URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 15 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
15 August 2018, 14:56

Cum va arăta artera Nufărul – Centrul Civic: Linii de tramvai înierbate, străjuite de arbori înalţi, stâlpi de iluminat cu senzori şi camere de supraveghere (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La o lună după ce a anunţat două proiecte menite să fluidizeze traficul rutier pe axa cea mai solicitată a oraşului, între Centrul Civic şi cartierul Nufărul, proiecte ce urmează să fie finanţate cu fonduri europene pentru îmbunătăţirea mobilităţii urbane, primarul Ilie Bolojan a prezentat câteva detalii din planul aflat în pregătire pentru depunerea cererilor de finanţare.

Edilul a exemplificat, marţi, câteva dintre transformările prin care vor trece bulevardele Nufărul şi Cantemir până în Centrul Civic, punând la dispoziţie şi imagini de tip randare care ilustrează modificările plănuite.

Mai verde, mai iute

Din capătul cartierului Nufărul locurile de parcare situate pe marginea bulevardului vor fi dezafectate şi spaţiile astfel eliberate vor fi exclusiv ale pietonilor şi bicicliştilor, pe o parte din ele urmând să fie amenajate şi spaţii verzi.

Primarul a spus că de-a lungul arterelor va fi realizat un aliniament de arbori înalţi, iar liniile de tramvai vor fi complet înierbate, iar stâlpii de iluminat vor fi înlocuiţi cu un sistem inteligent, "cu lumini care îşi reglează intensitatea în funcţie de numărul trecătorilor, şi cu camere de supraveghere".

De asemenea, edilul a spus că prima bandă de circulaţie, cea de lângă trotuare, va fi cu prioritate pentru autobuze, în timp ce tramvaiele vor avea undă verde pe toată lungimea celor două bulevarde, urmând să fie redus numărul locurilor în care autovehiculele vor putea traversa liniile, iar trotuarele vor fi lărgite.

Bolojan a precizat că în a doua jumătate a acestei luni, studiul de fezabilitate al proiectului va fi finalizat astfel încât la finele lui august Consiliul Local să poată aproba indicatorii tehnico-economici ai investiţiei pentru ca proiectul să poată fi depus spre finanţare cu fonduri europene pe axa de mobilitate urbană.

24 milioane euro

Proiectele pentru creşterea mobilităţii urbane între Nufărul şi Centrul Civic, însumând o valoare estimată totală de 24 milioane euro, au fost anunţate de primarul Ilie Bolojan la mijlocul lunii trecute, când a explicat că scopul lor este creşterea vitezei de deplasare a tramvaielor de la 15 km/h, cât este în prezent, la 20-25 km/h, aşa încât şi numărul curselor zilnice să crească de la 500 la 700.

Un prim proiect, de 18 milioane euro, vizează creşterea fluenţei circulaţiei tramvaielor inclusiv prin eliminarea punctelor de conflict şi de blocaj din dreptul blocului Cicero, din giraţia Nufărul-Sucevei şi din Centrul Civic, zona intersecţiei cu strada Griviţei.

Bolojan a spus că sub actuala giraţie din zona Pieţei Cetate va fi realizat un pasaj subteran cu patru benzi, din care una dedicată pentru autobuze, astfel încât "tramvaiul va merge fără oprire, nu va aştepta după maşini, ca acum".

Proiectul presupune şi facilitarea accesului vehiculelor prin Centrul Civic la dreapta (spre Calea Clujului), înainte (spre Podul Dacia) şi la stânga (spre Colegiul Gojdu) tot printr-un pasaj subteran.  

Pe de altă parte, un alt proiect, în valoare de 6 milioane euro, vizează accesul dinspre Cetate spre Piaţa Unirii pe cale exclusiv velo şi pietonală.

Rata de cofinanţare a ambelor proiecte din fonduri proprii ale oraşului este de 5%.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
14 Comentarii
Mda
Se pare ca unii ar vrea ca Oradea sa arate ca si acum o suta de ani, cu noroaie pana la genunchi pe asa zisele drumuri "orasenesti", si cu baraci insalubre in loc de locuinte moderne.
Postat 18 August 2018, 07:34 de Alcor
mai sunt destui aceia care suspina dupa latrina parinteasca si vatra de pamant: cu ele Pb-ul era perfect!
Din plansele prezentate intelegem ca se propune o rezolvare corecta a circulatiei, ca se respecta un plan de urbanism la nivelul anului in care suntem si a zonei geografice in care ne aflam si nu in ultimul rand nici vorba de "intubarea Petei"! Daca unii de pe aici au gusturi urbanistice de inspiratie afro-asiatice de tip ghetou neasfaltat respectiv de favela fara canalizare atunci pot gasi usor aceste "dotari" in orasele-rosii invecinate, in aproape orice zona din biata noastra Tara, acum dupa 100 de ani de la Marea Unire! Suntem majoritari aceia care ne dorim Oradea Mare si ingrijita, cu facilitati si cu utilitati care se obtin si se mentin intr-un mod clar si cunoscut de mai bine de 100 de ani in Lumea Civilizata de catre ne simtim ca apartinem. Nu apartinem de Lumea Coruptiei, de Lumea Grobianismului, de Lumea lui Dragnea, de Lumea Asistatilor social care voteaza fara sa se spele macar pe maini si care repeta ce spune Antena 3...
Postat 17 August 2018, 11:08 de decalog
Arata foarte bine
Doua benzi pe sens, pista pt biciclete, spatii largi, este si verdetea, etc. Nu o fi Bolojan omul perfect, nimeni nu e perfect, dar sa-i adunci pe Mang si pe udemeristi la primarie ar insemna sa pui lupii de paza la stana. Ar fi un dezastru. Vezi ce se intampla la CJ. Calamitate abatuta asupra judetului.
Postat 16 August 2018, 07:03 de Alcor
Peta, culoar verde! Nu canal betonat si intubat
inteleg si impartasesc grija lui @scortosul, dar momentan in poze arata doar podul peste Peta care se reabiliteaza. Cred si sper ca e o greseala faptul ca au lasat culoarea alba acolo in loc de verde. Totusi, trebuie sa remarc cat de activi sunt socialistii sa isi bata joc de proiect, cu propaganda si minciuni, desi (in cazul de fata) nu e vorba de exproprieri, desi restul proiectelor anuntate chiar s-au indeplinit, nu au ramas pe hartie, cum face Teleormanu lu DRACnea
Postat 16 August 2018, 01:45 de unu
Felicitări Bolojan
.
Postat 15 August 2018, 19:02 de Sandu1206
Dar cu parcările ce aveți?
Înțeleg tendința spre ecologie dar ce e mult e mult. Nufăru e sufocat de mașini. Cu ce mă încălzește zona pietonala din capăt Nufăru până în Cantemir daca in spatele blocurilor de la sosea e măcel. Gândire tipic nord coreeană: bulevarde impecabile care ascund sărăcia de ochii mai marilor de la conducere. Cât despre tramvaie as fi preferat trolee in locul lor, daca tot se vrea banda dedicata pentru autobuze, soluție mult mai flexibila că infrastructura daca se doresc trasee noi.
Postat 15 August 2018, 18:53 de User anonimizat
Arată bestial ...
... parcă am fi în Bucureștiul anilor '70, când Ceaușescu a dat ordin să fie dărâmat, ca să facă loc bulevardelor pe model chinezesc !?!
Postat 15 August 2018, 18:52 de CrisDumi
@soricel
De un autobuz nu mai pot eu frate! Nemericul ala de Bolojan, cum il numesti, a facut mai mult decat ai fi tu in stare sa faci in 10 vieti de le-ai avea. In afara ca stai si comentezi toata ziua pe net, nu faci nimic productiv...sau poate te plateste Mang.
Postat 15 August 2018, 17:47 de GigiManivela
!!!
@Manivelo: Si nu eu am promis autobuzul! L-a promis NEMERNICUL! Poate și în Bihoreanul...eu am găsit declarația intr-un cotidian! NEMERNICUL MINCINOS! Tremură Peta de minciunile lui și ale PNL!
Postat 15 August 2018, 17:12 de soricel
?
@Manivelo: De ce nu ai fi tu ăla? Sau cel ce a fost internat la CFR?
Postat 15 August 2018, 16:58 de soricel
?
@GigiManivela lula: Nu ai voie să scrii nume mă....știi asta? @David: A promis nemernicul pentru pensionari! Nu pentru mine...
Postat 15 August 2018, 16:50 de soricel
@soricel
autobuz catre cimitr te intereseaza pe tine, cand exista proiecte de zeci de milioane de euro in derulare? Se vede ca esti un pesedist prost, samantar, care stai in fata blocului si bei bere la pet, fara maieu pe tine, cioban si fara viitor. Evoluati mai taranilor ca o sa muriti de prostie si de retardism
Postat 15 August 2018, 16:26 de David
Nemernicul
Bolojan minte la fiecare respirație! In februarie promitea autobuz la cimitir în perioada lucrărilor la pod! Exista? Ce linii cu iarbă? Aștepți un tramvai de te ia naiba! Asta e problema!
Postat 15 August 2018, 15:56 de soricel
! Sa vedem ce o sa iasa!
In desene arata OK> Ramane de vazut ce se va face in final. Singurul lucru pe care il remar asa la prima vedere si care nu imi place eset faptul ca Peta e complet betonata. Nu mi se pare ceva normasi si nici de acceptat. Asta daca santul ala e Peta si nu sunt liniile noi lilnii de tramvai. Peta, toata albia ei ar trebui sa fie un parc plini de copaci si gazon, bancute umbrite natural. Cat despre intubarea ei ... o mare porcarie. Multi si-ar dori un corridor verde udat natural in orase si nu'l au. Noi il ingropam?
Postat 15 August 2018, 15:41 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON