
Postat 11 Martie 2020, 11:04 de Sandu2100
care magazin?
Nu era mai bine daca ne-ati fi spus exact numele magazinului? Aaa, stai. Daca ar vrea sa cumpere reclama pe bihoreanul?
Postat 11 Martie 2020, 10:47 de unul
Doamna PATRUNJEL
La acest Kaufland, am dat si eu,la casa de marcat, de o analfabeta care se lega de firele de patrunjel din legatura de patrunjel.Pe langa ca era tot galbejit si ofilit se mai lega de doamna care cumparase patrunjel.Noroc cu seful de magazin care si-a cerut scuze in numele acelei proaste si care a promis ca-I va atrage atentia 'doamnei patrunjel'.
Postat 11 Martie 2020, 09:24 de adevarat
Avem o tara,cum procedam?
Tragem o concluzie? Cea optimista,ar fi ca lipsa de respect dintr-o multinationala,germana face muuult mai tolerabila lipsa de respect din institutiile publice,bunaoara primarii.Cea pesimista ar fi ca,nu este un motiv suficient o coada la supermarket pentru a face un apel la 112.Sunt interzise doar adunarile peste 1000 de persoane...
Postat 11 Martie 2020, 08:33 de excalibur
Italy locked down
Se intorc romanii din Italia si se vor ocupa destule locuri de munca. "Leprele revizioniste", cati vor scapa, vor mai face o vreme umbra pamantului, dupa care lumea va fi mai frumoasa, mai relax. Tot raul spre bine. Doamne ajuta!!!
Postat 11 Martie 2020, 07:32 de 1011010
@ samdu
Ce povestesti tu, se poate intampla doar in satul tau si sa fim seriosi.. nici nu cred ca ai merita un tratament civilizat. Ca sa primesti respect, trebuie sa il oferi mai intai. Ceea ce la tine nu e cazul.
Postat 11 Martie 2020, 07:20 de oradeanbihor
Christa
Acum ai ocazia sa plantezi păduri. La lecția asta ai lipsit. Olyan jó cica
Postat 10 Martie 2020, 21:59 de Sandu2100
Fake news,fake city
Totusi,ca sa nu facem reclama,despre ce vorbim aci? O fi kaufland,o fi lidl,o fi selgros(nein)?In mod cert nu e praktiker(aka bricodepot) unde sunt 3-4 clienti in tot magazinul, dar se sta la casa.Statul la coada are rolul lui in marketing,ai timp sa te gindesti,sa te marchezi psihic,sa ti se creeze niste cai batatorite in cortex de tip Pavlov(aka stereotip dinamic).Sa nu ne batem joc de "institutia cozii",bine inradacinata in traditia poporului roman.Lipsa cozii ar demotiva clientii,ar avea senzatia unui business care tinde spre extinctie sau chiar semnele apocalipsei.Putem gindi si pozitiv,nu?Conform principiului ca un pesimist e doar un optimist mai bine informat...
Postat 10 Martie 2020, 21:44 de excalibur
@oradeaveche
Am prins culesul de piersici, porumb, sfecla, defilarile si manifestarile pe stadion cu varf si indesat precum si cozile pentru....orice.....la toate magazinele.
Postat 10 Martie 2020, 21:33 de Christa
Mda
De obicei apreciez ce spune dl. Cris dar aici nu pot sa-i dau dreptate. Faptul ca stati 5 min la o coada nu e un capat de tara, nu cred ca ati stat la Carrefour Lotus 10 minute(pe ceas) vreodata efectiv la casierie. Chestia cu detestarea caselor self-service mie imi aduce mai mult a om neadaptat la realitatile actuale. Treaba cu berea se rezolva in 10 sec. Doar apasa angajatul de acolo un buton, nu cere nimeni buletinul. Se vede pe dumneavoastra cati ani aveti, fiti relax:) Tot timpul am vazut acolo anunturi de angajare dar majoritatea romanilor fara vreo calificare reala prefera sa nu munceasca nimic si sa atarne de vreo pensie/salar din familie. Asa ca nu e vb de somaj. Faptul ca seful de magazin nu are timp sa stea la povesti cu oarescine spune ca are detula treaba pe cap. Si eu am facut reclamatie acolo de doua ori si mi s-a raspuns. Dar am reclamat nereguli reale si nu faptul ca am intarziat la vreun serial. PS:ar trebui sa iesiti din tara sa vedeti ca sunt cozi, mai ales la ore de varf, in toate tarile PS2: investiti cativa euro/luna in Netflix si poate scapati de stresul descris in articol
Postat 10 Martie 2020, 21:15 de Neutryno
oradeaveche
Abc-urile sa învețe să respecte clienții. Pt o pâine când ai o persoana în fața, care și ea/el cumpără o pâine, aștepți 10-15 minute, și dacă ești obraznic să-i atragi atenția, te trimite la alt ABC. Și dacă n-ai mai trecut pe la ABC o săptămână doua, te întrebă " n-ai mai fost pe la mine " Toți sunt mari patroni de ABC și spălători auto.
Postat 10 Martie 2020, 21:14 de Sandu2100
Libertatea de a alege
Adriane ai o solutie sa-i "pedepsesti": nu mai cumpara de la ei. E atat de simplu.
Postat 10 Martie 2020, 21:11 de oradeanbihor
reclamatiile pe site se rezolva rapid
reclamatia facuta la nivel local se sterge automat (nu deranjam sefii, ca n-avem voie). stimate jurnalist, faceti o reclamatie oficiala pe site-ul lor (sigur le acapereaza atentia sefilor mari) si in maxim 48h veti fi cautat. daca jucati bine rolul clientului nemultumit, vi se vor da si niste vouchere recompensa pentru disconfortul creat. // nu uitati sa va inscrieti la Carrefour la biroul de relatii cu clientii pe lista persoanelor care doresc sa participe la întâlnirea semestriala cu sefii de mag - se aplica pt Carrefour lotus si era shopping. cei care participa primesc cupoane de 50 lei. eventual va puteti lua copilul sau sotia cu voi, suma se dubleaza. aceste 2 supermarketuri sunt cele mai serioase la capitolul reclamatii clienti online, numai trebuie stiut de unde sa incepi. succes!
Postat 10 Martie 2020, 20:54 de roger
Sandu
ABC-ul funcționează bine mersi, că-i vorba de centru sau cartier, folosindu-se de comoditatea cumpărătorului care mai bine dă 2 lei în plus și ascultă o bârfă.
Postat 10 Martie 2020, 20:41 de oradeaveche
Christa
Asta cu “capitalismul este egal cu comunismul” provine de la cineva care nu a prins comunismul, altfel nu se explică, indiferent de modul de coerciție.
Postat 10 Martie 2020, 20:34 de oradeaveche
Christa
Și într-adevăr EXCALIBUR are dreptate cu disciplina nemțească. Probabil într-un hipermarket lucrează 400 de oameni , probabil un hipermarket a distrus 200 de ABC-uri " afaceri de familie " în care lucrau 3 oameni și doar unul cu carte de muncă. Nu plâng de milă ABC-urilor, când trebuia să aștepți minute bune până să fi servit, că aveau de discutat despre Marimar sau Salome say ce a făcut vecinul de la 3 , plus mai făceau politică plus o vodka plus că au stricat fațada blocurilor .
Postat 10 Martie 2020, 20:30 de Sandu2100
excalibur
Tu vorbești despre disciplina nemțească:::))) , tu care-l făceai pe Iohannis " Hitler " tu care acuzai multinaționale :::)) Ești tari di tăt uai.
Postat 10 Martie 2020, 20:23 de Sandu2100
Hipermarket
Culmea e ca multinationala cu pricina e chiar cel mai mare angajator roman.Si chiar e oleaca de disciplina nemteasca.Cozile de la casa de marcat sunt o problema ubicua.Stind odata la coada la posta,mi s-a facut nitel rau,ceva atac de panica.Am supravietuit,dar am ramas marcat de sindromul statului la coada,cu angoasa ca episodul s-ar putea repeta.Asa ca nu mai folosesc serviciile postei romane, iar la supermarket,bag la inaintare un insotitor.Pe fondul covid-19, am putea decreta cozile un atentat la sanatatea publica si individuala.Aferim
Postat 10 Martie 2020, 20:12 de excalibur
capitalism
Stimate domnule Adrian, inteleg frustrarea/nemultumirea, dar din pacate acesta este capitalismul. Fara modestie, recomand a intelege si a realiza ca nu prea se pot tulbura apele intr-o multinationala bazata pe proceduri si mai ales pe maximizarea profitului (cheltuieli minime inclusiv cu personalul si majorarare continua a preturilor). Este o realitate crunta din care nu avem cum scapa, eventual doar ocoli si supravietui cu ea. Mutinationalele prin standardizarea a tot ce inseamna activitate au distrus afacerile de familie in care clientul era "mangaiat pe crestet" si indemnat sa mai revina in magazin. Ar fi multe de spus, dar nu e loc. In 2 cuvinte capitalismul este egal cu comunismul, diferenta o face modul de coercitie. Sper sa nu apuc capitalismul avansat.
Postat 10 Martie 2020, 20:05 de Christa
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7393 RON
  • 1 EUR = 4.977 RON
  • 1 HUF = 0.012 RON