La o lună după ce a anunţat două proiecte menite să fluidizeze traficul rutier pe axa cea mai solicitată a oraşului, între Centrul Civic şi cartierul Nufărul, proiecte ce urmează să fie finanţate cu fonduri europene pentru îmbunătăţirea mobilităţii urbane, primarul Ilie Bolojan a prezentat câteva detalii din planul aflat în pregătire pentru depunerea cererilor de finanţare.
Edilul a exemplificat, marţi, câteva dintre transformările prin care vor trece bulevardele Nufărul şi Cantemir până în Centrul Civic, punând la dispoziţie şi imagini de tip randare care ilustrează modificările plănuite.
Mai verde, mai iute
Din capătul cartierului Nufărul locurile de parcare situate pe marginea bulevardului vor fi dezafectate şi spaţiile astfel eliberate vor fi exclusiv ale pietonilor şi bicicliştilor, pe o parte din ele urmând să fie amenajate şi spaţii verzi.
Primarul a spus că de-a lungul arterelor va fi realizat un aliniament de arbori înalţi, iar liniile de tramvai vor fi complet înierbate, iar stâlpii de iluminat vor fi înlocuiţi cu un sistem inteligent, "cu lumini care îşi reglează intensitatea în funcţie de numărul trecătorilor, şi cu camere de supraveghere".
De asemenea, edilul a spus că prima bandă de circulaţie, cea de lângă trotuare, va fi cu prioritate pentru autobuze, în timp ce tramvaiele vor avea undă verde pe toată lungimea celor două bulevarde, urmând să fie redus numărul locurilor în care autovehiculele vor putea traversa liniile, iar trotuarele vor fi lărgite.
Bolojan a precizat că în a doua jumătate a acestei luni, studiul de fezabilitate al proiectului va fi finalizat astfel încât la finele lui august Consiliul Local să poată aproba indicatorii tehnico-economici ai investiţiei pentru ca proiectul să poată fi depus spre finanţare cu fonduri europene pe axa de mobilitate urbană.
24 milioane euro
Proiectele pentru creşterea mobilităţii urbane între Nufărul şi Centrul Civic, însumând o valoare estimată totală de 24 milioane euro, au fost anunţate de primarul Ilie Bolojan la mijlocul lunii trecute, când a explicat că scopul lor este creşterea vitezei de deplasare a tramvaielor de la 15 km/h, cât este în prezent, la 20-25 km/h, aşa încât şi numărul curselor zilnice să crească de la 500 la 700.
Un prim proiect, de 18 milioane euro, vizează creşterea fluenţei circulaţiei tramvaielor inclusiv prin eliminarea punctelor de conflict şi de blocaj din dreptul blocului Cicero, din giraţia Nufărul-Sucevei şi din Centrul Civic, zona intersecţiei cu strada Griviţei.
Bolojan a spus că sub actuala giraţie din zona Pieţei Cetate va fi realizat un pasaj subteran cu patru benzi, din care una dedicată pentru autobuze, astfel încât "tramvaiul va merge fără oprire, nu va aştepta după maşini, ca acum".
Proiectul presupune şi facilitarea accesului vehiculelor prin Centrul Civic la dreapta (spre Calea Clujului), înainte (spre Podul Dacia) şi la stânga (spre Colegiul Gojdu) tot printr-un pasaj subteran.
Pe de altă parte, un alt proiect, în valoare de 6 milioane euro, vizează accesul dinspre Cetate spre Piaţa Unirii pe cale exclusiv velo şi pietonală.
Rata de cofinanţare a ambelor proiecte din fonduri proprii ale oraşului este de 5%.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.