URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 14 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
03 Septembrie 2020, 20:40

Comisia Europeană finanţează cu 875 de milioane de euro construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti, prima care traversează Munţii Carpaţi

Comisia Europeană finanţează cu 875 de milioane de euro construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti, prima care traversează Munţii Carpaţi Lucrările la primul tronson al autostrăzii au început (sursa foto: Asociaţia Pro Infrastructură)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Comisia Europeană a alocat 875,5 milioane euro pentru construirea primei faze a autostrăzii Sibiu-Piteşti. Lucrarea, care devine astfel prima autostradă care traversează Munţii Carpaţi, va asigura legătura neîntreruptă între România şi Europa de Vest, de la Constanţa la graniţa cu Ungaria, pe coridorul Rin-Dunăre al Reţelei transeuropene de transport, se arată într-un comunicat al Ministerului Fondurilor Europene.

"Banii europeni bine investiţi, nu doar cheltuiţi, reprezintă acum principala resursă de dezvoltare ireversibilă pe care România o are la dispoziţie. Iar aprobarea proiectului pentru finanţarea autostrăzii Sibiu-Piteşti reprezintă un important pas pentru economia României. Acest proiect complex leagă nu doar estul de vestul ţării, ci şi România de întreaga Europă. Doresc să subliniez implicarea doamnei Comisar european Adina Vălean şi a domnului ministru Lucian Bode, care au avut o contribuţie decisivă pentru obţinerea acestui succes de care vor beneficia toţi românii", a declarat ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, în urma anunţului făcut de Comisia Europeană.

De asemenea, comisarul european pentru Coeziune şi Reforme, Elisa Ferreira, consideră că "proiectul va rezolva un blocaj major al reţelei de transport din România şi va contribui la creşterea siguranţei rutiere şi la reducerea duratelor de călătorie".

Potrivit G4Media.ro, autostrada va avea o lungime de circa 123 km, iar costul estimat pentru construcţia ei a fost estimat la circa 2,7 miliarde euro, plus TVA. Autostrada va împărţită în 5 loturi: Sibiu - Boiţa, Boiţa - Cornetu, Cornetu - Tigveni, Tigveni - Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş - Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Autostrada Sibiu - Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European.

"Comisia Europeană a luat o decizie extrem de importantă pentru România. Aş vrea să felicit Ministerul Transporturilor, Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Mediului şi cei care au lucrat la documentaţiile de mediu pentru această reuşită. Este o garanţie: în momentul de faţă avem banii alocaţi pentru a construi un tronson de autostradă fundamental, primul tronson care traversează munţii şi care asigură închiderea coridorului Rin-Dunăre", a spus, în deschiderea şedinţei de Guvern de joi, premierul României, Ludovic Orban.

Acesta a precizat că pe primul tronson al autostrăzii se execută deja lucrări, pentru tronsonul al cincilea s-a semnat contractul pentru proiectare şi execuţie, iar pentru tronsonul 4 s-au depus ofertele, acestea fiind în curs de evaluare. Pentru proiectarea şi execuţia tronsoanelor 2 şi 3 urmează să fie lansate licitaţii. 

Pe de altă parte, tot joi Comisia Europeană a anunţat că a alocat 578,4 milioane euro pentru achiziţionarea de echipamente noi terestre, aeriene şi maritime, precum şi pentru instruirea personalului care să permită îmbunătăţirea capacităţii de răspuns la dezastre pe componentele terestru, aerian şi maritim. Iniţiativa urmăreşte nu numai protejarea şi salvarea de vieţi în situaţii de urgenţă, ci şi minimizarea daunelor materiale şi a riscului de perturbare a activităţilor economice.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
macar guvernul asta chiar face treaba si atrage banii
Da, e vina anteriorilor care nu au profitat de anii buni de 90% cofinantare sa faca autostrazi, nicidecum vina actualului guvern care macar face drumurile, oricat ar fi cofinantarea. 30% e mai bine decat 0% si mult mai bine decat Rusia-China, dupa cum zice si @decalog.
Postat 04 Septembrie 2020, 22:05 de unu
.....
Crede cineva ca usl-istii lui sica vor reusi mai mult decat cei ai lui dragnea/ciolacu?! Autostrada s-ar face doar daca UE ar organiza licitatiile, ar semna contractele si ar urmari stadiul/calitatea lucrarii. Si birtinezul a ,,atras" fonduri de la UE si ce a facut? Un kkt! Totul crapa, se surpa, o ia la vale... lucru bine facut! A mai facut ceva birtinezul: a indatorat Oradea pe cateva generatii.
Postat 04 Septembrie 2020, 16:01 de pinonel
CrisDumi
E mare scofală sa atragi fonduri europene, vezi și tu orașele PSD, și ce făină e Oradea. Se spune felicitări Orban, restul fraierilor nu au reușit.
Postat 04 Septembrie 2020, 11:37 de Sandu2100
să facem gargară și gălăgie
UE nu plătește toată factura, ne lasă și nouă loc să contribuim pentru șosele din România deci UE e rea... Ar fi oare China mai bună, că pentru investițiile africane a întabulat jumate din continentul negru? Sau Rusia ne-ar conveni mai mult că știm ce au făcut cu noi după război când ne-au jefuit minereul, lemnul, cerealele, alimentele, produsele industriale, petrolul și în general orice! E rău cu UE că ne trag după ei și noi ne împotrivit cu politicienii noștri corupți? E rău că vin firme străine care lucrează cu muncitori români, e rău că nu vine Tel Drum să sifoneze bugetul, e rău că nu mai așteptăm încă 30 de ani pentru ca să facem șoselele pe care oamenii normali le-au făcut deja.
Postat 04 Septembrie 2020, 11:18 de decalog
Proiectul autostrăzii A1, pe tronsoanele cuprinse între Pitești și Nădlag ...
... face parte din Coridorul European A4, a cărui studii de fezabilitate au fost terminate în primăvara anului 2007 !?! Repet pentru toți cei care își bat gura de pomană, aducând laude la ceva de multă vreme înaintat către CE ... 2007 !?! În toamna lui 2008 a fost actualizat proiectul tehnic, cu toate avizele și acordurile impuse atunci. Toate guvernele care s-au perindat în ultimii 12 ani au încercat să evite cofinanțarea de 15% din bugetul național și s-au "jucat" cu banii alocați în cu totul alte direcții. Ba că ursul nu mai are pe unde traversa, ba că bufnița nu mai poate plana peste asfalt, etc, etc. Așa că, nimic nou de la acest guvern care a "moștenit" o bucățică din tot traseul ... doar că, în loc de cofinanțarea de 15%, o să pună acum 30% din contribuții proprii, alți 30% din credite bancare, iar cei 40% nerambursabili de la UE se vor deconta ulterior terminării loturilor de lucrări recepționate !?! Mare scofală să iei un proiect european gata făcut, să-l actualizezi în ceea ce privește schema de finanțare și să emiți noi autorizații de licitare de lucrări ... ca să ieși pe "sticlă" mai apoi și să strigi că tu ești "eroul" care dă țării mult beton !?! Penibil ...
Postat 04 Septembrie 2020, 08:46 de CrisDumi
in ciclul 2021-2027 cofinantarea e doar 30%?
875 mil din 2700 mil eur
Postat 03 Septembrie 2020, 21:38 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON