URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 17 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă suntem prea prost îmbrăcați pentru Qatar Airways? Dacă sacoșele de rafie nu cadrează cu standardul lui Turkish Airlines? Dacă poziția prea apropiată de Debrețin nu e pe placul lui Wizz Air? Dacă Ryanair e un low cost la fel de scump ca orice companie de linie, dar mult mai imprevizibil? Dacă, dacă, dacă... Atunci mai bine zburăm de la Oradea cu frații noștri moldoveni de la HiSky!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
De nu puține ori, pe meleagurile noastre veștile „de bine” se lasă cu surprinzătoare reacții adverse. Dacă trece prin Oradea o vedetă sau un turist oarecare și comite imprudența să-i remarce frumusețea, apar imediat frustrați și nefericiți gata să facă orice vizitator să se simtă, post factum, nepoftit. Îi cer intrusului aspru, cu indignare, ba și cu suspiciune, socoteală. De ce nu s-a plimbat și prin cartiere, să le vadă mizeria...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
03 Septembrie 2020, 20:40

Comisia Europeană finanţează cu 875 de milioane de euro construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti, prima care traversează Munţii Carpaţi

Comisia Europeană finanţează cu 875 de milioane de euro construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti, prima care traversează Munţii Carpaţi Lucrările la primul tronson al autostrăzii au început (sursa foto: Asociaţia Pro Infrastructură)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Comisia Europeană a alocat 875,5 milioane euro pentru construirea primei faze a autostrăzii Sibiu-Piteşti. Lucrarea, care devine astfel prima autostradă care traversează Munţii Carpaţi, va asigura legătura neîntreruptă între România şi Europa de Vest, de la Constanţa la graniţa cu Ungaria, pe coridorul Rin-Dunăre al Reţelei transeuropene de transport, se arată într-un comunicat al Ministerului Fondurilor Europene.

"Banii europeni bine investiţi, nu doar cheltuiţi, reprezintă acum principala resursă de dezvoltare ireversibilă pe care România o are la dispoziţie. Iar aprobarea proiectului pentru finanţarea autostrăzii Sibiu-Piteşti reprezintă un important pas pentru economia României. Acest proiect complex leagă nu doar estul de vestul ţării, ci şi România de întreaga Europă. Doresc să subliniez implicarea doamnei Comisar european Adina Vălean şi a domnului ministru Lucian Bode, care au avut o contribuţie decisivă pentru obţinerea acestui succes de care vor beneficia toţi românii", a declarat ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, în urma anunţului făcut de Comisia Europeană.

De asemenea, comisarul european pentru Coeziune şi Reforme, Elisa Ferreira, consideră că "proiectul va rezolva un blocaj major al reţelei de transport din România şi va contribui la creşterea siguranţei rutiere şi la reducerea duratelor de călătorie".

Potrivit G4Media.ro, autostrada va avea o lungime de circa 123 km, iar costul estimat pentru construcţia ei a fost estimat la circa 2,7 miliarde euro, plus TVA. Autostrada va împărţită în 5 loturi: Sibiu - Boiţa, Boiţa - Cornetu, Cornetu - Tigveni, Tigveni - Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş - Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Autostrada Sibiu - Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European.

"Comisia Europeană a luat o decizie extrem de importantă pentru România. Aş vrea să felicit Ministerul Transporturilor, Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Mediului şi cei care au lucrat la documentaţiile de mediu pentru această reuşită. Este o garanţie: în momentul de faţă avem banii alocaţi pentru a construi un tronson de autostradă fundamental, primul tronson care traversează munţii şi care asigură închiderea coridorului Rin-Dunăre", a spus, în deschiderea şedinţei de Guvern de joi, premierul României, Ludovic Orban.

Acesta a precizat că pe primul tronson al autostrăzii se execută deja lucrări, pentru tronsonul al cincilea s-a semnat contractul pentru proiectare şi execuţie, iar pentru tronsonul 4 s-au depus ofertele, acestea fiind în curs de evaluare. Pentru proiectarea şi execuţia tronsoanelor 2 şi 3 urmează să fie lansate licitaţii. 

Pe de altă parte, tot joi Comisia Europeană a anunţat că a alocat 578,4 milioane euro pentru achiziţionarea de echipamente noi terestre, aeriene şi maritime, precum şi pentru instruirea personalului care să permită îmbunătăţirea capacităţii de răspuns la dezastre pe componentele terestru, aerian şi maritim. Iniţiativa urmăreşte nu numai protejarea şi salvarea de vieţi în situaţii de urgenţă, ci şi minimizarea daunelor materiale şi a riscului de perturbare a activităţilor economice.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
macar guvernul asta chiar face treaba si atrage banii
Da, e vina anteriorilor care nu au profitat de anii buni de 90% cofinantare sa faca autostrazi, nicidecum vina actualului guvern care macar face drumurile, oricat ar fi cofinantarea. 30% e mai bine decat 0% si mult mai bine decat Rusia-China, dupa cum zice si @decalog.
Postat 04 Septembrie 2020, 22:05 de unu
.....
Crede cineva ca usl-istii lui sica vor reusi mai mult decat cei ai lui dragnea/ciolacu?! Autostrada s-ar face doar daca UE ar organiza licitatiile, ar semna contractele si ar urmari stadiul/calitatea lucrarii. Si birtinezul a ,,atras" fonduri de la UE si ce a facut? Un kkt! Totul crapa, se surpa, o ia la vale... lucru bine facut! A mai facut ceva birtinezul: a indatorat Oradea pe cateva generatii.
Postat 04 Septembrie 2020, 16:01 de pinonel
CrisDumi
E mare scofală sa atragi fonduri europene, vezi și tu orașele PSD, și ce făină e Oradea. Se spune felicitări Orban, restul fraierilor nu au reușit.
Postat 04 Septembrie 2020, 11:37 de Sandu2100
să facem gargară și gălăgie
UE nu plătește toată factura, ne lasă și nouă loc să contribuim pentru șosele din România deci UE e rea... Ar fi oare China mai bună, că pentru investițiile africane a întabulat jumate din continentul negru? Sau Rusia ne-ar conveni mai mult că știm ce au făcut cu noi după război când ne-au jefuit minereul, lemnul, cerealele, alimentele, produsele industriale, petrolul și în general orice! E rău cu UE că ne trag după ei și noi ne împotrivit cu politicienii noștri corupți? E rău că vin firme străine care lucrează cu muncitori români, e rău că nu vine Tel Drum să sifoneze bugetul, e rău că nu mai așteptăm încă 30 de ani pentru ca să facem șoselele pe care oamenii normali le-au făcut deja.
Postat 04 Septembrie 2020, 11:18 de decalog
Proiectul autostrăzii A1, pe tronsoanele cuprinse între Pitești și Nădlag ...
... face parte din Coridorul European A4, a cărui studii de fezabilitate au fost terminate în primăvara anului 2007 !?! Repet pentru toți cei care își bat gura de pomană, aducând laude la ceva de multă vreme înaintat către CE ... 2007 !?! În toamna lui 2008 a fost actualizat proiectul tehnic, cu toate avizele și acordurile impuse atunci. Toate guvernele care s-au perindat în ultimii 12 ani au încercat să evite cofinanțarea de 15% din bugetul național și s-au "jucat" cu banii alocați în cu totul alte direcții. Ba că ursul nu mai are pe unde traversa, ba că bufnița nu mai poate plana peste asfalt, etc, etc. Așa că, nimic nou de la acest guvern care a "moștenit" o bucățică din tot traseul ... doar că, în loc de cofinanțarea de 15%, o să pună acum 30% din contribuții proprii, alți 30% din credite bancare, iar cei 40% nerambursabili de la UE se vor deconta ulterior terminării loturilor de lucrări recepționate !?! Mare scofală să iei un proiect european gata făcut, să-l actualizezi în ceea ce privește schema de finanțare și să emiți noi autorizații de licitare de lucrări ... ca să ieși pe "sticlă" mai apoi și să strigi că tu ești "eroul" care dă țării mult beton !?! Penibil ...
Postat 04 Septembrie 2020, 08:46 de CrisDumi
in ciclul 2021-2027 cofinantarea e doar 30%?
875 mil din 2700 mil eur
Postat 03 Septembrie 2020, 21:38 de unu
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6818 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON