Lana Dumitru este designer de modă în Marea Britanie şi creaţiile sale, inspirate de covoarele bunicii, au ajuns ediţie limitată pentru unul dintre cele mai renumite branduri de vestimentaţie, scrie digi24.ro. Ea a fost inclusă în topul Forbes "30 sub 30" dedicat persoanelor de succes din această categorie de vârstă.
Lana Dumitru a expus la London Fashion Week, câteva dintre colecţii au ajuns în muzee şi galerii de artă din lume, şi recent, a avut o expoziţie şi în Bucureşti.
Numele româncei de 26 de ani, doctorand în design, modă şi artă vizuală, apare în publicaţii din Marea Britanie, pe site-urile unor mari branduri şi pe reţelele de socializare.
Creaţiile sale au de obicei motive tradiţionale româneşti. "Etno nu era un trend încă şi nu era nimic cool sau nimic interesant să îi aduci un elogiu covorului bunicii. Ba poate chiar era o ruşine şi nu mi s-a părut just şi, cumva, cred că am deschis această cale spre a ne revedea tradiţiile. Lucrările mele sunt de obicei în galerii şi muzee în jurul lumii, mai puţin în România, poate. Am văzut că s-a propagat totul pe mai multe continente, ceea ce a fost din nou o surpriză. Oameni din Mexic au zis: Ia uite, rochii cu motive mexicane! - şi aşa am aflat că, deşi suntem foarte departe, avem foarte multe în comun. Foarte mulţi oameni din State apreciază ceea ce fac", spune Lana Dumitru.
Cea mai cunoscută creaţie a sa este rochia etno, dar este apreciată şi pentru colecţia sa pentru un mare brand. Pe hainele originale create de ea a imprimat imaginea coloanei infinitului sau imagini de la Săpânţa.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.