Grupul auto Volkswagen anunţă că opt milioane de vehicule diesel înmatriculate în Uniunea Europeană au softuri pentru inducerea în eroare a testelor de emisii, conform unei scrisori trimise Parlamentului german, relatează publicaţia germană Handelsblatt.
Thomas Steg, şeful Departamentului de Relaţii Publice al Grupului VW, a trimis Parlamentului german o scrisoare oficială în care anunţă că softul destinat manipulării emisiilor a fost montat la vehicule dotate cu motoare diesel de tip 1,2, 1,6 şi 2,0 litri.
"În Uniunea Europeană, problema vizează opt milioane de motoare diesel de tip EA 189, euro 5, cu capacitatea de 1,2, 1,6 şi 2,0 litri", se arată în scrisoarea trimisă de reprezentantul Grupului Volkswagen Parlamentului de la Berlin.
Documentul are data de 2 octombrie, fiind obţinut de ziarul Handelsblatt şi publicat luni seară. "Prezentăm scuze pentru neregulile cauzate de câţiva indivizi şi promitem clarificarea lucrurilor", precizează VW.
Purtătorul de cuvânt al Grupului Volkswagen a declarat că nu a fost informat despre această scrisoare şi nu poate comenta.
Volkswagen a anunţat, la sfârşitul lunii septembrie, că circa 11 milioane de autovehicule ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii.
Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului.
Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor. În Europa, probleme similare au fost semnalate şi la alte mărci ale grupului VW.
Pe fondul scandalului, directorul general al grupului Volkswagen, Martin Winterkorn, a demisionat la sfârşitul lunii septembrie, fiind înlocuit cu Matthias Muller, fost director al companiei Porsche.
"Scandalul emisiilor reprezintă o criză existenţială pentru compania Volkswagen. Însă cred că, pentru Volkswagen, este o criză surmontabilă", a declarat Hans Dieter Pötsch, care va prelua în noiembrie preşedinţia Consiliului de administraţie al grupului auto german.
Citeşte şi articolele:
Scandalul Dieselgate: Cum poţi să verifici dacă maşina ta are softul problemă
E oficial: RAR nu mai eliberează cărţi de identitate pentru maşinile Volkswagen!
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.