URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 18 IANUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Recent, PSD-iştii bihoreni au repus pe tapet, şi bine au făcut, situaţia corecţiilor financiare aplicate de autoritatea de management din Ministerul Dezvoltării pentru două proiecte ale Oradiei pe fonduri europene. Numai pentru noua linie de tramvai riscăm să dăm din buzunarul nostru 58,7 milioane lei. Lecţia e cam scumpă, chit că aşa avem ocazia să simţim pe propria piele ce ar fi însemnat ca toate investiţiile să le fi plătit din bugetul local.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Pentru cei care sperau asta, o veste tristă: PSD-ul nu este un partid pe cale de dispariţie. Dimpotrivă, e asemenea lui Iliescu, un bătrân care se încăpăţânează să rămână verde (a se citi roşu). Are electoratul său solid, format din nostalgicii, socialiştii, comuniştii şi stângiştii de stil nou, din pomanagiii şi dependenţii de ajutoarele sociale, din sudiştii şi tuciuriii patriei, uşor de cumpărat cu mărunţiş, din bugetari şi lefegii plantaţi şi lăsaţi să sporească şi să rodească prin pleiada de instituţii publice susţinute din greu de pălmaşii şi "liberalii" naţiei...
Zic şi eu
Adrian Cris
Avem în faţă 4 ani pe care analiştii îi numesc „de pace”, prezumând că noii aleşi vor lucra decent, nu cu gândul la următoarea campanie. Din păcate pentru visata pace, realitatea nu prea justifică, totuşi, optimismul. Ca dovadă, negocierile, formarea şi primii paşi ai noii şi heteroclitei coaliţii PNL, USR-PLUS, UDMR, partide care până mai ieri se detestau plenar: liberalii erau Ciuma Galbenă pentru pluserişti, aceştia sexo-marxişti pentru penelişti, singurul lucru ce-i unea şi pe unii, şi pe ceilalţi fiind certitudinea că udemeriştii sunt magyar PeSzeDe.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Avem un nume nou de stradă în Oradea - strada Sucevei a devenit Strada Evreilor Deportați. Nu e o denumire prea fericită, însă nici una care să poată fi combătută cu prea multă tărie, fiindcă, la aproape 80 de ani de la acele evenimente oribile, sentimentul generalizat de vină încă există... Dar, rememorând la nesfârșit oribilitățile trecutului, ne facem oare un viitor mai frumos? Putem spera că viața copiilor noștri va fi mai liniștită și lipsită de pericole dacă le picurăm întruna în creiere amintiri despre felurile îngrozitoare în care au murit părinții și bunicii lor?
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre noul vaccin anti-Covid și despre campania de vaccinare gratuită declanșată de autorități?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit Codului administrativ, ministerele se aprobă de către Parlament, prin acordarea votului de încredere asupra Programului de guvernare şi a întregii liste a Guvernului, în procedura de învestitură. Ministerele se organizează şi funcţionează numai în subordinea Guvernului, potrivit prevederilor Constituţiei și codului administrativ.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Sub denumirea de hepatită cronică sunt cuprinse o serie de afecţiuni ale ficatului cu cauze şi grade de severitate diferite, care au ca punct comun faptul că procesul inflamator şi necrotic durează cel puţin 6 luni. Formele uşoare nu progresează sau pot progresa lent, iar formele severe sunt asociate cu cicatrizări ale ţesutului hepatic, cu formarea altui tip de structură a acestuia care pot evolua spre ciroză hepatică.
02 Decembrie 2020, 16:40

Cu maşina pe la geam

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Printre primele proiecte anunțate de noul primar ales Florin Birta este cel al pasajului suprateran de pe strada Meșteșugarilor.

Cu surle și trâmbițe, suntem din nou amețiți cu sumele ce vor fi investite. Potrivit documentelor, investiția se ridică la 39,9 milioane lei, echivalentul a 8,2 milioane euro, din care valoarea lucrărilor de construcții-montaj va fi de 35,5 milioane lei, adică 7,2 milioane euro. Primarul a declarat că lucrările la pasaj vor începe anul viitor, pe banii bugetului local, dar se va căuta în continuare o sursă de finanțare din fonduri europene.

Ceea ce e și mai impresionant este că acest pasaj va fi construit la 6 metri distanță de locuințele aflate în blocurile de pe strada Meșteșugarilor. Primarul îi asigură însă pe cetățeni să stea liniștiți, pentru că s-a făcut un studiu, pompos numit „de însorire”. Zice domnul Birta: „Construcția nu va deranja locuitorii zonei. A fost realizat un studiu de însorire, locuitorii blocurilor din vecinătate vor avea în continuare lumină și vor fi montate panouri de izolare fonică”.

Următoarea întrebare firească este dacă există alternativă. Există, cred, mai multe, una o spune chiar primarul, aceea de a face pasajul subteran, doar că e mai scumpă. Cu alte cuvinte, avem de ales între a face un lucru de calitate, dar care costă, sau a face o improvizație care distruge nu doar calitatea vieții locuitorilor din zonă, dar în final afectează imaginea și calitatea vieții întregului oraș.

Un cartier pentru locuințe este, în lumea civilizată, un loc liniștit, în care să te odihnești după o zi de muncă, unde să-ți reîncarci bateriile, unde să-ți crești copiii, unde să-ți primești prietenii. Nu o anexă la o autostradă.

Faceți, vă rog, un exercițiu de imaginație și închipuiți-vă că locuiți într-un apartament din zonă, vă treziți dimineața și deschideți geamul pentru aerisire. Așa recomandă doctorul. E ora dimineții, când toată lumea se grăbește să ajungă în oraș, iar la 6 metri de dumneavoastră este o construcție masivă de beton, plină de mașini cu motoarele pornite. Inspirați adânc...

Adrian Oegar
orădean

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
de ce doar doua variante, ambele rele? compromis de mijloc
Eu nu inteleg de ce avem de ales doar intre una ieftina, supraterana pe Mestesugarilor la 6 metri de geam, si una scumpa, subterana pe Cazaban. Nu se poate si o a treia varianta, daca supraterana e mai ieftina, dar tot pe Cazaban? Sandu2100 are dreptate, daca nu inveti de la altii, chiar daca sunt cu mult inaintea ta, nu mergi inainte, desi trebuie sa tii cont de anumit specific local. (diferenta e ca metroul e electric, geamurile nu se deschid, ci doar climatizarea baga aer, insa metroul e chiar mai zgomotos).
Postat 03 Decembrie 2020, 14:47 de unu
Oradeanbihor
Daca nu compari, nu mergi inainte
Postat 03 Decembrie 2020, 14:03 de Sandu2100
Băă, ești prost?
Cum naiba gasesti doar metropole pe care sa le compari cu Oradea? Chicago e de calibrul Bucurestiului iar cu zona metropolitana se duce spre 10 milioane locuitori. Hai sa facem totul ca in Chicago! Sau nuuu.... hai sa facem din Oradea o noua america!!!
Postat 03 Decembrie 2020, 11:02 de oradeanbihor
Roger
Există varianta pe sub linii, dar o sa comenteze unii că e prea scumpă. In Chicago metroul trece pe la etajul 8
Postat 02 Decembrie 2020, 23:37 de Sandu2100
desteptarea creierelor amortite
probabil se va gasi in cele din urma o solutie mai inteligenta decat cea vehiculata, care este de noaptea mintii. exact ca aia de au asfaltat soselele din sat si i-au lasat pe oameni cu poarta la jumate de metru adancime.
Postat 02 Decembrie 2020, 19:43 de roger
Asta este o porcareala1
Trecrea supraetajata peste calea CF este o porcareala marca bolovan! Numai idiotii pot gandi asemenea solutii in mijlocul unei agomerari urbane. daca nu poti face o subtrecere nu o faci, o muti in alta zona. Eu stiu acum ca trebuie data o noua valoare terenurilor de dincolo de calea ferata sa se bucure propitarii dar nici asa nu este normal sa se faca o bataie de joc din locatarii existenti! O mizerie!
Postat 02 Decembrie 2020, 19:00 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0172 RON
  • 1 EUR = 4.8737 RON
  • 1 HUF = 0.0135 RON